Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NO NIIN, palstan keittiöpsykatriset keittiösairaanhoitajat - olisi kysymys!

Vierailija
19.08.2014 |

Menen huomenna psykiatrian päivystyspolikliniikalle, kunnalliselle siis tosiaan. Jouduin sinne akuutisti akuuttien itsetuhoajatusten takia. Syön Escitalopramia masennukseen, sitä syönyt jo parisen kuukautta ja pari viikkoa sitten akuutissa tapaamisessa sain Opamoxin ja Ketipinorin reseptit rauhoittamaan ahdistusta ja helpottamaan nukahtamista. Opamox = OK ja saan unta kun olo on hirveä. Ketipinor = Ei helvetissä, menee koomassa seuraavakin päivä jo puolikkaasta. Aivan karsea lääke.

Ongelmani on oikeastaan se, etten tule toimeen oman elämäni, menneisyyteni ja itseni kanssa ja se on lopulta johtanut itsetuhoisuuteeni. Olen aina huolissani muista ja olen aina esittänyt semmoista iloista huolenkantajaa ja ahdistunut jos joku on piiruakaan huolissaan minusta - vakuutellut vaan entistä kovemmin, että ei mitään hätää titttiidididiiii elämä on ihanaa. Ja sitten BÄNG - haluni tappaa itseni rävähti läheisilleni totaalishokkina kun kännissä avauduin aivan kaikesta. Sitten psyk.polille ja lääkkeet --> parin päivän päästä viiniä ja yliannostus rauhottavia ja sitten vihdoin tajusin, että ei helvetti olen pohjalla. Sen jälkeen en ole ottanut kumpaakaan, en viinaa enkä rauhottavia.

Minulla on näin netistä oireitani selailleena aika paljon aikuisen ADD:n ongelmia: jumitan, en saa tehtyä yhtä asiaa loppuun, en saa aloitettua mitään, keskittyminen herpaantuu helposti, koen olevani paska aina ja kaikessa, teen sataa asiaa samaan aikaan ja tehottomasti, olen tahditon, haen jotain överikokemuksia ympäristöstä, olen impulsiivinen ja lapsellisen kärsimätön, spontaani tekemään hölmöjä juttuja miettimättä normeja (tästä koen sitten jälkikäteen häpeää ja mietin mitä muut minusta ajattelevat) jne.

Voitteko kertoa, te jotkut ehkä samaa kokeneet tai asiasta tietävät, mikä voisi auttaa ongelmiini? Olen todella solmussa itseni ja elämäntilanteeni kanssa, ja jos mikään lääke helpottaisi prosessia niin, että voisin hyötyä keskusteluavusta niin sitä todella kaipaisin. Osaisitteko sanoa, mitä minun kannattaisi "toivoa" ehkä lääkkeeksi kun huomenna tapaan psykiatrit? Ainakin meidän kunnassamme huomasin heti, että hoito on lähinnä lääkkeiden säätelyä. Siksi kysyn nyt vain lääkkeistä, keskusteluavun haen myöhemmin ja muualta.

KIITOS TUHANNESTI JO ETUKÄTEEN! <3

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oletat jonkun lääkkeen auttavan keskusteluprosessia? Mikset syö rauhottavia, kun ne selkeästi auttavat ainakin lepäämään?

Vierailija
2/4 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aivan täysin samanlainen kokemus kuin sulla. Olin 10v hoidossa, söin kaikkia eri psyykelääkkeitä, välillä diagnoosi oli vakava masennus, välillä taas persoonallisuushäiriö, sitten kaksisuuntainen... Itsemurhaa tuli yritettyä muutamaan kertaan ja koko ajan oli halu kuolla. Sitten luin itsekin ADHD:sta ja tajusin että mulla on pakko olla se. Pyysin lääkäriltä testit, tehtiin muutama ja hän määräsi minulle kokeiluun ADHD-lääkityksen. Asiat alkoivat korjaantua kun sain pääni järjestykseen, ahdistus ja masennus väheni kun sain oikeasti tehtyä asioita. Nykyään en käytä kuin tarvittaessa unilääkettä noiden ADHD-lääkkeiden sijaan. Käyn terapiassa joka auttaa ongelmien käsittelyyn, ja nyt niitä ongelmia pystyy käsittelemäänkin kun ajatukset ei suhaile minne sattuu. Suosittelen ottamaan selvää että voiko sulla olla tuo, saat ainakin suljettua sen mahdollisuuden pois vaikka ei olisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kirjoittaa pitkä viesti vastaukseksi vain huomatakseen ettei ap:ta kiinnosta :/

Vierailija
4/4 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sinulla ei ole ADD:hen lääitystä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä