Onko muita äitejä, joille on tosi tärkeää olla mukana OV
lapsensa ekassa koulupäivässä (viemässä itse) ynnä muissa vastaavissa "kerran elämässä" tapahtuvissa asioissa?
Minä en voisi kuvitellakaan, että en veisi lastani huomenna kouluun..
Kommentit (12)
Tärkeitä päiviä pienille koulunsa aloittaville lapsille, syöpyvät todennäköisesti mieleen loppuiäksi. Itse ainakin muistan ensimmäisen koulupäivän, isä saattamassa, vaatteet mitkä olivat päälläni, mitä ruokaa koulussa oli jne.
Isä onneksi pääsee. En pääse koskaan yhdenkään lapseni ensimmäisenä koulupäivänä mukaan.
mutta en toisaalta halua pitää itsestään selvänä että osallistuminen olisi ensisijassa minun oikeuteni ja velvollisuuteni äitinä. Jään aamulla kotiin pikkuveljen kanssa vilkuttamaan kun mies vie ekaluokkalaisen kouluun (menee sen takia pari tuntia myöhemmin töihin.).
Kyllä sinä olet ehdottomasti ainoa äiti jolle tuonkaltaiset tapahtumat ovat tärkeitä! Herra paratkoon, ei meitä muita kiinnosta juosta mokomissa tapahtumissa!
ei kuulemma tartte äitiä mukaan.
Lähtisitkö silti?
ei saata huomenna lastaan kouluun. Pidän sitä vain hieman omituisena, koska tämä kaverini voi kyllä mennä hieman myöhässä töihin (tekee sitä usein) tms. järjestellä asiat niin, että pääsee itse paikalle..
Toki isä on yhtä hyvä vaihtoehto, en sitä tarkoita, mutta itse äitinä tahdon ehdottomasti olla läsnä kaikissa elämän suurissa tapahtumissa, joista jää lapsellekin muisto.
Toki isä on yhtä hyvä vaihtoehto, en sitä tarkoita, mutta itse äitinä tahdon ehdottomasti olla läsnä kaikissa elämän suurissa tapahtumissa, joista jää lapsellekin muisto.
Näin isoja tapahtumia onkin aika vähän. Usein olemme molemmat mukana. Ap
halusin tiedustella, onko muille äideille yhtä tärkeää kuin minulle olla mukana juuri esimerkiksi koulutien aloituksessa. Ap
Tosin itse en pääse, mutta isä menee pojan kanssa. Minä sen sijaan menen sitten tyttären kanssa eskariin! Näin tänä vuonna, että samana päivänä kaksi tärkeää paikkaa, johon pitäisi keretä. Oisin mä kouluunkin halunnut mennä... Luulenpa että jokaisella lapsella on täällä kyllä vanhempi mukana. Onneksi saamme työt aina hyvin järjestettyä kun molemmat olemme yrittäjiä.
Isä onneksi pääsee. En pääse koskaan yhdenkään lapseni ensimmäisenä koulupäivänä mukaan.
Opettajana en voi koskaan olla vapaalla ensimmäisenä koulupäivänä, isällä onneksi vuorotyöt ja vuoronvaihdoilla pääsee näihin eka päiviin
vaikka ekaluokka on vielä vuosien päässä. Mutta aion itse saatella kouluun sit kun aika tulee.
Mitä, ei kai kukaan nyt lähetä niitä yksinään ekana koulupäivänä??