Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko punaviinimarjamehu terveellisempää kuin appelsiinimehu?

Vierailija
22.08.2014 |

Olen ostanut kylmäpuristettua punaherukkamehua, jossa 25% sokeria. Sitä tekee nyt raskaana veteen laimennettuna kovasti mieli.onko terveellisempää kuin appelsiinimehu?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai juot jotain viinijuomaa kun oot raskaana?! Ja lapsi kiittää! 

Vierailija
2/11 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, suunnilleen yhtä terveellistä. Yleisesti, terveellisempää olisi syödä marjat marjoina ja hedelmät hedelminä, ei mehuina. Mutta ei nyt niin terveyshysteerikko tarvitse olla, etteikö voisi välillä jotain vähemmän terveellistäkin juoda. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No neuvolassa kyllä sanoivat, että viinilasillinen silloin tällöin on ok, mitä kovasti ihmettelin. En ole kyllä viiniä silti juonut, ei tee mieli.

Vierailija
4/11 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida olla... tai riippuu tietysti kuinka laimeaa teet. Yleisesti ottaen mehuissa ei ole mitään terveellistä.

Vierailija
5/11 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon itse tehtyä musteherukkamehua ilman sokeria. En tiedä mikä siinä voisi olla epäterveellistä, mutta eiköhän sekin tällä palstalla selviä.

Vierailija
6/11 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:26"]

Mä juon itse tehtyä musteherukkamehua ilman sokeria. En tiedä mikä siinä voisi olla epäterveellistä, mutta eiköhän sekin tällä palstalla selviä.

[/quote]

Miksi on epäterveellistä? Koska vaikka mehuun ei olekaan lisätty sokeria, marjoissa itsessään sitä on aika suuri prosentti. Jos syöt marjat marjoina, tämä ei niin haittaa koska saat siinä samalla myöskin kuituja ja muuta mikä hidastaa verensokerivaikutusta. Lisäksi marjoja ei juuri koskaan tule syötyä niin suurta määrää kuin mitä mehua menee helposti joten siksiikin hiilihydraattikuorma jää pienemmäksi. Ja jos on paino-ongelmia, niin silloin mehuissa on se lisäongelma, että vaikka ne sisältävät kaloreita, ne eivät vie nälkää. 

Vierailija
7/11 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:23"]Ai juot jotain viinijuomaa kun oot raskaana?! Ja lapsi kiittää! 

[/quote]

Hei, tässä on kyse punaisista viinimarjoista tehdystä mehusta, ei punaviinistä :D

Vierailija
8/11 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:26"]Eipä taida olla... tai riippuu tietysti kuinka laimeaa teet. Yleisesti ottaen mehuissa ei ole mitään terveellistä.

[/quote]

Millä perustelet?

Vierailija
9/11 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei mutta herukat on tehty viinistä!

Vierailija
10/11 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, syö marjat marjoina ja juo vesi vetenä.

Vierailija
11/11 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:26"]

[/quote]

Miksi on epäterveellistä? Koska vaikka mehuun ei olekaan lisätty sokeria, marjoissa itsessään sitä on aika suuri prosentti. Jos syöt marjat marjoina, tämä ei niin haittaa koska saat siinä samalla myöskin kuituja ja muuta mikä hidastaa verensokerivaikutusta. Lisäksi marjoja ei juuri koskaan tule syötyä niin suurta määrää kuin mitä mehua menee helposti joten siksiikin hiilihydraattikuorma jää pienemmäksi. Ja jos on paino-ongelmia, niin silloin mehuissa on se lisäongelma, että vaikka ne sisältävät kaloreita, ne eivät vie nälkää. 

[/quote]

Kävin juuri 40v terveystarkastuksessa. Verensokeriarvoni on 4,2 (viitearvot 4-6) ja painoindeksini 21,3. 

Juon tuota itse tehtyä mehua (laimennettuna) keskimäärin 3 dl päivässä eli 7 dl viinipulloon tehty mehupullo tyhjenee minun käytölläni kahdessa viikossa. Keksit silti varmaan edelleen väittää, että moinen on epäterveellistä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi