Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HELMIKUISET UUTEEN (alku)VIIKKOON MARS!!!!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun Emppu nukkuu unia parvekkeella niin on aikaa kirjoitella. Saa nähdä kuinka kauan. Tulin ylistämään tuon TUTIN ihanuutta. Sain kuin sainkin siis Eveliinan syömään tuttia, ja viime yönä tyttö ei syönyt yhtään kertaa, joskus puolen yön aikaan tumppasin tutin suuhun ja nostin tytön meidän viereen ja siinä sitten köllötettiin aamuseitsemään!!! Jahuu, vielä kun onnistuisi pinnasängyssä sama homma. Ja nyt laitoin vaan tutti suussa parvekkeelle vaunuihin ja sinne sammui ilman mitään hytkyttämisiä. Toivottavasti en iloitse liian aikaisin, mutta tämä kapine kyllä tuntuisi helpottavan meidän arkea huomattavasti! Ja muutamana iltana testasin, että tuttipullostakin maito nykyään maistuu kunhan on oikeanmallinen tutti, äiti pääsee siis vihdoinkin suunnittelemaan omiakin menoja!

Eilen oltiin ristiäisissä, kyllä pukkasi taas niin vauvakuumetta päälle, vaikka en tiedä näinköhän sitä enää jaksaisi, Eveliina on ollut niin helppo vauva että jos seuraava sattuisikin olemaan huutava tapaus niin voisi mennä mammalta hermot =)

Eilen vasta hoksasin että Eveliinahan osaa ryömiä takaperin, oli peruuttanut sohvapöydän alle. Eteenkinpäin olisi kova hinku, pään laittaa lattiaa vasten ja pylly nousee, eiköhän tuo kohta ala eteenkinpäin pääsemään.

Soseita meillä menee vaihtelevasti, yleensä enemmän vaatteille ja tukkaan kuin suuhun. Muutamaa kasvis- ja hedelmämakua olen antanut, sekä iltaisin sitä banaaniriisipuuroa. Ei niistä annoksista vielä taida nälkä lähteä, joten maidolla pääasiassa mennään. Hyppykiikku ja syöttötuoli on nyt otettu käyttöön, ensiksi mainittu ei kyllä ainakaan vielä lukeudu Lillin suosikkeihin.

Jahas, jospas hörppäisi kupin kahvia ennenkuin tyttö herää taas,

Napero ja Larvanto, haluatteko tulla vierailulle jo tällä tai ensi viikolla, Niklas menee ensi viikon ma hoitoon joten sitten voisi olla rauhallisempaa, tosin Eevi jää sitten ilman leikkikaveria. Ilmoitelkaa!

Manna ja Eveliina 5,5kk

Vierailija
2/36 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä hiljaista. Onko kaikki helmikset vielä uupuneita viikonlopun vietosta?

Meillä on Aleksi vihdoinkin *koputtaa puuta*, alkanut nukkumaan vähän pidempiä päiväunia. Nyt on nukkunut jo yli tunnin, mikä oli vielä viikko sitten harvinaista. Eli valvoo nyt pidempiä pätkiä ja nukkuu pidempiä pätkiä. Jospa se rytmi alkaisi tästä löytymään, myös päiväunien suhteen.

Ollaan nyt reissussa mun vanhempien luona Oulussa, tultiin eilen illalla, ja kyllä oli Aleksin illalla vaikea asettua nukkumaan, kun oli niin paljon uutta ja ihmellistä katseltavaa, yön nukkui kuitenkin onneksi suht hyvin. Ja mummi ja ukki on onnellisia, kun saavat hyysätä meitä;)

Napero: Oliko sulla se patapum? Onko hyvä? Onko siinä sellaista pääntukea, joka ergossa taitaa olla? Olemme siis myös miettineet patapumia yhtenä vaihtoehtona.

Allergioista: Täällä on ollut jonkin verran puhetta allergioista, myös meillä niistä jonkin verran kokemusta. Aleksilla on atooppinen iho, jota rasvailimme ahkerasti ceralan voiteella ja tarvittaessa hydrocortisonilla. Jossain vaiheessa iho alkoi olla jatkuvasti punainen lähinnä taipeista ja nilkoita sekä ranteista, aina kun kortisoni oli ollut max pari päivää tauolla. Olimme siis tilanteessa, että kortisonia käytettiin lähes jatkuvasti. Toki punaiset kohdat paranivat nopeasti, mutta kortisonin ollessa tauolla palasivat lähes heti takaisin. Käytettiin Aleksia sitten allergialääkärillä (aiempi lääkäri oli ollut ihotautilääkäri) ja hänen mukaansa myös porkkana kuuluu atoopikoilla vältettäviin ruoka-aineisiin. Meillä Aleksi oli saanut porkkanaa ja lääkärillä käynnin jälkeen porkkana jätettiin pois. Lisäksi allergia testeissä Aleksi reagoi koiralla, joka ollut aika pian Aleksin syntymään jälkeen vanhemmilla hoidossa (punainen irlanninsetteri, eikös Kaalilaatikollakin ollut samainen!!), joten koira ei nyt sitten taida päästä kotiin palaamaan. Lääkäri vaihtoi myös perusrasvan decubaliin, ja Aleksin iho on parantunut aivan valtavasti. Lääkärissä käynnistä on nyt ehkä kuukausi ja porkkana tauon ja rasvan vaihdon jälkeen, ei ole tarvinnut käyttää kortisonia kuin ihan muutamana iltana. Eli meillä siis porkkana varmaankin aiheutti atooppisen ihon pahenemista.

No tulipa allergiasta..

Taidoista ja leluista: Meillä taitaa kans suurin osa leluista olla ihan vauvakamaa, helistimiä ja katselukirjoja. Muutama vähän isomman pojan lelukin on, mutta enemmän Aleksia taitaa ne helistimet niiden syöminen ja heitteleminen kiinnostaa. Ja kaikki narut ja ne pesulaput on ihan huippu kiinnostavia.

Konttaamista poitsu opettelee ihan tosissaan ja vähän jo eteenpäinkin pääsee, jos on riittävän mielenkiintoinen kohde lähettyvillä, kuten esim. kaukosäädin. Loppumatkan yleensä " syöksyy" eli menee konttausasennosta mahalleen, jolloin pääsee käsiä ojentamalla käsiksi tavaraan;) Suloinen näky! Ryömimistä ei osaa, eikä taida enää opetellakkaan.

Niin ja viikonloppuna siirryimme käyttämään housuvaippoja, joiden pukeminen on huomattavasti helpompaa kuin teippivaippojen. Aleksi kiemurtelee ja kääntyilee niin valtavsti, että taippivaippojen päälle pukeminen alkoi olla lähes mahdotonta. Harmi, että nuo housuvaipat vaan ovat tyyriimpiä, kuin teippivaipat.

Mutta Aleksi nukkuu edelleen, taidan alkaa etsiä netistä meille hotellia Kyprokselta. Ollaan marraskuun alussa lähdössä viikoksi sinne koko porukka, mun vanhemmat lähtee myös mukaan. Lennot on jo varattu, hotelli enää puuttuu.

Aurinkoa helmien viikkoon!

Ringae ja Aleksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiinkin sitten tänään aamupäivällä siellä allergialääkärillä melkein 2 tuntia! Helmille tehtiin nimittäin samalla se prick-testi, mutta niin kuin vähän arvelinkin, ei siinä näkynyt mikään. Hyvä tietenkin niin, vaikka tiedän, ettei tossa aina kaikkien allergiat näykään. Todennäköisesti Helmillä on vain atooppinen iho. Huomenna varmaan otetaan joku hedelmä listalle. On vähän suppea toi Helmin bataatti, kesäkurpitsa & riisi -lista. Hedelmän jälkeen sitten kana (tai broileria se on). Muuten meni hyvin toi lääkäri-keikka, mutta Helmin ois pitänyt jo alkaa nukkumaan sen ekan käynnin jälkeen (nukahti jo melkein kotona ennen lähtöä), mutta yritin sitten pitää tyttöä hereillä, kun odotettiin, että päästään niihin prick-testeihin. Helmi sitten nukahti mun syliin, mitä ei ole tehnyt kuin ihan pikku-vauvana. Ihana! Harmi vaan, että ehti nukkua vaan noin 10 min ja sitten kun olisi saanut uudestaan nukahtaa, ei meinannutkaan nukahtaa. Eli ihan sekaisin meni unet, mutta huomenna yritetään palata päiväjärjestykseen.

Nyt alan katsomaan esikoisen kanssa autolehtiä (sen intohimo). Huomiseen!

T:Fassiloora ja Helmi (kohta 6,5 kk)

Vierailija
4/36 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä montako kertaa herra viime yönä nukku, kun aloitti ähinän kolmen aikoihin, ja kävin Eetun hakemassa viereeni tissille (oli konttausasennossa! ja heilui hullunlailla), mutten nyt sitten tiedä söikö vai mitä! mutta nukku ainakin aamukasiin saakka vieressäni, mistä sitten naureskellen heräsi ja antoi mammalle märänpusun poskelle! Ihanaa!!! Ja mieskin kävi viiden aikoihin herättelemässä, ettei päästänyt koiria pihalle, kun siellä kunnon ukkosmyrsky päällä. No, pääsivät sitten aamupuolysin aikoihin. Ja kyllä antaumuksella molemmat antoivat tulla! joten hätä oli vissiin melkoinen!

Meillä taitaa olla eka flunssa tulossa!!! Kääk!!! Tai siis mies tuli tänään kotiin ja valitti että on kurkku kipeä, ja nyt sitten juo tuolla kuumaa ja parantelee itteensä... Toivottavasti ei tartu Eetuun taikka muhun---

Mann@ me ei kyllä tällä viikolla millään keretä tulemaan, vähän on joka päivälle menoa... Mutta ens viikolla ei sitten olekaan vielä mitään menoa millekään päivälle, paitti ti vaavinkaiskerho... Mutta sekin on jo aamusta, joten sopii millon vaan...

Ringaeko kyseli siitä patapumista... Ei ole vieläkään posti sitä tuonu, mutta vastahan torstaina laitettiin tilaus... Mutta kerron kyllä minkälainen on kun saadaan...

Mutta nyt pitää mennä Eetu heräs...

Napero ja Eetu 6,5kk

Vierailija
5/36 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään Joonalla korvien jälkitarkastus ja ne olivat vihdoin TERVEET!!! Ihanaa, kun ei tarvi nyt kokoajan enää ajatella, että onko pojalla paljon särkyjä korvassa. Toisessa korvassa on kuitenkin alipainetta, joten nuhan tullessa tulehdus tulee herkästi. Nyt toivotaan, että vältytään flunssalta. Huomenna menemme sitten allergialääkärille, ja aletaan selvittelemään onko meidän Jontulla maitoallergia ja johtuuko korvatulehdukset siitä vai jostain muusta. Se korvatautien erikoislääkäri, jolla tänään kävimme, ei uskonut tulehdusten johtuvan maidosta, mutta katsotaan nyt. Olen tänään ja eilen noudattanut maidotonta ruokavaliota ja nyt jo tekisi älyttömästi mieli juustoa ja suklaata ja...mutta mitä sitä ei rakkaan lapsensa vuoksi tekisi. Kiitos allergiatiedoista adalmiinalle ja janskulle!!!

Onnea Austenille myöntävästä vastauksesta! Ja onnittelut elmiinalle plussasta=) Ja ihanat hääkuvat minkillä!

Eilen lähdin ulkoilemaan Joonan kanssa niin, että poika oli liinassa. Kyllä tuo vajaa yksitoista kiloa on liikaa mun selälle liinalla kannettuna. Se Ergo olisi ihana, mutta se hinta...Pitää katsoa sitten kun saa vakuutuksesta takaisin rahoja noista lääkärikäynneistä.

nonnu78 ja pojat

Vierailija
6/36 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis osti sen ison teräsveneen ja meidän häämatka saimaalla alkaa huomenna :) Käytiin Oskarille ostaa pienet liivit -ompa suloinen näky!

