Anoppi ja appi suunnittelevat rakentavansa ihan meidän viereen. :/
Tympii ajatuskin. Meidän tontin viereen suunnittelevat rakentavansa talonsa,olisi vain oja välissä.
Kommentit (20)
Ovat ostaneet vuosi sitten metsäpalstan meidän tontin vierestä ja nyt suunnittelevat alkavansa siihen rakentaa.
ap
Häntä myös asia tympii ja yrittänyt puhua heille, että ostaisivat valmiin talon eivätkä alkaisi rakentaa.
ap
Mitäs jos myisitte omanne ja muuttaisitte muualle? Siinä on äkkiä ukkosi kiinni työmaassa seuraavat pari vuotta "auttelemassa"...
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:02"]Häntä myös asia tympii ja yrittänyt puhua heille, että ostaisivat valmiin talon eivätkä alkaisi rakentaa.
ap
[/quote]
Kumpi sua tympii; se että ne rakentaa lähelle vai se että rakentavat itse? Pitäiskö niiden ottaa siis talopaketti? Joutuisko sun mies auttamaan rakentamisessa?
Ymmärrän hyvin ap:tä. Kyllä sitä hieman hajurakoa kaipaisi appivanhempiinsa. Teillä on kuitenkin nyt oma perhe, tuohan on melkein kuin asuisi kahden sukupolven talossa (kärjistetysti). Sosiaalisesti tahdikas ihminen ei edes alkaisi rakentamaan noin lähellä (ellei ole selvästi esim.sanottu, että olisi aivan ihanaa, jos he rakentaisivat ihan teidän kodin viereen). Jos eivät vielä ole tehneet mitään konkreettista, voisiko puolisosi vielä keskustella heidän kanssaan asiasta ystävälliseen ja rakentavaan sävyyn? Ehkä he eivät vaan ole tulleet ajatelleeksi...
Se tympii, että rakentavat lähelle. Ottaisivat kyllä jonkin talopaketin avaimet käteen periaatteella. Ei me nyt sen takia pari vuotta sitten itse rakentamaamme unelmien taloa aleta myydä, että appivanhemmat olisi viereen muuttamassa.
Vaikka olisi omat vanhempani, en haluisi heitä ihan lähelle. Mummola tälläkin hetkellä lähellä, asuvat kilometkin päässä, mutta sukupolven vaihdoksen myötä heidän on lähdettävä muualle asumaan.
Täytyy vielä kuulostella ja jos alkavat vielä puhua viereen rakentamisesta, pitää alkaa puhua heidän kanssaan ystävällisessä mielessä mitä ovat mieltä itse asiasta. Sehän on selvää, että meidän lapset paljon varmaan heillä sitten kävisivät, haluavatko sitten sitäkään? (toki heitä täytyy kieltää sinne menemästä jos eivät halua)
Yööks.
Me rakennettiin minun vanhempien viereen mutta asia keskusteltiin ennen päätöstä! Varmistelin vielä miten kokevat lapsenlasten juoksemiset heille ym. mutta avosylin ottivat asian. Nyt asuttu jo pian 6 vuotta ilman ongelmia. He eivät ole halunneet asettaa rajoituksia. Itse olemme heiltä toivoneet että eivät lampsi takapihallemme noin vaan ja soittavat normaalisti ovikelloa tullessaan. Hyvin on toiminut.
Ei tulisi mieleenkn tunkea kenenkään naapuriin jos vastustetaan!
Vanhempiensa naapurissa asuvat itkupillit, jotka eivät menesty elämässä ja vanhempien pitää heille ja heidän puolisonsa suvulle käydä keittämässä aamupuurotkin. Ei kai miehesi ole luuseri? Suora puhe tai muuttakaa pois.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:56"]
Ovat ostaneet vuosi sitten metsäpalstan meidän tontin vierestä ja nyt suunnittelevat alkavansa siihen rakentaa.
ap
[/quote]
Miksi ette jo vuosi sitten sanoneet, että ei mielellään. Kyllähän tuo haisi suunnitelmalta jo silloin...
ei haissut suunnitelmalle, koska heillä tuli tuossa kaupassa myös muualta metsää. heidän tilallaan siis paljon metsää.
ap
En tykkäis itekkään, että kukaan sukulainen tai tuttu muuttaisi ihan viereen.
Miksi itse olette rakentaneet noin lähelle miehen lapsuudenkotia?
Meillä sukupolvenvaihdoksessa appi ja anoppi jäi päätaloon asumaan, nuoret rakensi oman tupansa kylille ja käyvät sieltä töissä tilallaan.
koska tältä kylä pahaselta mihin haluttiin asumaan ei löytynyt muuta kohtuu hintaista ja mieluisaa tonttia. enkä ole tuota väli matkaa vielä kokenut itse ongelmaksi. käydään kerran viikossa tai kahdessa mummolassa vaikka noin lähellä asuvatkin. jokin verran auttavat lasten hoidossa.
ap
Mitä mieltä puolisosi on? Kannattaisi jutella tässä vaiheessa mahdollisimman avoimesti kaikesta mikä mietityttää. Asun maalla ja täällä on aika yleistä, että kaksi sukupolvea asuu samassa pihassa tai hyvin lähekkäin (tällainen tilanne myös itsellä), ja valitettavasti en voi ihan varauksetta suositella.
Jos systeemi toimii, onhan se ihanntilanne, että suku asuu lähellä ja voitte auttaa toisianne. Toisaalta jos "pelisäännöt" eivät ole alusta asti selvät, joutuu niin sukulaisuus- kuin parihde koetukselle, kun anoppi tivaa, miksi teidän ikkunassa oli niin ja niin myöhään valo, huomauttelee mitä pihatöitä teidän täytyy kotonanne seuraavaksi tehdä, pimpottelee aamulla ennen seitsemää ovikelloa tarkistaakseen olettehan heränneet ajoissa...
Omien kokemusten, ja tuttavien tilanteita seuranneena suosittelisin lämpimästi ehdottamaan, että taloille jätetään edes vähän hajurakoa ja pala metsää väliin ;)
Ostivatko maata teidän tontin vierestä vai teidän tontille aikovat rakentaa.. Selvennä?