Te, jotka olette sairastaneet aknea miten
Olette saaneet arvet häipymään? Vai oletteko. Itse ole sairastanut keskivaikeaa aknea, ja vaaleita ja punertavia arpia sekä lommoja on naamassa jonkin verran :( mitä kotikonsteja näille olette käyttäneet? Entäpä mitä voisi muuta näille tehdä jos kotikonstit eivät riitä?
Kommentit (10)
Keskisyvä kemiallinen kuorinta auttoi minulla. Jo ensimmäinen kerta tasoitti ihoa paljon ja teki muutenkin hehkeämmän näköiseksi. Kävin kolmessa tca-kuorinnassa. Minulla oli arpia ja epätasaisuutta etenkin leuka-suupieli-alueella, mutta ei kuitenkaan niitä ihan törkeitä syviä kraatereita.
Solariumilla. Sain sen seurauksena kyllä 1. asteen pahanlaatuisia solumuutoksia. Ihosyövän esiaste.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:47"]
Keskisyvä kemiallinen kuorinta auttoi minulla. Jo ensimmäinen kerta tasoitti ihoa paljon ja teki muutenkin hehkeämmän näköiseksi. Kävin kolmessa tca-kuorinnassa. Minulla oli arpia ja epätasaisuutta etenkin leuka-suupieli-alueella, mutta ei kuitenkaan niitä ihan törkeitä syviä kraatereita.
[/quote]
kuulostaa hyvin paljon samalta kuin oma tilanteeni. Paljonko "lysti" kustanti?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:52"]
[/quote]
[/quote]
Minuakin tämä kiinnostaa sillä itsellänikin on aknearpia, varsinkin aivan järkyttävän paljon rintojen välissä, joten en voi käyttää vähääkään avonaisia paitoja, ilman että kyseltäisiin mitä on sattunut.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:52"]
[/quote]
[/quote]
Minuakin tämä kiinnostaa sillä itsellänikin on aknearpia, varsinkin aivan järkyttävän paljon rintojen välissä, joten en voi käyttää vähääkään avonaisia paitoja, ilman että kyseltäisiin mitä on sattunut.
[/quote]
Ei ihan halpaa lystiä, mutta mulle oli jokaisen sentin arvoinen, koska kuorinnan jälkeen myös näppylöiden ilmaantuminen loppui lähes kokonaan. Noin 600 euroa kerta maksoi pari kolme vuotta sitten, kun kävin. Tuota keskisyvää kuorintaa saavat tehdä vain ihotautilääkärit (ainakin tuolloin). Jos käy useamman kerran, voi saada hiukan alennusta. Muistelen, että itse olisin saanut tuohon pienen Kela-korvauksen, koska kyseessä ei kohdallani ollut varsinainen kauneudenhoitoon liittyvä operaatio, vaan tosiaan aknearpien/aknen hoito. Tca-hiontaa tehdään siis myös ns. nuorennushoitona, ei pelkästään arpien hiontaan.
[/quote]
Tehdäänkö tuota muualle kuin kasvoihin ja muihinkin arpiin kuin akne arpiin? Minulla on kamalat raskausarjet rinnoissa ja vatsassa ja haluaisin niistä kipeästi eroon.
2 ja 6 lisää vielä, että kuorinnan jälkeen ei viikkoon voi mennä ihmisten illmoille, kun naama on niin järkyttävän näköinen. Otin siis aina viikon lomaa kuorinnan yhteydessä. En tiedä, onko mahdollista saada tarvittaessa sairauslomaa, mutta itse en ihan äkkiä kehtaisi moiseen asiaan ottaa saikkua.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 18:37"]
[/quote]
Tehdäänkö tuota muualle kuin kasvoihin ja muihinkin arpiin kuin akne arpiin? Minulla on kamalat raskausarjet rinnoissa ja vatsassa ja haluaisin niistä kipeästi eroon.
[/quote]
Jotkut kuulemma teettävät kuorintoja dekoltee-alueelle ja jopa kämmenselkiin, mutta nämä ovat ymmärtääkseni niitä, jotka hakevat niitä nuorennusvaikutuksia. En tiedä, miten puree raskausarpiin.
Ei kannata ostaa ihoa vahvistavaa apteekista ja tehdä reippaita kuorintoja arpien kohtaan ja antaa aina prantua niin, että on normaalin värinen ennen seuraavaa reipasta kuorintaa. Siis en suosittele enkä missään nimessä neuvo kokeilemaan vaikka itselläni lähti näin poskista syvät arvet pois.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 18:46"]
Ei kannata ostaa ihoa vahvistavaa apteekista ja tehdä reippaita kuorintoja arpien kohtaan ja antaa aina prantua niin, että on normaalin värinen ennen seuraavaa reipasta kuorintaa. Siis en suosittele enkä missään nimessä neuvo kokeilemaan vaikka itselläni lähti näin poskista syvät arvet pois.
[/quote]
Mikset suosittele?