Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Melatoniinin käyttäjät!

Vierailija
21.08.2014 |

Melatoniinin sanotaan vähentävän ahdistusta, mutta voiko se myös satunnaiskäytöllä saada aikaan sitä? Esim. Kun illalla on ottanut 3mg melatoniinia, niin aamulla muutaman tunnin ahdistus päällä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Otan iltaisin 2,5mg noin tuntia ennen kuin olis hyvä mennä nukkumaan ja saan sillä hyvän väsytyksen.

Vierailija
2/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mullakaan kyllä ahdistavasti vaikuttanut, helpottanut vaan (5mg illassa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle melatoniini aiheutta seuraavana päivänä tokkuraisen olon. Käytän sitä vain unirytmin palauttamiseen. Sitähän pitää ottaa nelisen päivää putkeen ennen kuin alkaa tehoamaan.

Vierailija
4/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se johdu melatoniinista. Kortisoli on aina koholla aamuisin. Siksi muakin ahdistaa aamulla, otin melatoniinia tai ei. 

Vierailija
5/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin, lopetin melatoniinin käytön toviksi, ja ahdistus iski päälle. Nukkuminen on epäilemättä tärkeää, vaikka ahdistukseen mulla jatkuva lääkitys onkin. Käytän kyllä pienempää satsia melatoniinia, 1mg illassa. Toimii hyvin.

Vierailija
6/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli parin kuukauden ajan käytössä 5mg iltaisin nukahtamisen auttamiseksi ja ei vaikuttanu mitenkään, ei nukuttanu mutta ei kyllä aiheuttanu ahdistustakaan.

Vierailija
7/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienennä annosta ja katso miten vaikuttaa.

Minulla 5mg Melatoniinia aiheuttaa painajaisia ja levottomia unia. :/

Vierailija
8/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! 

Otan todella harvoin melatoniinia ja eilen kun otin, niin tänään on ollut ahdistava olo. Täytyypä ottaakin muutamana iltana peräkkäin ja katsoa, miten vaikuttaa.

ap

Vierailija
9/18 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10mg oma annos ja ei ole ikinä aiheuttanut ahdistusta.

Vierailija
10/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin kuukauden ajan ruokakaupan tuotetta 1 mg, toimi jokseenkin hyvin, ei sivuvaikutuksia. Niiden loputtua otin lääkärin reseptillä määräämän 3 mg valmisteen. Nukuin melko hyvin, mutta heti illalla tuntui rinnassa outoa painoa ja tykytyksiä, ja seuraavana aamuna iski karmea ahdistuskohtaus, joka kesti noin tunnin verran. 

Vierailija
11/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta marketista siellä on miedompia 1,9mg ja ne ovat lyhyt vaikutteisia.

Vierailija
12/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin kuukauden ajan ruokakaupan tuotetta 1 mg, toimi jokseenkin hyvin, ei sivuvaikutuksia. Niiden loputtua otin lääkärin reseptillä määräämän 3 mg valmisteen. Nukuin melko hyvin, mutta heti illalla tuntui rinnassa outoa painoa ja tykytyksiä, ja seuraavana aamuna iski karmea ahdistuskohtaus, joka kesti noin tunnin verran. 

Tuon tapetin voi puolittaa, siinä ei ole mitään sellaista mikä vaikuttaisi sen toimintaa. Eli ota vaan puolikas kerrallaan.

Vierailija
13/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja annoksia kyllä käytätte.

Mulla riittää 1 tai 1,5 mg ja nukun sillä hyvin.

Aamuisin on usein ahdistunut olo syönpä mitä tahansa.

Vierailija
14/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä 3 mg Melatoniinipaketissa on lääkekuvaus, jossa kerrotaan mahdollisista sivuvaikutuksista, joita tullut korkeintaan yhdelle käyttäjälle tuhannesta. Eli korkeintaan yhdelle tuhannesta.

Lukekaa ne läpi ja palatkaa sitten tähän ketjuun.

Vierailija
15/18 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen julkkisnaisen antaisit käyttää suutasi vessanpönttönä, jos saisit siitä palkaksi melatoniinia?

Vierailija
16/18 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoja annoksia kyllä käytätte.

Mulla riittää 1 tai 1,5 mg ja nukun sillä hyvin.

Aamuisin on usein ahdistunut olo syönpä mitä tahansa.

Reseptillä 3 kertaa 3 mg illassa eikä sekään aina riitä. Joskus tai aika usein ei auta ollenkaan. Silloin saatan ottaa oikean nukahtamislääkkeen. Niitä on vain 20 kpl 100 päivän ajalle. Useampi vuosi jo jatkuvaa univajetta.

Vierailija
17/18 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee tosta painajaisunia ja katkonaista unta.

Vierailija
18/18 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä melatoniini toimii ihan hyvin mutta olen huomannut että sitä kannattaa ottaa riittävän aikaisin. Suunnilleen 7 maissa illalla ja kympiltä nukkumaan.