Elikäs tulee melkein viikon tauko ja nettipimento -yhyy mitä kaikkea sillä välin ehtiikään tapahtua täällä.

Nonnun Joonalle terveenä pysymistä !

Adalmiinalle -joo tavataan vaan jos tosiaan ei olla saimaalla -riippuu miehen töistä siis. Ja piti vielä sanoa meilläkin sisustuksessa harmaata, valkoista, terästä ja tummaa pähkinäpuuta ! mä pidän selkeistä ja yksinkertaisista linjoista .

nyt poika nukkumaan .... ja itse pakkailee

minkki

Vierailija
7/36 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtu laittaa ...

Vierailija
8/36 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Austen ja minkki ja sinä joka testasit plussan, ihanaa!

En oo kerinnyt lukemaan pinoja, jotenka kauheesti ei oo hajua mitä ootte tekstaillu. Luen kun kerkiin.

Järjestimme viikonloppuna siskoni ja veljeni kanssa äidillemme ylläri 50 v juhlat, siinä olikin yllättävän paljon puuhaa.

Äiti oli tosi otettu, vuokrasimme ison mökin järven rannalta, kutsuimme suvun (50 hlöä), muonitimme, järjestimme ohjelmaa ja teimme äidille marimekon kankaasta mekon. Ja Wilmalta paidan, jossa oli neidin kuva ja teksti " mummun mussukka" . Vävyt kävi äipän kans keilaamassa ja me muut järjestäydyimme mökillä häntä vastaanottamaan.

Nyt olemme Wilman kanssa äitiä auttelemassa kotonani, kun huomenna on oikea päivä. Karkasin valmisteluiden lomasta hetkeksi koneelle.

Wilman ruokahalut vaihtelee tosi paljon, välillä ei maistu mikään ja toisinaan vetelee oikein ison tytön annoksia.

Harveneeko teillä muilla nyt puolesta vuodesta neuvolakäynnit, niin että seuraava olisi 8kk iässä?

Meillä nimittäin harveni mutta neidin syömättömyyden takia menemme 7kk tarkistaan pysytäänkö käyrillä.

Austen; Saitko multa postia, kun en oo varma lähtikö se koskaan?!

Joko vauvauinti alkoi?

Entä onko sulle soitettu vaavinkaisten alkamis ajankohdasta vielä? Meille ei ole soiteltu! Ilmottauduttu kyllä ollaan!

Taidan mennä mummelin avuksi, kun pappa nukuttaa Wilmaa!

Kuulemisiin, -maruzella-

Vierailija
9/36 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut tulevalle Rouva Austenille!

Maruzella kyseli noista neuvolakäynneistä, niin meillä harvenee eli seuraava käynti on vasta se 8kk neuvola. Tokihan noihin mittauksiin saa soitella lisäaikoja jos itseä alkaa huolestuttamaan kasvu.Vauvan leluista näkyi olevan juttua eli meillä käytössä lähinnä vauvaleluja tosin paras lelu neidille on isosisko. Se riemun ja kikatuksen määrä on ihan käsittämätön kun toinen vaikka vain hyppii lattialla tasajalkaa.

Onkos muut helmet muuten kynttilähulluja? Mä oon jo ehtinyt odottamaan, että illat pimenisivät vähän aiemmin niin saisi poltella kynttilöitä.

Mulla on jotenkin saamataon olo, joka päivä vaan siirrän asioita eteenpäin tyyliin ehtiihän sitä huomennakin. Mun on pitänyt jo ties kuinka pitkään kysellä Eedenin vauvauinnista milloinka aloittavat. Ikkunoitakin on pitänyt pestä mutta mitä suotta vielä näkee jotenkuten läpi. Siivotakin pitäisi mutta kun torstaina on ne 4v partyt niin josko vatsa niiden jälkeen. Mitenkähän sitä sais itseä niskasta kiinni ja jotain aikaankin.

Marcel

Vierailija
10/36 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on cockerilla ollu ny koko kesän tassu tulehduksia, jussin aikoihin parani hetkeksi, 20 pvän antibioottikuurilla. Nyt taas on. Ostin luontaistuotekaupasta jotain arnikki? rakeita, niiden pitäisi tehota, en oo viä testannu, ilmottelen jos apua.

Meillä on Oskulle niin niin kauhee paikka toi eläinlääkäri, ettei kukaan usko. Kättelyssä jo nukutetaan, ei onnistu edes pöydälle nosto...

Mielellään ei sitä sinne viedä, ja kun sille reisulle tulee sit kivasti hintaakin, kun rauhottaa tarvii...

Että sellasta, samat harmit meillä siis... Aina jostain tarvii olla huolissaan, jos ei lapsi, niin ukkeli tai koiruus tai sit joku muu...

Vierailija
11/36 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät naiset lähtekö suinpäin viihteelle. Siis niin, ettei ole mitään " treeniä" alla!!! Voi jestas, musta tuntui, että vielä eilinenkin eli maanantai meni lauantain hölmöilyjä potiessa. Ja dieetti... sekin tuhoutuu kun vaaka väittää painoa tulleen kahdessa päivässä 3kg! Oliskohan jotain turvotusta... " hieman" nesteitä ilmeisesti jäänyt kehoon. No, kaikki on kuitenkin hengissä ja elämäkin alkaa raas voittaa. Mitä nyt mies sai lauantai-illalla tai yöllä siis raivarin kun " pakotin" sen nukkumaan. Siinä kohtaa se oli nukkunut melkein tunnin pihalla, betonilla. Olin siis aika karmea akka?

Simpulle ei mitään uutta. Eilen oli aivan järkyttävä yliväsymysraivari. Unohtakaa muuten ne mun viime viikkoiset juhlinnat niillä päiväunilla. Simppu on palannut " normaaliin" päiväjärjestykseen eli kieltäytyy nukkumasta päikkyjä vaikka olis ihan rättipoikki. Sitten parkuu pää punaisena kunnes nukahtaa. Ainoastaan aamuisin menee sujuvasti nukkumaan puoli ysin-ysin maissa. Että edes joku on pysynyt vakiona.

Pitäis varmaan aloittaa ne aamupuurot. Mutta jotenkin mun mieleni haraa vastaan ja epäilee niiden viljojen mukaan ottoa. Tosin mahdollinen allergiahan ei selviä muuta kuin kokeilemalla. Aloitamme siis kauralla. Mutta pitäiskö aloittaa kauravellillä vai puurolla? Muistaakseni neuvolassa terkka sanoi, että velli olisi miedompi. Sillä jos aloittaa ja mitään ei tule, niin vaihtaa puuroon. Eikö kuulostakin järkevältä suunnitelmalta?

Ai niin, tänään tulee meille se toinen koira... uuh, vähänkö jännää. Mä eilen hinkkasin mäntysuovalla nykyisen koiran vanhoja leluja ja pentupantoja. Omaa petiä ei vielä ehditty hommata, mutta mies tuokoon duunista jonkun pahvilaatikon. Se saa kelvata kunnes saadaan häkki ostettua. Nimeksi tulee nyt vissiin se Danny. Ei olla keksitty parempaakaan. Sit meillä on Roby ja Danny -eipä mene ainakaan lapsen kanssa nimet sekaisin. Mietittiin myös, että Max olisi kiva nimi, mutta jotenkin me jumituttiin tohon Dannyyn, vaikka se ei ole kovin särmikäs nimi. No, ehkä ei ole rotukaan (nöffi) joten nimi sopinee kantajalleen?

Pitäis taas ryhdistäytyä ja varata ratsastustunti itselleni. Päivät on vaan niin vähissä. Kun miehelle " on varattuna" ke ja to, mun koris on su -pe ja la haluaisin pitää vapaina... eli ma tai ti. Mutta maanantaisin alkaa mulla tottis koirien kanssa, joten ilmeisesti tiistai on ainoa vaihtoehto tai perjantai.

Jätettiin nyt sitten hammasta purren vauvauinti pois. Leon iho villiintyi siellä aivan karmeaksi kun se vesi kuivatti sitä niin. En tiedä, tulisko enää kun iho on parantunut, mutta pidetään nyt ainakin hetki taukoa. Tekis muutenkin mieli vaihtaa klubia kun toi meidän järjestävä klubi (Simsalabim) on jotenkin outo. Keskellä yötä tulee jotain tekstareita, että " jatkatteko syksyllä" jne. Mä kyllä tykkäsin siitä ja Leo oli aivan tohkeissaan uimassa... no, pitää vielä miettiä. Ja neuvolassakin sanoi, että on vissiin ollut vauvauinnista hyötyä kun motoriikka on kehittynyt niin nopeasti. Tiedä sitten.

Jeps, nyt suuntaan kirjaa lukemaan ja laiskottelemaan -veikkaan, että tänään on viimeinen rauhallinen aamu moneen kuukauteen. Kerään voimia koiravauvan tuloon :-D

Vierailija
12/36 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi niin, että se patti meidän koiran tassussa osoittautu kasvaimeksi. Tytteli lähti sitten eilen koirien taivaaseen rauhallisesti unessa lääkärin pöydällä. Sillähän oli niitä kasvaimia myös vatsan alueella. Se oli kyllä aika tiukka paikka mulle, mutta ainut oikea ratkaisu tässä tilanteessa. Se on ollu mulla 9 vuotta ja monessa elämän tilanteessa mukana. Minä sen sinne eläinlääkärille sitten vein ja itkin kyllä aika kovasti siellä, mutta se lääkäri hoiti tilanteen kyllä oikein mallikkaasti. Nyt pitää sitten opetella elämään ilma sitä ja alkaa keräileen koiran kamoja kokoon vähitellen. Suru on ollu puserossa ja vatsa kipeenä. Poltettiin ilta kynttilää ja muisteltiin sen elämää. Lapset ei onneksi vielä ymmärrä asiaa. Oodi ja Maruzzella, kiitos neuvoista.

Meillä on ollu pojat flunssassa ja kuumeessa viikonlopun, nyt onneksi alkavat jo olla terveitä. Yöt on juostu sylittelemässä nuhanunnuja, viime yö oli eka kun nukkuivat läpi yön, paitsi tietysti se Aaron 4.39 herätys ja kuudeltahan ne nykyään jo nousevat ylös.

Ringae, mehän ollaan päädytty siihen rinkkaan. Sen minä sinuna ostaisin kun liina sulla tais jo ollakin. Mä oon käyny Kyproksella joskus vuosia sitten. Voin suositella Pafosta ja hotelli Anemia.

Oodi, meillä esikoisella oli kans semmonen nukkumisvaihe just tässä iässä. Meni sitten ohi ja alkoi taas nukkumaan kolmet lyhyet päikkärit jossain vaiheessa.

Maruzzella vielä: meillä on seuraava neuvola vasta 9kk:n iässä.

Nonnu: ihanaa kun Joona on vihdoin terve! Meillä Aaro sairasti korvatulehduksen 3 viikon ikäisenä, nyt pelätään, että tulee taas kun on just flunssatoipilaana. Yritän antaa sille mahdollisimman vähän tuttia kun luin jostain, että 80% korvatulehduksista johtuu tutista.

Onnea Austen!

Ihana kun on niin syksyinen keli. On se mukavaa kun meillä on näitä vuodenaikoja :) Mukavaa syyspäivää helmimammat!

Vilja

Vierailija
13/36 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sitten flunssan :( Eilen jo oli kurkku hieman kipeä, mutta urheasti vain menin salille ja jaksoinkin oikein hyvin. Yöllä heräsin moneen kertaan joko kylmyyteen tai kuumuuteen. Nyt sitten kurkku todella kipeä ja kuumetta 38. Olo on karmea. Tulee varmasti rattoisa päivä Inkerin kanssa. Toivottavasti flunssa ei tartu kumpaankaan tytöistä.

