Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö mikä on pahinta päiväkodissa työntekijän kannalta?

Vierailija
21.08.2014 |

LÄSSYTTÄVÄT LASTENLAULUT, ESITYKSET JA TOIMINTATUOKIOT!

"Pikkupossu Röh ja Isopahasusi Pöh laulavat näin lallallaa ja tuituitui lässynlässynlää".

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI HALOOOOO!! Tämä oli vitsi, älkää nyt vetäkö taas herneitä nenään. Teen päivän sijaisuuksia silloin tällöin. Rakastan lapsia, en kuitenkaan hakeudu päivähoitoalalle. Lapset tykkäävät lässyttämisestä, minä en. Minulla on aina tosi mukavaa päiväkodeissa, mutta nuo huppeliskuppelis-mullinmallin-hepsankeikkaa-lorut eivät nappaa. 

Ihan esimerkkinä eilen kysyin yhdeltä 4v lapselta, haluaisiko se, että antaisin keinussa vauhtia. Vieressä oli päiväkodin vakinainen työntekijä, joka kysyi lässyttäen "haluaisiko pikku-Ritva-pitva isoon kiikkupiikkuun ja täti antaisin sinulle hurjan hauskat huippiswuippiswinkkeliswonkkelisvauhdit. Molemmilta lapsilta tuli molemmille meille täsmälleen sama vastaus: joo. Minä kysyin "haluutko että annan vauhtia"..

ap

Vierailija
2/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mä ymmärrän sua. Olen itse myös tehnyt sijaisuuksia päivähoidossa, mutta tosiaan kärsin samoista asioista kuin sinä. En osaa omien lastenikaan kanssa oikein nauttia noista asioista, esim. vauvamuskariin en ole koskaan mennyt...

Mua nauratti tää sun avaus :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien tarvitse lässyttää lapsille. Musta on hyvä että tarhassa lässytetään koska en itse tee niin lapsilleni. Eivät sitten ole ihan pihalla kun joku kuitenkin lässyttää niille joskus. Mutta kaikki ei vaan oo sellaisia tyyppejä ja hyvä niin.

Vierailija
4/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, itse tunsin olevani kuin eskimo saharassa kun menin vauvamuskariin :O

Vierailija
5/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lastesi kanssa myöhemmin sinulla on nuo kaksi ääripäätä edelleen vaihtoehtoina. Joko puhut lapsellesi kuin ihmiselle tai sitten muutut jostain selittämättömästä syystä hoivakoneeksi, jonka puhekin muuttuu ns. hoivapuheeksi. Tarkkaile. Itse puhun lapsilleni normaalisti, mutta joskus lipsahdan huppelis keikkaa -puolelle. Älä anna pahuuden puolen voittaa! Olkoon Voima kanssasi. t. 12

Vierailija
6/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet että päiväkodin työntekijät ovat itsekin tosi lapsellisia? Aivan mörrimöykkyjä.

Vierailija
7/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:11"]

Oletteko huomanneet että päiväkodin työntekijät ovat itsekin tosi lapsellisia? Aivan mörrimöykkyjä.

[/quote]

No en, mä oon lähinnä ihaillut joidenkin kykyä heittäytyä. Ei kaikki vakityöntekijätkään sitä harrasta, mutta toiset on niin mahtavia! Vaikka en itse osaa mennä mukaan siihen ap:n kuvailemaan hommaan, lapset yleensä tykkäävät siitä.

15

Vierailija
8/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pahinta on sarkastiset, vittumaiset ja kyllästyneet työkaverit. Tosi vaikea tehdä töitä kun perässä pitää raahata mistään innostumatonta kivirekeä.

Vierailija
9/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa lastenlauluissa on aivan todella hyväkin biisejä. Mua kuvottaa sellaset vanhat rallit kuin se Lörpötyslaulu, jota iäkkäämmät työntekijät tuuttaa menemään. Sehän kannustaa toisen nimittelemiseen, kiusaamisen ja arvottamiseen ulkonäön perusteella! Eikä kiusattu saa edes lokkaantua koska "löpö löpö löpö se on ihan höpö joka leikistä suuttuu!"

Vierailija
10/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:14"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:11"]

[/quote]

No en, mä oon lähinnä ihaillut joidenkin kykyä heittäytyä. Ei kaikki vakityöntekijätkään sitä harrasta, mutta toiset on niin mahtavia! Vaikka en itse osaa mennä mukaan siihen ap:n kuvailemaan hommaan, lapset yleensä tykkäävät siitä.

