Kokoomus haluaa pidentää työpäivää
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288726665728.html
Onhan kokoomuksen suunnalta väläytelty myös palkkojen alentamista. Jos nämä kaksi asiaa toteutuisivat, niin silloin Suomi on menossa erittäin tehokkaasti kohti orjatyöyhteiskuntaa.
Kommentit (16)
No minä olen yksityinen pph ja viikossa työtunteja tulee 46.5. Palkkaa jää käteen n. 1900e ja siitä vielä maksan hoitolasten ruuat ja askartelutarvikkeet yms.
Tosin hyvänä puolena se ettei minulle tule työmatkoja.
Joo, sehän auttaa työttömyyteen, kun työssä jo olevat tekevät ilmaista työtä lisää, sen lisäksi että työttömät ja opiskelijat tekevät hirveän määrän ilmaista työtä. Mitäpä sitä työttömille palkkatöitä antamaan, kun ilmaiseksikin voi teettää...
Eiköhän tämä toteutuisi helpoiten määräämällä loppiainen ja helatorstai normityöpäiviksi?
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:46"]
Eiköhän tämä toteutuisi helpoiten määräämällä loppiainen ja helatorstai normityöpäiviksi?
[/quote]
Suomessa on jo nyt eurooppalaisittain vähän arkipyhiä. Ei yhtään pois. Mieluummin helpotetaan yritysten työllistämistä ja karsitaan turhaa byrokratiaa. Ja annetaan verohelpotuksia yrityksille jotka palkkaavat kotimaista työvoimaa. Vai kieltääkö eu sen?
Pitää varmaan ruveta tosissaan harkitsemaan ruotsiin muuttoa, siellä työpäiviä lyhennetään ja tämä on todettu hyväksi ratkaisuksi, työnteko on tehokkaampaa.
Menossa kohti orjatyö.... Silmät auki,ollaan jo oltu kauan.
MIKSI IHMISET MENEE HARJOITTELEMAAN? EI NE MITÄÄN MAKSA KUN UUSIA TULEE JA KETÄÄN EI TYÖLLISTETÄ. SAA TEHÄ VAKIVÄEN HOMMAT ILMAISEKSI
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:39"]Tuossa jutussahan sanotaan ettei palkkoja pysty suoraan laskea, mutta jos työaika pitenee, teet sillä samalla palkalla pidempää päivää, eli palkka laskee "huomaamatta".
[/quote]
mulla ainakin palkka laskenut ilmam kokoomuksiakin. Työmäärää lisätty eikä palkkaa ole nostettu viiteen vuoteen.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:49"]Pitää varmaan ruveta tosissaan harkitsemaan ruotsiin muuttoa, siellä työpäiviä lyhennetään ja tämä on todettu hyväksi ratkaisuksi, työnteko on tehokkaampaa.
[/quote]
ja saatetaan olla joustavampia muutenkin. Etätyöt, lyhennetty työaika jne.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:39"]
Tuossa jutussahan sanotaan ettei palkkoja pysty suoraan laskea, mutta jos työaika pitenee, teet sillä samalla palkalla pidempää päivää, eli palkka laskee "huomaamatta".
[/quote]
Jos tekisin nyt kokopäivätöitä, niin mieluummin vähentäisin tililleni tulevaa summaa kuin tekisin yhtää lisää tunteja. Ymmärrän tosin, että monelle se ei olisi mahdollista. Jos työnantaja ja yhteiskunta haluaa, että kituutan, niin sitten kituutan. En aio elää niin, että kävisin vain töissä ja kotona nukkumassa.
Juuh. Kuka nyt ei ilmaiseksi töitä haluaisi tehdä.
EK taitaa olla ainoa taho, joka tässä maassa hyötyisi vieläkin korkeammasta työttömyydesta ja heikentyneestä ostovoimasta. Eli sieltähän tämä käsky on tullut.
Mun työmatkani kestää tällä hetkellä 1,5 t. Jouduin aiemman työpaikan joukkoirtisanomisissa työttömäksi, miehellä on työtä tässä samassa kaupungissa ja meillä täällä talo, lasten koulut, lasten kaverit ja harrastukset. Mun työni vuoksi ei olla muuttamassa. Nykyisin lähden töihin aamulla klo 6.30 ja palaan kotiin illalla 17.30, mies vähän mua aikaisemmin. Jos työpäivämme tästä vielä venyisivät, niin lapset kärsisivät. Mitä järkeä on perheellisen tulla kotiin joka ilta vasta klo 18 jlk, kun lapset menevät nukkumaan klo 20. En jaksa edes ajatella tätä ehdotusta.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:23"]
Mun työmatkani kestää tällä hetkellä 1,5 t. Jouduin aiemman työpaikan joukkoirtisanomisissa työttömäksi, miehellä on työtä tässä samassa kaupungissa ja meillä täällä talo, lasten koulut, lasten kaverit ja harrastukset. Mun työni vuoksi ei olla muuttamassa. Nykyisin lähden töihin aamulla klo 6.30 ja palaan kotiin illalla 17.30, mies vähän mua aikaisemmin. Jos työpäivämme tästä vielä venyisivät, niin lapset kärsisivät. Mitä järkeä on perheellisen tulla kotiin joka ilta vasta klo 18 jlk, kun lapset menevät nukkumaan klo 20. En jaksa edes ajatella tätä ehdotusta.
[/quote]
niin siis en saanut uutta työtä samasta kaupungista, jossa asumme. Mut ehkä tosta sen jo ymmärsittekin.
Meillä ja monella muullakin alalla on nykyisin siirrytty kokonaistyöaikaan eli kiireaikoina tehdään pitkää päivää ja hiljaisempina aikoina pidetään plussatunteja pois. Ylitöitä ei siis ole vaan ne saa vapaaksi tunti tunnista. Työnantaja on tyytyväinen ja niin olen minäkin. Kokoomuksen mallin mukaan kiireaikoina tekisimme ylitöitä ylityökorvauksin ja hiljaisina aikoina pyörittelisimme osan päivästä peukaloita, että mitähän tässä nyt tekisi. Kokoomus varmaan mielellään ottaisi liukuvan työajankin pois, onhan se nyt kohtuutonta, että työntekijälle on siitä iloa.
Tuossa jutussahan sanotaan ettei palkkoja pysty suoraan laskea, mutta jos työaika pitenee, teet sillä samalla palkalla pidempää päivää, eli palkka laskee "huomaamatta".