Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkin sitten syksy vaikka on 3.8.

Vierailija
03.08.2021 |

Sataa ja ankeaa

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha normaali Suomen kesäsää. Hyvä että luonto saa edes joskus kastelua. Huomenna paistaa taas!

Vierailija
2/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy jo saa mutta minä en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavasti ankeampaa on se, että puut ja kasvit nuupahtavat ja kärähtävät jos sadetta ei näy eikä kuulu viikkoihin tai jopa kuukausiin. Mielummin vehreä luonto kuin keltainen ja rutikuiva. 

Vierailija
4/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy tosiaan saa, minä en. Viimeksi 2018 keväällä, pari kertaa.

Vierailija
5/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy saa joka vuosi, minä en koskaan.

Vierailija
6/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 2/3 kesästä eli kesä-heinäkuu oli normaalia lämpimämpää ja kuivempaa, niin aika odotettua on, että elokuussa on sitten viileämpää ja sateisempaa - ja hyvä niin! Et kai oikeasti odottanut 3 kk helleputkea?! Mene esim E-Eurooppaan, jos sellasta kaipaat.

Vierailija
7/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy tulee, minä en.

Vierailija
8/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä haittaa yhtään. Voi ulkoilla ja lenkkeillä ja tehdä muuta fyysistä liikuntaa ilman, että hiki virtaa ja on ärsyttävän klähmäinen ja tahmainen olo koko ajan. 

Sitäpaitsi reipas sade tietää nättiä syksyä, kun puiden ei tarvitse tiputtaa lehtiään pois ennätysajassa kuivuuden vuoksi. 

Vierailija
9/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On edelleen kesä. Suomen kesään kuuluu myös sade, jota on saatu aivan liian vähän tänä kesänä. Elokuu on kesäkuukausi. 

Minusta oli ihanaa herätä kunnon sateeseen. Sataisi nyt vaan pari päivää oikein kunnollista, kastelevaa sadetta. Luonto ja pohjavedet kiittävät. Sienet nousee ja pääsee keräämään herkkuja.

Vierailija
10/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se syyskuussakin ollut helteitä ja lämpimiä öitä. Oliko viimeksi syksyllä -18?

Vierailija
11/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kesäkuussa olisi ollut tällainen sää, niin olisitko silloinkin sanonut, että on syksy?

Vierailija
12/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on tottunut liian hyvään, kun yksittäinen sadepäivä saa mielen matalaksi. Näillä leveysasteilla on aika turha haaveilla 2-3 kuukauden tauottomasta helleputkesta. Kumpparit jalkaan, sadetakki päälle ja menoksi! 

Vierailija
13/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näyttää syksyiseltä vain siksi, että HELLEjakson kuumuus kuivetti ja kellastutti puut.

Eli helle hullujen "ansiota" tämäkin.

Vierailija
14/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUOJAN KIITOS!

Vihdoinkin voi pitää ikkunaverhoja ja ikkunaakin auki ja elää ihan normaalia elämää, ei sään ympärillä ja ehdoilla kieppuvaa elämää.

Vierailija
15/15 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin, ei Suomessa edes kuulu olla jatkuvalla syötöllä kuumaa. Itse pidän siitä, että on pitkästä aikaa viileääkin. Olisi mennyt hermot, jos olisi ollut vielä hetkikin sitä jatkuvaa halvatun paahdetta. Toivottavasti meni jo tältä kesältä sekin ohi. Kelpaa mennä uimaan ja pesemään mattoja 🙂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi