Kysely hirsitalollisille
Mikä talofirma ja rakennusvuosi? Paljonko neliöitä? Mikä oli paketin hinta vs. talon lopullinen hinta? Paljonko teitte itse?
Kadutko jotain tai tekisitkö toisin? Tuliko joku asia yllätyksenä? Mihin olet talossa erityisen tyytyväinen?
Kiitos teille vastaajille!
Kommentit (5)
Älä ainakaan tuota finlamellia osta. Siskolla on sellainen ja aivan susi. Pystytys kesti iäisyyden, kun hirret oli väärin sahattu. Firma ei ikinä myöntänyt omaa, selkeää virhettään.
Mies teki itse, ei tietoa paketeista. Hyvä on. Jos pitäisi talopaketti ostaa, niin ottaisin Kontiotalon.
Mies on muutaman niitä kasannut ja ne vaikuttavat asiallisilta.
Kontioita on meidänkin isäntä tehnyt kymmeniä. Muutamia muunkin valmistajan, mutta Kontio on kuulemma kaikkein paras hinta-laatusuhteeltaan, toimitusvarmuudessa ja myyjät ovat asiallisia ja hoitavat ikävätkin hommat reilusti.
Hirsitalo on ekologinen, ilma on puhdas ja hyväntuoksuinen. Lisäksi kaunis. Nykymallit ovat myös tyylikkäitä.
Asumme siis itsekin jo toisessa hirsitalossa. :)
Finnlamelli, 200 neliötä. Talo on 10 v. vanha joten en tiedä saatko näistä hinnoista ja kuluista mitään irti. Mutta talopaketti maksoi 60 000 e. Sisälsi oikeastaan talon ulkokuoren, ikkunat, ovet, tiilikaton. Itse pystytettiin ja rakennettiin lähes kaikki.
Kokonaisuudessaan talo tuli kustantamaan n. 170 000 euroa. Mutta tosiaan aivan jumalaton määrä omaa työtä. Mies on rakennus alalla, osaa tehdä paljon sekä tuttuja on alalla paljon. Jopa maansiirtokin tuli tuttavan tekemänä vai murto-osalla siitä mitä oikeasti maksaa.
Ja aikaa aloituksesta siis 10 vuotta, joten tänä päivänä summaan voisi lisätä jotain.