Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi siirtyi eskariin toiseen päiväkotiin ja olen järkyttynyt

Vierailija
04.08.2021 |

Hoitajat ovat tympeitä. Eivät juuri puhu
eivätkä aamuisin sano edes huomenta. Nytkin hoitaja vain tuhahti ovella ja sanoi " noniin" ja otti lapsen. Tuntuu pahalta jättää lapsi sinne :( Hakiessa olen yrittänyt kysyä, miten päivä mennyt, niin mitään vastauksia en saa. Lapselta sitten olen kysynyt. Onneksi osaa jo itse kertoa.

Oikeasti ikävä vanhaa päiväkotia ja sen henkilökuntaa. Olivat aivan ihania <3

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympeitä hoitajia on, samoin kuin miellyttäviä.

Arvostakaa ajoissa niitä hyviä hoitajia, eikä vasta sitten kun huomaatte että paskamaisiakin hoitajia valitettavasti on alalla.

Vierailija
2/31 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti? Sano itse aamulla reippaasti, että täällähän on tänä aamuna pirteä tunnelma, mukavaa kun täällä ostataan olla positiivisia ja iloisia lapsia kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne ole mitään hoitajia vaan varhaiskasvattajia. Varhaiskasvattajan tehtävänä on järjestää lapselle tämän tarvitsema varhaiskasvatus. Muu on toissijaista.

Vierailija
4/31 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä mikä on ohjeistus heillä. Olin kerran työhaastattelussa mukana päiväkodissa, jossa oli ohjekirja, jonka mukaan jokaista lasta pitää tervehtiä aamulla nimellä ja sanoa "Kiva kun tulit tänään!" tms.

Vierailija
5/31 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
6/31 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin asian kyllä heti esille. Pyytäisin tapaamisen. Ja jos se ei auta, soittaisin johtajalle.

Vierailija
7/31 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole saanut edes vastausta yhteydenottoon, jonka teit palvelun tarjoajalle?

Vierailija
8/31 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kysyä mikä on ohjeistus heillä. Olin kerran työhaastattelussa mukana päiväkodissa, jossa oli ohjekirja, jonka mukaan jokaista lasta pitää tervehtiä aamulla nimellä ja sanoa "Kiva kun tulit tänään!" tms.

eli siellä on ollut asennekasvatus meneillään,hoitajille siis!

Eli soitappa johtajalle ja kerrot miten tympeä vastaanotto oli.

VAIKKA olisi maailman tylsin ihminen itse,aina pitää tervehtiä lapsi ja vanhemmat,olis vaikka kuina tosikko!

Vierailija
9/31 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä päivästä pitäisi alkaa jaarittelemaan?

Vierailija
10/31 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TERVEHTIMINEN ei ole jaarittelua!

Uusi lapsi tarvitsee rohkaisua,otetaan edes tervehtien vastaan ja ohjataan eteenpäin!

Vierailija
11/31 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa mitä minun lapselle kuuluu, eikä se miten hoitajat on kokenut lapseni päivä ja ne päivän kuulumiset käyn lapseni kanssa läpi.

Vierailija
12/31 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin asian kyllä heti esille. Pyytäisin tapaamisen. Ja jos se ei auta, soittaisin johtajalle.

Ylensä asiat selviää kasvotusten.Joten älä hoida asiaa puhelin.Vaadi aika kohdata päiväkoti johtaja .Jos se ei tule onistumaan,sitten vaan ihan sinne virastopuolelle kontakti päiväkoti tarkastajaan .Alkaa tapahtua.Puhelin ja s-postit voi selitellä puuta heinää molemin puolin.Kasvotusten asiat hoituu ja tullaan kuuluksi,molemin puolin!

Vierailija
13/31 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi lapsi tarvitsee rohkaisua,otetaan edes tervehtien vastaan ja ohjataan eteenpäin!

Suomessa on oppivelvollisuus, mutta ei näköjään mitään velvollisuutta oppia lukemaa. Lue lainaus nyt ensin ajatuksella läpi ja huuda sitten vasta tuota oman pään pyhään totuuttasi.

Vierailija
14/31 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä päi-väs-tä pitäisi alkaa jaarittelemaan?

Vierailija
15/31 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet passiivisena tilanteen vietävissä? Seuraavan kerran pyydät, että lapsi poistuu tilanteesta ja puhutte tuon tilanteen läpi. Ongelmat ei valitettavasti ratkea sillä, että niistä kirjoittaa nettiin.

Vierailija
16/31 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä vielä eskari-ikäisestä halusin kuulla, että miten sillä on mennyt. Lapsi kertoo itse omasta 6-vuotiaan näkökulmasta, lähinnä mitä on syönyt ja leikkinyt. Aikuinen taas kertoo, että miten on kaverikohtaamiset sujuneet, miten lapsi on käyttäytynyt, millaisella tuulella on ollut jne. Haluaisin kyllä kuulla vielä ekaluokkalaisenkin kuulumisia joltain aikuiselta, mutta ymmärrän ettei se sovi tuohon koulumaailman rytmiin.

Vierailija
17/31 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä päi-väs-tä pitäisi alkaa jaarittelemaan?

Laki vel-voit-taa päiväkodin tekemään kasvatusyhteistyötä. Ei sitä voi tehdä, jos ei edes puhu vanhemmalle.

Sitäpaitsi kasvattamiseen kuuluu myös mallina oleminen ja käytöstapojen opettaminen.

Vierailija
18/31 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ap tunteen. Omat tuolloin arat lapseni olivat ensin päiväkodissa ryhmässä, jossa heitä rohkaistiin ja tervehdittiin aina iloisesti. Sitten kun siirtyivät ns. isojen puolelle toiseen ryhmään, niin vastassa oli yleensä joku hyvin nyrpeä hoitaja, jonka tervehdys oli luokkaa "tänään on sitten ihan hirveästi lapsia hoidossa, huoh". Sitten, kun itse veit niitä osa-aikaisia lapsiasi sinne (joita yritit pitää siellä mahdollisimman vähän ilmapiirin vuoksi), niin ne vähätkin päivät tuntui siltä kuin omat lapset olisivat vaan haittana siellä. Eikä lapsia ikinä ohjattu mihinkään tekemiseen aamulla, joten pyörivät siellä aamuisin pallo hukassa miettien minne voisivat mennä ja mitä tehdä.

Oma ratkaisu oli tuolloin vaihtaa päiväkotia ja ero oli kuin yöllä ja päivällä.

Vierailija
19/31 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet lapsen hoitajalle/opettajalle, kun olette saaneet lapsen kanssa naulakoilla hommat valmiiksi. Jutustelette, hyvät huomenet ja heiheit. Ei ole sen vaikeampaa. Eskarissa voi tuntua, että homma ei toimi enää ihan samoin kuin päiväkodin puolella. Olette jo askeleen lähempänä koulumaailmaa. Täytyy opetella tekemään yhteistyötä opettajien kanssa. Ei enää voi olettaa, että opettajat ovat suunnilleen ovella vastassa. Saliin on voitu sitäpaitsi tuoda jo muitakin lapsia. He tarvitsevat valvojaa siellä.

Vierailija
20/31 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viet lapsen hoitajalle/opettajalle, kun olette saaneet lapsen kanssa naulakoilla hommat valmiiksi. Jutustelette, hyvät huomenet ja heiheit. Ei ole sen vaikeampaa. Eskarissa voi tuntua, että homma ei toimi enää ihan samoin kuin päiväkodin puolella. Olette jo askeleen lähempänä koulumaailmaa. Täytyy opetella tekemään yhteistyötä opettajien kanssa. Ei enää voi olettaa, että opettajat ovat suunnilleen ovella vastassa. Saliin on voitu sitäpaitsi tuoda jo muitakin lapsia. He tarvitsevat valvojaa siellä.

Ei ap:lla ole ongelmia käyttäytyä, vaan henkilöstöllä.

Lukutaito.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme