Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan sitä jos kohdellaan "naisena". Muita?

Vierailija
21.08.2014 |

Mä vihaan sitä, jos joku koittaa olla mua kohtaan jotenkin ritarillinen ja olettaa, että olen heikko ja suojeltava pikku kukkanen. Vihaan sitä, kun mun ympärillä esitetään jotain machoa. Yleensä vaan hymyilen ja kiitän, koska hyvää ne tarkoittavat (itse saatan joskus kohdella joitakin naisia samalla tavalla, joten pata soimaisi kattilaa joka tapauksessa), mutta pidän huolen siitä, että vastaisuudessa teen herra ritarille jonkin vastaavanlaisen palveluksen. Tunnen jääväni johonkin velkaan, vaikka yleensä naamioin koko jutun pelkäksi vitsiksi.

En tarkoita, että ritarillisuudessa olisi mitään väärää. Puhun vain siitä, että itse vihaan yli kaiken sellaista kohtelua kun se kohdistuu muhun. Mulle tulee siitä karsea olo. Mietin, että mahtaako löytyä muita. Ja mä en vihaa miehiä. En todellakaan. Vihasta ei yleensä seuraa mitään hyvää. Usein sosiaaliset normit vain estävät jonkinlaisen vastaiskun ja kaikenlainen normien ahtaus vain puristaa mun päätä. Liian usein on pakko esittää jotain naisihmistä tai kiinnittää huomion epätoivotulla tavalla itseensä. Yleensä varmaan biologinen mieskään ei varmaan pitäisi siitä, että toiset miehet aloittaisi heti sellaisen hiton machotanssin kun satutaan samaan tilaan. Ihmiset tekevät aika pitkälle meneviä oletuksia toisen sukupuolen perusteella, eikä ole soviasta tapella sellaisia oletuksia vastaan jokapäiväisissä tilanteissa.

Onneksi miesten vaatteisiin pukeutuminen ja tukan leikkaaminen on vähentänyt tuollaista machoilua, mutta edelleen sitä tapahtuu. En vaan käsitä, miksi. Mussa ei ole enää muuta naisellista kuin ruuminrakenne ja kasvot.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 20:24"]

Kylläpä pistää vihaksi lukea valitusta tuostakin asiasta. Minulle kyllä kelpaisi, jos joku mies edes joskus huomioisi.

t. ruma nainen

[/quote]

Olen pahoillani. Mulla on vikaa sukupuoli-identiteetissä, myönnetään. Sä et varmaan halua tulla kohdelluksi miehenä. Mä en naisena, vaikka mulla on naisen keho.

Ja hei, mä voisin huomioida sua naisena, jos tavattaisiin, ja se olisi sulle ok. Mä en oikeasti osaa nähdä ketään rumana. Se, mitä pidetään rumana, on pitkälti yhteiskunnan sanelemaa. Mä olen kasvanut sen verran tynnyrissä, etten osaa nähdä ihmisiä rumina koskaan. Jos ihminen on identiteetiltään feminiininen nainen niin, että mä tiedän asiasta, kohtelen häntä sellaisena.

ap-puolimies

[/quote]

Eli valitat, kun kohdellaan naisena, ja kysyt, onko muita, mutta sitten kerrotkin kokevasi itsesi mieheksi ja kohtelevasi naisia naisina? Aika kummallista.

Mua ärsyttää oven auki pitämiset ja olettamukset, etten vaikka jaksa kantaa jotain, ja oon ihan tavallinen nainen. Tai no, en meikkaa koskaan, en vahingossakaan käytä hameita enkä korkokenkiä. Silti oon nainen, en vain tykkää naisille mielletyistä vaatteista.

Vierailija
22/30 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:28"]

Eli valitat, kun kohdellaan naisena, ja kysyt, onko muita, mutta sitten kerrotkin kokevasi itsesi mieheksi ja kohtelevasi naisia naisina? Aika kummallista.

Mua ärsyttää oven auki pitämiset ja olettamukset, etten vaikka jaksa kantaa jotain, ja oon ihan tavallinen nainen. Tai no, en meikkaa koskaan, en vahingossakaan käytä hameita enkä korkokenkiä. Silti oon nainen, en vain tykkää naisille mielletyistä vaatteista.

[/quote]

Ketjun edetessä olen huomannut olevani aika ristiriitainen. :D No, musta feminiinisyydessä ja maskuliinisuudessa ei ole mitään vikaa. Se mua kuitenkin haittaa, että mun oletetaan kuuluvan tiettyyn lokeroon, vaikka en selvästi kuulu siihen. Mä haluan tehdä ihmiset tyytyväisiksi, mutta en omalla kustannuksellani tiettyyn rajaan asti. Raja menee siinä, että käyttäytyisin naisellisen kiitollisesti, jos joku käyttäytyy ritarillisesti. Voin olla ystävällinen, mutta en voi teeskennellä kiitollisuutta. Mulle on luonnolisempaa olla itse se ritari, joskin teen niin vain, jos todella vaikutta siltä, että toinen pitäisi siitä.

Feminiinisyyttä on monenlaista. :) Sukupuolen kokemus on joka tapauksessa aika syvä ja mystinen. Mitä se nyt sitten on, ja miksi? Kukaan ei oikein tiedä. Musta on aina hienoa, jos ihminen on löytänyt oikean tavan ilmaista sukupuolisuuttaan. :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummaihoiset saattavat joskus huomioida, suomalaiset miehet usein kurlaavat räkää ja sylkäisevät klimpin sitten eteeni. Olen naiseksi tunnistettavissa, vaikka kasvonpiirteiltäni ja vartaloltani miehekäs. Mutta suomalainen mies ei osaa olla kohtelias muuta kuin jos haluaa pesää.

Vierailija
24/30 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en pitänyt itseäni aiemmin rumana. Vuosien saatossa miesten reaktioista olen sen kuitenkin päätellyt ja alkanut peilistä näkemään. Minua ei ole koskaan sanottu kauniiksi, mutta kerran komeaksi :/

2

Vierailija
25/30 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:41"]

Tummaihoiset saattavat joskus huomioida, suomalaiset miehet usein kurlaavat räkää ja sylkäisevät klimpin sitten eteeni. Olen naiseksi tunnistettavissa, vaikka kasvonpiirteiltäni ja vartaloltani miehekäs. Mutta suomalainen mies ei osaa olla kohtelias muuta kuin jos haluaa pesää.

[/quote]

Aah, olen kateellinen. Mä haluaisin olla miehekäämpi ulkonäöltäni.

Ne, jotka kärkkäimmin ovat kärkkymässä ja sanomassa, eivät usein osaakaan olla kohteliaita. Ylisuuren egon takaa on vaikea nähdä. Haluaisin ajatella, että miehissäkin on hyviä ihmisiä. Usein nuo tuppaavat ajattelemaan, että naiset ovat jotain eri lajia kokonaan. Se on sitä, että sukupuolten välissä on muka joku kauhea muuri. Naiset Venuksesta ja miehet Marsista, vaikka homosuhteissa on samat ongelmat. Kaikki me ollaa ihmisiä.

Kulttuureissa on eroja. Kulttureiden sukupuolirooleissa ja niihin suhtautumisessa on eroja.

ap

Vierailija
26/30 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pitkä ja lihava nainen, ja kyllä minä olen jo nuorenakin kun olin vielä hoikka, oikein toivonut että joku kohtelisi minua kuin naista eikä jotain helvetin emäntää. Minä haluaisin joskus olla se hauras kukkanen jota pidetään kuin kukkaa kämmenellä, vielä mitä, kyllä yleensä saa kaikki tehdä itse. Silti pidetään tyhmänä koska olen lihava, sitä tekevät varsinkin naiset, joskus miehille saatan esittääkin vähän "tyhmää naista" jotta saisin parempaa palvelua, etteivät ulkonäöstä oleta että tiedän vaikka autoista jotain.

