pesukoneen puhdistus
Moikka,
Mun pesukone haisee ummehtuneelle, vaikka nykyään aina pidän luukkua auki, kun ei ole käytössä. Miten pesukoneen voi puhdistaa, jos ei pyykätessä kerran puhdista "pinttymiä"? ikää sillä jo on, mutta toimii hyvin, niin en raaskisi uutta ostaa. onko jotain niksejä joilla voisi kokeilla tuota ummehtunutta hajua poistaa. vaatteisii se ei tietenkään tartu, mutta inhottaa pestä sillä haisulilla kaikki.
Kommentit (5)
Oot varmaankin puhdistanu nukkasihdin, ja pyörittänyt tyhjillään ysikympissä?
Ja pyörittänyt koneen tyhjänä siten, että pesuainelokerossa on sitruunahappoa?
Katso onko tiivisteet homeessa. Jos on, niin uutta konetta vaan ostamaan.
Pyöritä tyhjiltään 90 asteessa, pesua tehostamaan voi laittaa ison lorauksen etikkaa tai apteekista voi ostaa sitruunahappoa.
Seuraavaksi kannattaa käydä ihan rätillä läpi kauluskumin poimut, sinne kertyy nöyhtää, joka ei pesussa lähde. Vielä jos haiskahtaa, niin kannattaa pesaista pesuainelokero (edestä täytettävät koneet) ja vaikka taipuisalla pulloharjalla siitä lokerosta koneeseen menevä putki, jota pitkin siis se pesuaine menee koneeseen.
Olen huomannut, että jos käyttää pesupalloa, eli ei laita koskaan pesuaineita pesuainelokeron kautta, se pesuainelokero ja siitä eteenpäin menevä putki saattavat limoittua ja alkaa haisemaan.
mulle kerrottiin että täältä saa vastauksen kysymykseen kun kysymykseen, joten vastailkaahan nyt pliiiiis!:)