Myrkynvihreä uloste aikuisella
Mistä mahdollisesti johtuu aivan myrkynvihreä uloste aikuisella? Ruokailutottumukseni eivät ole muuttuneet enkä käytä mitään lääkkeitä. Tätä on jatkunut nyt kaksi päivää.
Kommentit (15)
Mulla viherpirtelöt värjää vihreäksi.
Syötkö mitään sellaista jossa on käytetty vihreää väriainetta?
"Ulosteen ruskea väri johtuu sappinesteen sisältämän bilirubiinin hapettumisesta. WebMD:n mukaan ruoalla kestää noin kolme päivää kulkea matka suusta vessanpönttöön. Ulosteen väri kertoo paljon. Jos uloste kulkeutuu nopeasti elimistön läpi, voi se aiheuttaa kakalle vihreän värin."
Lainaus täältä http://www.tohtori.fi/?page=5033584&id=6035406
Mulla tuli tuollainen kun sain ulkomailta ruokamyrkytyksen. Söin antibiootteja ja kun tauti poistui niin uloste muuttui kirkkaanvihreäksi. Syy oli kampylobakteeri. Olisikohan antibiootti aiheuttanut sen.
Ruoka kulkee liian nopeasti elimistön läpi.
Mulla oli kerran yhden ainoan kerran. Soitin sellaiselle puhelinlääkärille ja se ei osannut sanoa mitään.
Onko ollut antibioottikuuri viimeisen puolen vuoden aikana?
En ole ollut antibioottikuurilla moneen vuoteen.
Oletko syönyt mustikoita? Mulla mustikat värjää ulosteen vihreäksi.
Tyhmää kysellä tämmösiä palstalla ja saada tuomio syövästä ja kolerasta. Mene lääkäriin
Sappineste voi värjätä ulosteen vihreäksi. Samoin jos olet viime aikoina syönyt herneitä, mustikoita, parsaa tms reilulla kädellä voi uloste olla vihreää.
Mulla itelläni jopa laku värjää ulosteen vihreäksi.
Minulla oli kerran. Söin antibioottikuurin, mutta siitä oli kuukausia aikaa.
En ole syönyt mitään mainitsemistanne ruuista.