Vierailija
27/30 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:52"]

Minäkään en pitänyt itseäni aiemmin rumana. Vuosien saatossa miesten reaktioista olen sen kuitenkin päätellyt ja alkanut peilistä näkemään. Minua ei ole koskaan sanottu kauniiksi, mutta kerran komeaksi :/

2

[/quote]

Mua ei olla koskaan sanottu komeaksi. D:< Kerran kysyttiin, olenko vetänyt jotain hormoneita. Elekieli oli kai hämäävän miehekästä.

Mä olen huomannut, että usein seksikkyys ei ole sama asia kuin kauneus, ja ihmiset eivät yleensä kehu, elleivät halua jotakin, elleivät halua seksiä. Jos sua on sanottu komeaksi, uskon, että miellyttäisit mun silmää. En tiedä, lohduttaako se kylläkään. :D Mä olen hyvin visuaalinen, siis ylivisuaalinen. Musta jotkut ihmiset on vaan aivan äärettömän kauniita, ja usein nuo ihmiset on muista aivan huomaamattomia. Se on katsojan silmässä. Joskus muhun melkein sattuu, kun mietin, ettei ne ihmiset tiedä, miten upeita ovat.

ap

Vierailija
28/30 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 22:00"]

Minä olen pitkä ja lihava nainen, ja kyllä minä olen jo nuorenakin kun olin vielä hoikka, oikein toivonut että joku kohtelisi minua kuin naista eikä jotain helvetin emäntää. Minä haluaisin joskus olla se hauras kukkanen jota pidetään kuin kukkaa kämmenellä, vielä mitä, kyllä yleensä saa kaikki tehdä itse. Silti pidetään tyhmänä koska olen lihava, sitä tekevät varsinkin naiset, joskus miehille saatan esittääkin vähän "tyhmää naista" jotta saisin parempaa palvelua, etteivät ulkonäöstä oleta että tiedän vaikka autoista jotain.

[/quote]

Musta tuo on epäreilua. :( Niin epäreilua. Mä en itse pidä tuosta, että mua kohdellaan naisena, mutta se voi olla käänteisenäkin. Tämä on tätä ajattelua, että ihminen on yhtä kuin kehonsa. Mä ymmärrän sen tarpeen, että kohdellaan oman identiteetin mukaan, ja sen tuskan, jos niin ei tunnu koskaan käyvän. Ymmärrän ihan liiankin hyvin. Ja tuo, hemmetti "emtäntä". Mun exä tapasi sanoa mua emännäksi, eikä lopettanut sitä. "Emäntä" oli kuulemma arvonimi. Voi se hemmetin Zeus!

Jos me tavattaisiin, voin vannoa, että mä voisin kohdella sua niin kuin ansaitset, vaikka naiselta näytänkin.

ap

Vierailija
29/30 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mua tuossa ritarillisuudessa häiritsee se, että sitä tehdään, jotta saataisiin seksiä, ei siksi, että se oltaisiin oikeasti hyviä ihmisiä ja ns. ritarillisia. Se on kaikki pelkkää bluffia.

Vierailija
30/30 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 22:14"]

Ehkä mua tuossa ritarillisuudessa häiritsee se, että sitä tehdään, jotta saataisiin seksiä, ei siksi, että se oltaisiin oikeasti hyviä ihmisiä ja ns. ritarillisia. Se on kaikki pelkkää bluffia.

[/quote]

ups. Siis ap. No..

Siis, jos joku olisi vaan ylipäänsä ritarillinen ihminen yleensä, se olisi mahtavaa. Jos se ihminen ei olisi sitä vain seksuaalisesti haluttavan heikon pikku naisen seurassa, vaan kaikkien, se olisi hienoa! Jos se ihminen haluaisi vain auttaa kaikkia ilman hyötyä, se olisi mahtavaa! Pyrin itsekin johonkin sellaiseen. Se pinnallista, jos joku pyrkii teeskentelemään sellaista päästäkseen pöksyihini.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä