Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö yläasteikäinen tarvitse nukkumaanmeno-ja ruoka-aikoja?

Vierailija
21.08.2014 |

Hei!

En ole mielestäni ylihysteerinen edes, jos toiveenani on, että syömme edes päivällisen ja iltapalan yhdessä.Joskus päivällisen kanssa voi tulla haastetta, kun on harrastuksia, mutta viimeistään illalla haluan, että istumme yhteisen pöydän ääreen syömään ja juttelemaan päivän tapahtumista.

Myöskin nukkumaanmenoajoista olen sitä mieltä, että illalla mennään nukkumaan viimeistään klo 22. Lapset nukahtavat heti petiin mentyään, en oikein ymmärrä, miksi heidän pitäisi valvoa pidempään? Poikani kertoi, että heidän watsap (vai miten kirjoitetaan) ryhmässään osa kavereista on ollut viestimässä vielä klo 03 yöllä.

Olenko minä siis tyrnanni äiti, kun välitän siitä, että lapsilla on yhä edes jonkinlainen päivärytmi?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on uniongelmia, pitäisi nimenomaan huolehtia unirytmistä. Eli samaan aikaan sänkyyn ja aamulla ylös, vaikka ei olisi pakollisia menoja heti aamusta. Se, että viikonloppuisin nukutaan viikon univelkoja pois, ruokkii ongelmia vain lisää. Ja melatoniinihan ei vaikuta samalla tavalla heti kuin unilääkkeet. Melatoniini pitäisi syödä useampana iltana peräkkäin, jotta keho saa unirytmistä kiinni. Silloin tällöin napsimalla lääkkeellä voi olla hetken aikaa jonkinlainen plasebo-vaikutus, mutta pitemmän päälle siitä ei saa apua.

Vierailija
22/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 13v. menee arkisin nukkumaan klo 23 ja viikonloppuisin klo 24 jos ei ole jotain erikoista esim. juhannus ym juhla.

17v:kin pakotan nukkumaan viikolla klo 24 kun muuten ei jaksa koulua ja harrastuksia. Viikonloppuisin saa valvoa ihan vapaasti koska asuu viikonloput poikakaverin kanssa.

Valitettavasti ei ole enää päivittäistä yhteistä ruokahetkeä kun kaikilla on niin erilaiset aikataulut joihin ei itse pysty vaikuttamaan esim. lasten kilpaurheiluharkat. Harvinaiset yhteiset ruuat onkin sitten enemmän "juhlahetkiä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oo ihan rauhassa tyranni, niin minäkin oon. Edelleen lapset menevät klo 21 huoneisiinsa ja petiin, siinä saavat nykyään lueskella tms. puolisen tuntia. Nuorin on 10, vanhempi 15. Vanhempi lapsista yleensä nukahtaa hyvin nopeasti eli tuo puolen tunnin "extra" on hänen kohdallaan aika turha, eikä ole napinaa kuulunut nukkumaanmenoajasta. 

Tietysti olen isomman kohdalla joustavampi, eli jos tulee joku sarja (nykyään ei kyl tuu) mitä halusi katsoa, sai katsoa jos se loppui 22.

Vierailija
24/24 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 14:09"]

Etkö saanut mll:n valistuskirjettä, jossa paksu vihkonen seiskaluokkalaisen vanhemmille. Osoitelähteenä väestörekisteri. Mulle tuli eilen . Kysy mll:stä, onko sulle tulossa.

[/quote]

Ainakaan meille ei ole tullut mitään kirjettä sieltä. Pitäisikö sen tulla postissa vai jaetaanko se koulussa oppilaille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi