Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuulimuna, kaavinta ja pitkä vuoto

27.08.2006 |

Minulla todettiin tuulimuna, kävin kaavinnassa rv 12+. Kaikki meni muuten hyvin, mutta jälkivuotoa on ollut nyt 14 päivää. Onkohan se ihan normaalia? Vuoto on melko niukkaa, niukempaa kuin kuukautisten aikaan. Kuukautiskipuja on myös, mutta muuten ei mitään oireita. Taidan huomenna soitella lääkääriin...mutta onko muilla kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin tuulimuna myös RV 12+, mutta kohtu tyhjennettiin kaavinnan sijaan lääkkeellisesti. Lääkäri sanoi vuodon kestävän viikon verran, mutta kokemuksestani on kohta tuo kaksi viikkoa ja vieläkin saattaa pyyhkiessä tulla hieman verta. Kuukautismaista kipuiluakin on.

Kuukautisvuotoni ovat aina pitkähköt ja niukat, mutta tämä vuoto on ollut jo reilun viikon paljon niukempaa. En siis enää käytä edes pikkuhousunsuojaa.

Lääkäri totesi pari päivää lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen kohdun todella tyhjentyneen ja kaiken olevan kunnossa. Olenkin halunnut uskoa tuohon ja odotella vain rauhassa vuodon loppumista.

Vierailija
2/5 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itellä kesti vuoto 20 päivää.. jokohan sulla on loppunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto kestänyt pian kahdekan viikkoa! Alkaa jo tympiä. Viime viikolla kävin ultrassa, jossa lääkäri totesi kohdun koon palautuneen normaaliksi ja kohdun limakalvon sentin paksuiseksi. Epäili, että kuukautiset ovat alkaneet. Ensi viikolla menen uudelleen ultraan. Vuoto on ollut kuukautismaista 12 päivää, eli yhtä runsasta. Aiemmin oli niukempaa.

Vierailija
4/5 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä, mulle tehtiin lääkkeillä tyhjennys ja tuulimunan ' rv' oli 8+

toimenpiteen jälkeen vuotoa 2,5 viikkoa, josta vajaa viikko runsasta, sitten vuoto loppu viikoksi kunnes alko kuukautiset, taas vajaa viikko runsasta ja edelleen tuhrua, oisko tyhjennyksestä nyt kuusi viikkoa.

Mulla on kuitenkin kaikki istukkamateriaali poistunut, varmistettiin viime viikolla verikokeella, kun ultrassa oli lääkärin mielestä epäilyttävän paksu limakalvo. Olen kyllä ajatellut, että jos vuotoa on vaikka neljänkin viikon päästä edelleen, niin menen uudelleen tutkimuksiin

Vierailija
5/5 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään ultrassa ja limakalvo oli edelleen yhtä paksu kuin pari viikkoa sitten. Vuoto on jatkunut entiseen malliin, tänään tosin vähän niukempana. Sain lähetteen KYSiin ja lääkäri sanoi, että kaavinnan saattaa joutua uusimaan. Ei puhunut mitään verikokeesta! Yleensäkään kertakaan minulta ei ole mitattu neuvolan kautta raskaushormoonin määrää ja sitä on KYSissä ihmetelty.

Nyt olen aika romuna ja pelottaa jos joudun uusiksi kaavintaa ja sama rumba alkaa alusta. Elämä on epäreilua =( Toivon vaan että tämä olisi jotain hormonaalista ja korjaantuisi jollakin pillerillä.