Leluista on ollut puhetta. Inkerillä on helistimiä, kirjoja, " kännykkä" ja nyt uutena sellanen imukupilla pöytään kiinnitettävä härveli joka soi ja pyörii yms. Kaikki kiinnostaa etenkin esikon lelut ja minun lehdet. Inkeri pääsee kävelytuolilla rullaileen ympäriinsä joten kaikki matalammat tasot täytyy olla tyhjillään, muutoin pieni käsi haroo kaiken alas tai suuhun. Suosikki leluja ovat myös kaikki mitä löytyy keittiön kaappien kätköistä :)

Pullero heräsi nyt ja vaatii palvelua....täällähän ei laiskotella.

Birdy

Vierailija
14/36 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinne... koiran jättämä aukko on iso, mutta helpottaa kun tiedät tehneesi ainoan oikean ratkaisun! Parempi on karvaisen kaverin lähteä edes hieman virkeänä kuin aivan apaattisena.

Onneksi teillä on nuoria herroja pitämässä talossa elämää -ehkä sitten joskus otatte uuden sessun, jos siltä tuntuu.

Vierailija
15/36 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn nyt huonojen äitien seuraan. Konsta putos meidän sängyltä nyt aamulla ku se nukkui mun vieressä!Muistoksi jäi mustelma otsaan...mutta muuten kaikki ok.

En muista kuka kirjoitti siitä hauskasta tavasta mennä eteenpäin.Kontalleen ja siitä syöksymällä eteenpäin:) Konsta harrastaa just samaa, en usko että enää opettele ihan oikeaa ryömimistä.

Mulla tulee kaveri tänään käymään samanikäisen poikansa kanssa. Katotaas mitä pojat yhessä keksii!

Sit oli puhetta KYNTTILÄHULLUISTA: Täällä ilmottautuu yks. Heti ku illat alko yhtään pimeneen niin asunto täyttyi kynttilöistä.. se on vaan niin ihanaa. oon jopa pyhittänyt yhden keittiökaapin kynttilöille!

Jouluun on enää alle 4 kuukautta ;)

Mä meen paijaileen tuota elämän kaltoinkohtelemaa lastani..

ja pyykkäämään.

terv. Syyllisyyttä poteva napero ja mustelmaotsainen konsta

Vierailija
16/36 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa kyllä ihanaa kun sataa. Poika huutelee vieressä, saa nähdä kuin pysty kirjoittamaan ennenkuin menee megaherne äijällä nenään :)

Mekin oltiin la viihteellä ja eipä tuo kyllä enää ole meitsin hommaa....meni kyl tosiaan se maanantaikin potiessa. Kivaa kyllä oli ja tuttujakin näkyi.

Austenille onnittelut :) ja Viljaa, osanotot, meilläkin on kohta 12 vuotias sakemanni ja kyllä se on kova pala sitten kun siitä aika jättää. Koira on kyllä nyt anoppilassa pojan allergian vuoksi, mutta kuiteskin.

Mä edelleen pänttään joten en paljoa ehdi lueskella näitä pinoja, tai en ainakaan kovin intensiivisesti. No, onneks reilu kuukaus ja sitten saa lukemiset olla. Ens vkonloppuna tehdään keikka Pirkkalaan serkulle ja siellä onkin meidän poikaa 10 päivää nuorempi heppu. Saas nähdä miten pojat viihtyy keskenään. Sitten su Raumalle miehen veljenpojan kastajaisiin. Me sit päästiin kummeiksi ja mä olen ihan onneni kukkuloilla, kyseessä mun eka kummilapsi :))))))

Tänne ei muuten ihmeempiä, Eetu osaa vaatia lujaan äänensävyyn jos asiat ei mene halutulla tavalla, sylissä oltaisiin ihan jatkuvasti ja välillä sitten taas ei millään syliin vaan lattialle leikkimään. Meilläkin on oikeastaan vain jotain pehmoleluja ja helistimiä, mutta poika tykkää niistä. Sitten ostin sellaisin 6kk+ ikäisille tarkoitettuja palikoita, joissa on sisällä erilaisia palloja yms....kolisevat kivasti ja sillee...pitäis kai ostella jotain muutakin kehittävää. Tuntuu vain, että rahat uppoaa pojan uusiin vaatteisiin kun kaikki loputki alkavat jäädä pienkiksi.

Soseista sen verran, että meillä menee edelleen porkkana-perunasosetta purkki päivässä ja sitten joko kanaa tai possua purkki. Aamulla ja illalla on riisipuurojauheesta veteen tehty puuro ja sekaan reippaasti ruusunmarja- tai mustikka-vadelmasosetta.

Nyt poikaa viiihdyttämään....

Sasuliini ja Eetu, kohta 7kk (siis ajatelkaa!!!)

Vierailija
17/36 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijaa, nyt alkaa selviään viikonlopusta, sunnuntai ja eilinen kului " pää jäässä" tuntui et aivot jätin tyynylle, kun nousin ylös...

Leluista: lempilelu meillä on toi liberolta saatu pikkusammakko ja piiitkä tuhatjalkainen, lempipuuhaa hyppykeinu, nytkin siinä naureskelee.

Soseista: Soseita menee ruokaa 1prk 2*päivässä ja hedelmää 1/2prk*päivässä ja maitoo tietysti! Hyvällä ruokahalulla!

Mä laitoin kans eilen illalla kynttilät palamaan tuohon keittiön pöydän päällä olevaan kruunuun, mikä ihana tunnelma!!! Tästä se alkaa, tuo kynttilänvalo rauhoittaa ihanasti!!!

Jahas, jos laittas tytön ulkoilukuntoon ja vaunuihi, sit postiin ja kiertää kirppikselle, tuskin mitää löytyy, mut katsomaan! mulla on vielä pöytä varaamatta ja omat vaatteet viemättä myyntiin..

Vierailija
18/36 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisikö teille ensi viikon keskiviikko? Tiistaina meillä perhekerho ja muskari ja torstaina neuvola.

Manna ja pitkiä päikkyjä kerrankin nukkuva Eveliina

Vierailija
19/36 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa kuvitella miltä tuntuu, meidän rakki on vasta 2,5 vuotta, mut kyllä itku tulee silmään aina kun näitä juttuja kuulee. Jaksamisia sinne.

Meille ei tule kynttilöitä never ever, syy: mä laitoin parvekkeelle kynttilän palamaan ja se oli kaatunut ..mä nukahdin...sittenpä paloi koko parveke, herättiin siihen kun ikkunat pamahti kuumuudesta rikki. Eläköön kotivakuutus!!! Onneks oli kotivakuutus, nimittäin tuli tosi isot vahingot parvekkeelle. Tästä on nyt 6 vuotta, mä saan oikeeen paniikkikohtauksia jos joudun kynttilöiden kanssa samaan suljettuun tilaan. Onhan ne nättiä, jos osaa käyttää. Mä en näköjään osaa joten jätän ne hommat muille. Viime jouluna mä olin kaverilla syömässä, tyttö lensi mummolaan ja mies oli kotimaassa, ni siellä oli kynttilöitä joka tasolla, mua alkoi supistelemaan ihan kamalasti kun panikoin. Onneks kaveri otti tosissaan mun ahdistuksen ja sammutettiin ne kaikki ;)) Nyt naurattaa mut eipä naurattanut sillon.

Ukko onkin vatsataudissa, mä nyt sit oottelen omaa vuoroani mielenkiinnolla. hyi yrjö!!

Nyt imuroimaan, iltaohjelmassa ei oo yhtään aukkoo..ei ees kerkee lenkille piru vie. Pitää viedä isompi tyttö leffaan keskustaan, joku witch-leffa on ja ilmaset liput..sit vanhempainilta Dunsku on otettava mukaan ku ukko halaa posliinia koko ajan.

Nyt imuroimaan, heti.

Kuumetta ja poppoo

Vierailija
20/36 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kai eka mittaukset ja sit lekurille.