Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö mikä on pahinta päiväkodissa työntekijän kannalta?

Vierailija
21.08.2014 |

LÄSSYTTÄVÄT LASTENLAULUT, ESITYKSET JA TOIMINTATUOKIOT!

"Pikkupossu Röh ja Isopahasusi Pöh laulavat näin lallallaa ja tuituitui lässynlässynlää".

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi muistan vielä sen ajan kun menin parikymppisenä töihin päiväkotiin valo mukanani. Miten tärkeää olikaan saada tuoda tuo valo noiden tietämättömien, vanhojen kaakkien, tietoisuuteen.

Oli niillä saakutin hyvä pokka. Sitä olen näin vanhemmiten ihmetellyt ja ihaillut. Ja samaan pyrkinyt.

Vierailija
22/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin NIIN varma, että haluan juuri päiväkotiin pieniä lapsia hoitamaan. Huh, onneksi tuli harjoitusjakso, joka karisti moiset kuvitelmat. Helkkarin kovaa työtä!

Eikä vähiten sen helvetillisen kaksinaismoralistisen, sovinistisen "pojat-on-poikia"-maailman takia. Tytöille tyrkytettiin nukkea syliin ja kun tyttöjä haluttiin oikaista, katsottiin murheellisin naamoin:"katso nyt, vauvakin itkee!" samalla kun jätkät mennä retosti pipo vinossa ja takki auki.

Noh, ajat on varmaan tästä muuttuneet, tosin, tutkimusten mukaan ei kovin paljon eikä tarpeeksi. Olisi varmaan pitänyt jäädä valoa sinne taistelemaan, mutta ei munkaan pokka pitänyt:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkääkö lapset oikeasti niistä lällybiiseistä?

Vierailija
24/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju :) minuakin työntekijänä ällöttää moni asia nyt ekana tulee mieleen tuontitilanteet:nonniin, tulepas kulta pieni ihana suloinen pallero pillero syliin niin sanotaan äidille/isälle hei hei ja hyvää työpäivää! Noooooin, hei hei äiti!!! Aaaaargh! Vittu se sen hoitsun äiti ole...ja tämä kaikki Tietysti sillä "minä-tiedän-olen-varhaiskasvatuksen-ammattilainen"- äänellä

Vierailija
25/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:09"]

Joo, itse tunsin olevani kuin eskimo saharassa kun menin vauvamuskariin :O

[/quote] Mä en mene muskariin, vaikka kuinka olisi kehittävää ja lapsikeskeistä. Ei. Laitan vaikka voicelta musaa ja tanssitaan kotona.

Vierailija
26/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 12:05"]

Mitä ihmettä? Miksi pienille lapsille pitäisi puhua kuin aikuisille? Mitä pahaa siinä käsityksessä on?

Minusta päinvastoin on järkyttävää jos ihan pienille jo pitää ruveta soittamaan jotain cheekiä lastenmusiikin sijaan!

[/quote] Kyllä mä puhun lapsilleni kuin ihmisille. En tietenkään kiroile kuin merimies tai puhu asiattomuuksia, mutta niitä nyt en muutenkaan puheessani viljele.  En ala aliarvioimaan lapsia. Oletteko te lässyttäjät niitä samoja, jotka lässyttävät vanhuksille? Tiedoksi vaan, että ne vihaa sitä.

Vierailija
27/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä lässyttänyt lapselleni, mikäli sillä tarkoitetaan temmotta pemmeää höptöttelyä jota lölpötetään ihan kiinni pikkulikkunikku naamassa <3 puhun ihan normaalisti. Tietysti sanon häntä rakkaaksi ja mussukaksi ja puhun pehmeällä äänellä, mutta en usko että lässynlässytyksestä on mitään hyötyä. Hirveän huono puhumisenkin esimerkki lapselle.

Vierailija
28/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:15"]

Uusissa lastenlauluissa on aivan todella hyväkin biisejä. Mua kuvottaa sellaset vanhat rallit kuin se Lörpötyslaulu, jota iäkkäämmät työntekijät tuuttaa menemään. Sehän kannustaa toisen nimittelemiseen, kiusaamisen ja arvottamiseen ulkonäön perusteella! Eikä kiusattu saa edes lokkaantua koska "löpö löpö löpö se on ihan höpö joka leikistä suuttuu!"

[/quote]

SE OLI KAMALA LAULU!!!

Ysärillä "traumatisoiduin" mennessäni kertomaan isompien nälvimisestä ja pikkukiusasta, joka tuntui ikävältä ja eristävältä, niin päiväkodintädit kuittasivat tapahtuneet kumartuen tasolleni, tökkäsivät etusormella nenään ottivat inhan mairean hymyn ja hyräilivät/lauloivat tuota pätkää. Yökkis. Toki tuo tarhalasten ei nyt mitään kovin vakavaa ollut, mutta kiusa se on pienikin ja tuntui pahalta kun kokemukseni mitätöitiin. Ja sain ikuisen hylkimisreqkrion tuohon lauluun hah.

Vierailija
29/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 13:58"]

En ole ikinä lässyttänyt lapselleni, mikäli sillä tarkoitetaan temmotta pemmeää höptöttelyä jota lölpötetään ihan kiinni pikkulikkunikku naamassa <3 puhun ihan normaalisti. Tietysti sanon häntä rakkaaksi ja mussukaksi ja puhun pehmeällä äänellä, mutta en usko että lässynlässytyksestä on mitään hyötyä. Hirveän huono puhumisenkin esimerkki lapselle.

[/quote] Tätä juuri tarkoitin :) tietenkin lapselle puhutaan hellittelynimillä, mutta ihan normaalilla äänellä ja sanoilla. t: toi edellinen lässytysvastainen.

Vierailija
30/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakuntien lastenkerhoissa lässytetään lapsille, voi miten ne naiset jaksavatkin.

Vierailija
31/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa!

Vierailija
32/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon :D

Vierailija
33/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hakeuduit alalle?

Vierailija
34/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, minusta taas riittämättömyyden tunne, että haluaisi kohdata kaikkia lapsia yksilöllisesti ja vastata aloitteisiin, jutella lapsen kanssa ilman keskeytyksiä, että jokainen lapsi tulisi riittävästi kuulluksi ja nähdyksi. Yhteistoiminta lasten kanssa on minusta parasta, lasten ilo kun on lauluja, esityksiä ja toimintaa. 

Vierailija
35/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka määrää, että siellä pitää lässyttää? Sovi ryhmäsi muiden aikuisten kanssa järkevämpi ohjelma noihin sessioihin. lapsetkin luultavasti arvostavat, kun heitä ei aliarvioida.

Vierailija
36/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Miksi?

Tee heti kymmenen katumusharjoitusta, kirjoita työpaikkasi ilmoitustaululle 467 A4:sta täynnä sanaa "kutsumus" ja mene huomenna possunaamarissa töihin. Iloisesti röhkien.

Vierailija
37/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:42"]

Miksi hakeuduit alalle?

[/quote]

En hakeutunut :) Teen keikkatöitä opiskelujen ohella. Välillä tuntuu siltä, että kaikki työntekijät laittavat jotkut possunpunaiset lasit päähänsä töissä ja kaikki näyttää ihan villanpehmoiselta tai mörrinmyrrinmärrinmöykyltä.

ap

Vierailija
38/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lastenlauluissa on oikeaakin musiikkia ja hyvää menoa. Huumoria ja älyä. Etsi parempia biisejä!!

Vierailija
39/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulle toimiminen eskariryhmässä sopivampaa kuin ihan pienten ryhmässä, missä "lässytetään"? 

Vierailija
40/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vissiin ajatteli mun lapsen ryhmässä ollut lastenhoitaja (mies) ja soitti lapsille Cheekiä ja Petri Nygårdia(!). Olis nyt edes valinnut Robinin tms. mutta nuo :/