15

[/quote]

Heittäytyminen onkin tärkeää. Ja lasten kanssa pitääkin olla juuri noin. Mutta kun puhuvat aikuisillekin tuohon lässytisössöti tyyliin ja suhtautuvat asioihin niin lapsellisesti niin se on vähän huvittavaa jo.

Vierailija
11/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:47"]

Taidat olla väärällä alalla...

[/quote]

Niin, miten se nyt taas menikään...Pitää tehdä mitä tahansa työtä vai seurata kutsumustaan? Pitää olla soveltuva jollekin alalle vai kaikkihan kaikkea osaa, työ tekijäänsä opettaa? Koettakaa nyt jo päättää ;)

Vierailija
12/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:15"]

Uusissa lastenlauluissa on aivan todella hyväkin biisejä. Mua kuvottaa sellaset vanhat rallit kuin se Lörpötyslaulu, jota iäkkäämmät työntekijät tuuttaa menemään. Sehän kannustaa toisen nimittelemiseen, kiusaamisen ja arvottamiseen ulkonäön perusteella! Eikä kiusattu saa edes lokkaantua koska "löpö löpö löpö se on ihan höpö joka leikistä suuttuu!"

[/quote]

Se on ihan kauhea laulu, inhosin sitä jo 5-vuotiaana ja edelleen nyt 35 v myöhemmin!

"paksu kuin pamppu, laiha kuin lauta..." Tuollainen nimittely ok?

Vierailija
13/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että se olisi taustahäly. Se on ainakin se, mikä minua alakoulun opena työssäni ärsyttää eniten.

Vierailija
14/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hupsispupsis pimpelipompeli, hiiri se kissalle takkia ompeli." Tuohon lauseeseen sisältyy koko lässytysideologia. 

Vierailija
15/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ap ollut omituisissa päiväkodeissa sijaisena! En ole kuullut yhdenkään hoitajan tai opettajan tai edes sijaisen tai harjoittelijan puhuvan tuolla tavalla lapsille! Muutenkin kuvittelisi, että alan koulutuksen saaneet osaisivat kommunikoida lasten kanssa selkeästi ja ymmärrettävästi, koska sitä pienet lapset vaativat että ymmärtävät puheen sisällön.

Vierailija
16/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonsense-runous on minusta kyllä aika huvittavaakin, taidokas sellainen oikein mukavan kuuloista. Ti-ti -nallet ja muut sellaiset ovat kamalia. Onneksi voi valita. 

Vierailija
17/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Miksi pienille lapsille pitäisi puhua kuin aikuisille? Mitä pahaa siinä käsityksessä on?

Minusta päinvastoin on järkyttävää jos ihan pienille jo pitää ruveta soittamaan jotain cheekiä lastenmusiikin sijaan!

Vierailija
18/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässytyksessä ei käsityksessä...

Vierailija
19/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:02"]

HEI HALOOOOO!! Tämä oli vitsi, älkää nyt vetäkö taas herneitä nenään. Teen päivän sijaisuuksia silloin tällöin. Rakastan lapsia, en kuitenkaan hakeudu päivähoitoalalle. Lapset tykkäävät lässyttämisestä, minä en. Minulla on aina tosi mukavaa päiväkodeissa, mutta nuo huppeliskuppelis-mullinmallin-hepsankeikkaa-lorut eivät nappaa. 

Ihan esimerkkinä eilen kysyin yhdeltä 4v lapselta, haluaisiko se, että antaisin keinussa vauhtia. Vieressä oli päiväkodin vakinainen työntekijä, joka kysyi lässyttäen "haluaisiko pikku-Ritva-pitva isoon kiikkupiikkuun ja täti antaisin sinulle hurjan hauskat huippiswuippiswinkkeliswonkkelisvauhdit. Molemmilta lapsilta tuli molemmille meille täsmälleen sama vastaus: joo. Minä kysyin "haluutko että annan vauhtia"..

ap

[/quote]

Sun kysymys oli paljon tylsempi kuin sen vakkarihoitajapoitajan. Vakkari halusi tuoda keinumiseenkin satumaailman, se että lasten vastaus oli sama ei kai kerro sitä, että sun tyyli on parempi.

Vierailija
20/43 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihankun et olisi tiennyt mitä alan opiskelu tuo tullessaan. Anteeksi vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän