Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Mitä kautta löysit uuden työn työttömäksi jouduttuasi?

Vierailija
20.08.2014 |

Mainitse myös, oletko akateeminen vai duunari.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk. duunari.

Vierailija
2/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kkn jälkeen. Huomasin avoimen määräaikaisen paikan, jossa rekrytoivana esimiehenä opiskelukaveri. Sain määräaikaisen, joka muutettiin toistaiseksi voimassaolevaksi. Sivuduunin sain pääduunin kautta. Duunit tulevat toisiaan, ja tarvittaessa voin muuttaa sivuduunin pääduuniksi, mikäli pääduuni loppuisi.

Amk-taso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut työtä, jota olen hakenut avoimella hakemuksella / työpaikkailmoitukseen vastaamalla / suoraan työnantajaan yhteydessä olemalla. Aina sanotaan, ettei niitä töitä tulla kotiovelle tarjoamaan, pitää itse olla aktiivinen. Jaa-a.. Useimmat mun työsuhteeni olen saanut niin, että työnantaja on ottanut muhun yhteyttä, joku taho suositellut, ja ne ovat ottaneet vinkistä onkeensa. Viimeisin työtarjous tuli facebookin kautta aika merkittävältä työnantajalta, edeltävässä entinen kollega pyysi töihin uuteen hankkeeseensa, sitä edeltävässä paikassa tuurasin kaveria pari päivää, ilmeisesti he mieltyivät minuun ja kutsuivat töihin. Hakemuksien kirjoittaminen on tosi turhauttavaa, kun tuntuu, ettei niistä seuraa koskaan mitään.

(Sanottakoot, että olen kulttuurialalla, jos jotakuta mietityttää määräaikaiset työsuhteet. Tällä alalla ei oikeastaan muita ole.) 

Vierailija
4/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mol.fi, 3 hakua...

Vierailija
5/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin edelliseen työpaikkaan... Insinörtti.

Vierailija
6/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaksi kuukautta työtön, lähetin 200 hakemusta tuona aikana, usko tai älä mutta aika valikoiden vielä (eli ei mihinkään paskaduuneihin). Sain neljä haastattelukutsua ja kaksi työtarjousta, joista toisen otin. Turhauttavaahan se oli noin monta hakemusta tehdä, mutta aika samanlaiset jututhan jokaiseen menee, toki muokkasin aina ilmoitukseen sopivaksi. Ihan kokoaikatyöltä tuo kyllä tuntui :D Sain myös jo työn saatuania vielä myöhemmin kymmeniä kutsuja haastatteluihin, jopa vuodenkin jälkeen, kun olin monen firman avoimia hakemuksia rustaillut, eli kyllä sekin kannattaa, vaikka ko firmassa ei juuri nyt avointa paikkaa ollisikaan. 

Vierailija
7/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monster, ihan avoin hakemus, mutta kuulin myöhemmin saaneeni ex-kollegan suosituksen, joka vaikutti asiaan.

Vierailija
8/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin kurssin kautta päädyin työharjoitteluun firmaan, joka harjoittelujakson päätteeksi palkkasi minut vakkariksi. Nyt olen ollut vakkari jo 12v.

Vierailija
9/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 100 hakemuksen jälkeen pääsin vuokravälitysfirman jälkeen 3 viikoksi kauppaan töihin. akateeminen, mutta tehnyt opiskelujen ohella duunarin töitä jo vuosikausia ennen tätä puolen vuoden työttömyysjaksoa.

Vierailija
10/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari. Kun jäin työttömäksi, olin puoli vuotta "lomalla" eli en laittanut tikkua ristiin työn hakemiseksi vaan aloitin työttömyysetuudella omaehtoisen koulutuksen. Koulun harjoittelu jäi kesken, koska sainkin jo samasta työpaikasta sijaisuuden, ja toisen sijaisuuden, ja kolmannen jne.

Vierailija
11/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaa, minulla ei ole mitään nyt..

Vierailija
12/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettihakemuksella avoimeen paikkaan. Insinööri amk, työ on omaa alaa. Hakijoita oli kyllä yli 40, joten tuuri kävi. 

Vierailija
13/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hain avointa paikkaa ja sain sen, en ehtinyt olla työttömänä kuin reilun kuukauden, akateeminen olen

Vierailija
14/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole löytänyt uutta työtä ja tuskin löydänkään.

Vierailija
15/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin kautta palkkatuella jonka jälkeen oon ollu samassa paikassa palkkalistoilla jo viidettä vuotta. Ei tutkintoa.

Vierailija
16/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain uuden työn samasta paikasta mutta eri osastolta, akateeminen.

Vierailija
17/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri tuli kysyyn, notta lähenkö sille duuniin, duunari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan