Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla suunnilleen rv 12?

Vierailija
10.08.2008 |

Mitä merkkejä teillä on, joista tiedätte olevanne raskaana? Oletteko käyneet ultrassa tai kuulleet sydänäänet? Näkyykö raskaus jo? Onko mitään raskausoireita?

Nimittäin kun itselläni ei tunnu miltään, eikä ole oikein tuntunutkaan koko aikana. Raskaus ei näy eikä tunnu, enkä ole päässyt vielä ultraan tai kuullut sydänääniä. Mitään oireita ei ole, enkä siis todellakaan mistään muusta tiedä tai luule olevani raskaana kuin että kuukautiset ovat olleet pois toukokuulta asti, ja plussatestinkin tein kesäkuulla.

Tuntuu niin epätodelliselta vielä koko raskaus, kun siitä ei ole minkäänlaisia "todisteita".

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sullahan pitäisi pikapuolin olla eka neuvola, jossa ainakin sydänäänet kuulisit. ja jos niskapoimu-ultran haluat, kohta alkaa olla myöhästä? itselläni rv 24 ja alku oli täysin oireeton, eikä näitä vauvan liikkeitä voi nytkään oireiksi sanoa=) mukavaa mönkimistä vain masussa. raskaus alkoi näkyä n viikolla 19 (odotan esikoistani), ja tälläkin hetkellä ainostaan työhousut on äippämallia, muu vaatetus on entistä ja mahtuu päälle.

epätodellista se on kaikenkaikkiaan, työpäivien aikana touhutessa (kun mahakaan ei vielä ole esteenä) unohtaa moneksi tunniksi olevansa raskaana! onnea odotukseen!

mut hop hop neuvolaan, koska pitäähän sun saada mielenrauha ja tarkistaa että kaikki ok.

Vierailija
2/6 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla eka neuvola oli viikolla 8, jolloin siis sydänäänet kuultiin ja raskaus todettiin. eka ultra ns niskapoimu oli viikolla 11.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin ainoa konkreettinen raskausasia tässä raskaudessa. Neuvola oli rv 9, eikä sydänääniä kuunneltu. Muutaman viikon päästä on seuraava neuvola, siellä varmaan kuulen nekin sitten, jos nyt ylipäänsä olen raskaana. ;)

ap

Vierailija
4/6 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee koko ajan mieli. Muuten olo aivan huippu fyysisesti. Henkisesti tietty pyörii kaikenmaailman asiat mielessä. Mut eiköhän niihin saa sitten viimeistään helpostusta, kun rohkenee kertoa kaikille ja voi puhua raskaudesta ystävien kanssa.

Vierailija
5/6 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ainoa raskausoireeni on hidastunut suolen toiminta.

Vaikka syön salaatteja, hedelmiä ja marjoja sekä muita kuituja ja juon riittävästi, vatsa hidastelee. Kyllä se masuni jo pömpöttää :)

Kävin jo ultrassa, sillä halusin tarkistaa niskapoimuturvotuksen joka näkyy parhaiten rv 10-13. http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=26&Itemid…

Ekassa ultrassa katsotaan että sikiö on pääpiirteissään ok, mitataan myös pääperämitta ja tarkistetaan laskettu aika.

Oli hieno kokemus nähdä monitorilta, että siellä masussa on tosiaankin jotain! :)Yksi sikiö, jolla on iso pää ja pieni peppu... siellä se sätki ja sydänäänet pauhas :) Sikiötä piti vähän tökkiä, jotta siitä saataisiin profiilikuva. (kuvattiin 3 kertaa, 2 kertaa vaginan kautta sekä vatsapeitteiden läpi). Riippuu aika lailla kuvaushetkestä, kuinka paljon sikiö liikkuu ja miten hyvin sydänäänet kuuluvat. Ultraäänikuvan näkeminen saa raskauden tuntumaan konkreettisemmalta.

Vierailija
6/6 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha olo hellittänyt jo, samoin väsymys. Suussa tuntuu vielä se inha metallin maku. Vatsa turvonnut, sormet turpoavat jos syön jotain suolaista. Mulla ens ke eka ultra. Neuvolassa kans yks käynti takana - ja sellainen olo kun en olis raskaana!

Aina jos oireet häviää, luulee että jotain pielessä. Minä ainakin luulen. Pahoinvointi on kamalaa, kun se loppuu, sekin on kamalaa, kun pelkää että on tullut keskenmeno...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän