Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ADD-lasten vanhempia paikalla?

Vierailija
27.08.2006 |

Kertokaa, kuinka saitte diagnoosin. Minkä ikäinen lapsi oli tuolloin? Miten add ilmeni lapsella?Meillä asia nyt hieman tapetilla..Lapsi täyttää tosi monet kriteerit, mutta ei olla vielä menossa tutkimuksiin. Katsotaan nyt ensin, mitä muuta esim. koulussa voidaan tehdä asioiden sujumiseksi. T:Yksi äiti, joka on ehkä menettänyt muutaman kerran liikaa malttinsa lapsensa kanssa..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin yrittää vastata

Vierailija
2/8 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran hölö, että omalle pojalleni olen joskus todennut, että mulla on ihan sama olo kotona välillä, kuin töissä..(Työssäni mm. olen autististen lasten kanssa tekemisissä.)No, eihän tuommoisesta sentään mitään traumoja saa ja selvensin tietenkin pojalle sitä, että joudun välillä ohjaamaan hänen tekemisiään aika tarkkaan, mutta olis varmaan voinut jäädä sanomatta.

Poika on käynyt ennen koulun alkua koulukypsyystesteissä, kun eskarissa havaittiin tilanteesta toiseen siirtymisen vaikeutta. Testin perusteella kouluun vaan. Tosin, psykologikin tuolloin totesi, ettei voi nähdä ryhmän vaikutusta. Nyt opettajan kanssa mietitty näitä apukeinoja, ettei esim. läksyjen tekoon kuluisi enempää kuin yksi tunti/päivä. Koulussa saa tehdä osan eri tilassa avustajan kanssa yms. Opettaja oli sitä mieltä, että katsotaan, onko apua ja jos vielä on hankalaa, niin sitten uusiin testeihin, että saisi " diagnoosin" . Ilman sitä ei voi päästä joustoryhmään. Korostan siis vielä sitä, että poika menestyy koulussa hyvin, mikä tuntuukin kovin ristiriitaiselta. Ei ole siis kyse siitä, että tehtävät vaativat liikoja.

Yksi kysymys tästä mahdollisesta uudesta testistä: Tehdäänkö sellainen ryhmässä, vai miten nyt voitaisiin todeta tämä pojan juuttumistaipumus? Kun ei se ensimmäiselläkään kerralla tullut esiin..Voin hyvin kuvitella, kuinka poika pystyy tsemppaamaan itsensä oudon ihmisen kanssa ja kyse tuolloinkin oli muutamasta kerrasta..

Kiitos etukäteen vastauksesta. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä on myös perheen elämää ja toimintaa käsittelevä osio, jossa voinet itse kertoa, miten asiat koet - mutta sitä sitten tutkitaan myös. Joskus on myös osio, jossa haastatellaan opettajaa tai tutkija tulee kouluun tarkkailemaan ryhmää.

Vierailija
4/8 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on jo neljännellä luokalla ja viime vuosi oli melkoinen! Syy, miksi tähän vasta nyt tarkemmin puututaan taitaa olla onnekas muuttomme. Viime vuonna edellisessä koulussa poika harjoitteli välillä kokeisin tai teki jotkut läksyt koulun jälkeen koulussa. Käytössä oli tsemppivihko, josta ei hirveästi sitten kuitenkaan apua ollut. Itse oli ihan puhki, kun olin täysin vastuussa pojan kouluhommista (isä ei niin kovasti tuollaiseen kiinnitä huomiota)ja odotin tuolloin kolmatta lasta. Ja stressi jatkui sitten keväällä, kun yöt valvoneena imetysten välissä luotsasin poikaa kouluun aamuisin ja stressasin jo etukäteen iltapäivää. En sitten älynnyt enempää tukeakaan vaatia, kun oli niitä hyviäkin aikoja (toka luokka sujui aika hyvin) ja testi oli kerran käyty. Keväällä jopa käytiin yhdessä koululääkärin vastaanotolla. Tälläkään ei tullut mitään mieleen. Nyt uudessa koulussa opettaja otti heti itselleen enemmän koulunkäynnin avustajan tunteja, kun soitin ja kerroin, että 5 tuntia poika teki läksyjään. Luettavaksi sain nivaskan lappuja joista siis tarkoituksena oli saada ajattelemisen aihetta. Ja kylläpä tuntui ne kriteerit tutuilta! No nyt tuntuu ainakin, että kotielämä varmaankin helpottaa, kun yksi jumiuttava tilanne on vähemmän.

Vierailija
5/8 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan mielestä ihan ok ja kavereitakin on. Läksyjen teko kestää aina yli tunnin reilusti, jos ei ole koko ajan vahtimassa. Ei lue vapaaehtoisesti mitään. Pukemisesta, syömisestä, juomisesta ym perusasioista joutuu joka päivä muistuttamaan monta kertaa.

Kävimme keväällä adhd-keskuksessa lasten neurologilla ja hänenkin mielestään ihan normaali mukava poika. Nyt koulun alettua pinna kiristyy taas. Katsotaan, mitä mieltä uusi opettaja on.

Vierailija
6/8 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

petaamisesta vasta 7.30. Istui tunnin tuolillaan. Sitten oli aikaa puoli tuntia aamupalaan, hampaiden pesuun ja koulumatkaan..Aikamme tolkutettiin ja sitten laitettiin raja, että 15 min. saakulua kahteen ensimmäiseen toimintoon. Nyt on vaan sitten vaikea selvitä siitä eteenpäin..ap

Vierailija
7/8 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajankohtaisena aikana , ja alkaa selvittämään. Minun pojallani on Vaikea Dysfasia ja ADHD . Niiden tutkimiseen on mielestäni mennyt ihan liikaa aikaa, ja jonottamiseen myös. Jolloin kuluu sitä aikaa eteenpäin, jolloin voisi saada jo sitä apua mikä voisi auttaa.

Vierailija
8/8 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tahtoo varsinkin matematiikassa (jossa tehdään sivukaupalla nopeaan tahtiin)jäädä jälkeen. Nytkin viikon oli ollut koulua, niin 3,5 sivua oli rästissä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi