Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ole ihan luonnollista kyllästyä ihmisiin?

Vierailija
02.08.2021 |

Täällä näkyy aina välillä valituksia noista ystävistä, joilla ei ole enää aikaa kirjoittajalle. Itse olen aina huomannut, että useimpien ihmisten kanssa asiat vain kuluvat loppuun. Tai sitten muututaan eri suuntiin. Eikä siinä ole mitään dramaattista tai surullista.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa on niin tylsiä ettei kiinnosta edes kaveerata. Tuo tuntuu aika mulkulta, mutta minkä omille tuntemuksilleen voi. Viime vuosina tosin on muutamat läheisetkin kaverit alkanut kyllästyttämään, joten pitänee kohta erakoitua.

Vierailija
22/34 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppisenä alat olla kyllästynyt kaikkiin ihmisiin. Jokaiseen joka tulee kadulla vastaan.

Ei ole mitään syytä kommunikoida.

Mielipiteet ovat kuin persereikiä, jokaisella on yksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tämän takia karsastan "sydänystäviä" haluavia ihmisiä, en minä jaksa olla kenenkään ystävä aina ja ikuisesti. Itselleni parisuhde on syvällisempää tuntemista varten, kavereita tulee ja menee. Joillakin tämä on täysin päinvastoin. :D

Vierailija
24/34 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis valtaosa ihmisistä on niin tylsiä ettei kiinnosta tutustua alunperinkään. On suoranainen ihme, jos löytää jonkun joka kiehtoo tarpeeksi tutustumista varten.

Vierailija
25/34 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Tämän takia karsastan "sydänystäviä" haluavia ihmisiä, en minä jaksa olla kenenkään ystävä aina ja ikuisesti. Itselleni parisuhde on syvällisempää tuntemista varten, kavereita tulee ja menee. Joillakin tämä on täysin päinvastoin. :D

Sama täällä. En tykkää sellaisista ystävyyssuhteista jotka aiheuttaa puolin ja toisin paineita, esim. että on PAKKO soittaa joka viikko tai reagoitava nopeasti toisen viestiin. Ahdistavia.

Vierailija
26/34 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa on niin tylsiä ettei kiinnosta edes kaveerata. Tuo tuntuu aika mulkulta, mutta minkä omille tuntemuksilleen voi. Viime vuosina tosin on muutamat läheisetkin kaverit alkanut kyllästyttämään, joten pitänee kohta erakoitua.

Minäkin ihmettelen sitä, että miten jotkut ihmiset löytävät niin helpolla ystäviä. Itse en jaksaisi tutustua juuri keneenkään.

Vierailija
27/34 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, kertoo vain sinusta itsestäsi että sinulla ei ole syvyyttä mennä syvemmälle tämän toisen ihmisen kanssa. Kuulostaa vain todella pinnalliselta ja suoraan sanoen tuollaiset muihin kyllästyjät ovat itse niitä tylsiä tyyppejä.

Keskusteltavaa ja uusia asioita riittää vaikka kuinka paljon.

Vaikka menisit miten syvälle tahansa, se kaverisi, johon tutustuit 3-vuotiaana hiekkalaatikolla, voi jo teininä ja viimeistään viiskymppisenä olla ihan eri ihminen kuin silloin. Ei ole enää mitään yhteistä. Ei mitään yhteisiä mielenkiinnon kohteita. Ei mitään, mitä kumpikaan haluaisi tehdä yhdessä. Ei mitään, mistä molemmat haluaisi jutella. 

Tämä on vähän surullistakin. Itselläni oli oikeastaan vain yksi tuollainen lapsuudesta asti säilynyt ystävyys, joten yritin kynsin hampain pitää siitä kiinni. Mutta me kasvettiin niin täysin erilaisiksi, oikeastaan joka asiasta oltiin eri mieltä. Se nyt ei vielä ollut niin paha asia, koska saahan ihmiset olla eri mieltä, en minä mitään keskinäisen kehun kerhoa tarvitsekaan. Mutta kun ne perus elämänarvotkin alkoivat yksi toisensa perään mennä ristiin. Hän halusi esimerkiksi harrastaa seksisuhteita varattujen miesten kanssa. Se oli mulle jo liikaa. Yritin sitäkin asiaa sietää, mutta huomasin ettei siitä tule mitään. En enää edes kuullut mitä hän puhui kun otti vain päähän kaikki asiat hänessä. Tuli vaan raja vastaan mun sietokyvyssäni.

Jos me olisimme aikuisina tavattu, en olisi halunnut tutustua häneen paremmin. Ei se ystävyys pelkästään niillä hiekkakakkumuistoilla ollut mahdollista säilyttää.

Vierailija
28/34 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, eikä usein ihan suoraankaan kehtaa ilmoittaa, että ollaan kasvettu eri suuntiin. Tuntuisi vähän dramaattiselta. Ihmissuhteita tulee ja menee.

Minä kehtaan, ei ihmisillä ole mitään väliä kuten sanoitkin. Sanon suoraan että ei enää nappaa sun seura, haluan uusia tuulia.

Karu, mutta rehellinen huomautus. Minkä ikäinen sinä olet? 

Jos asuu pienellä paikkakunnalla, niin tuollasella käytöksellä saa vain kusipään maineen. Ent. kaveri voi alkaa loukkaantuneisuuttaan levittää myös sellaisia juoruja, joissa ei ole mitään perää. En ymmärrä miksi muutenkaan pitää olla tyly ja sanoa tyyliin "ei enää nappaa sun seura", jos ihminen ei ole mitään pahaa tehnyt. On taktiikkana pehmeämpi hoitaa niin, että kummallekin jää olo, että se vaan jäi ja etäännyttiin. Jos on ihan pakko selittää jotain, niin voi selittää sillä lailla, että ottaa toisen tunteita vähän huomioon.

Vierailija
29/34 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis valtaosa ihmisistä on niin tylsiä ettei kiinnosta tutustua alunperinkään. On suoranainen ihme, jos löytää jonkun joka kiehtoo tarpeeksi tutustumista varten.

Et osaa nähdä vaan pintaa syvemmälle. Jokainen ihminen on kiinnostava psyykeltään, vaikka mitään yhteistä ei kaverina olisikaan.

Vierailija
30/34 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, kertoo vain sinusta itsestäsi että sinulla ei ole syvyyttä mennä syvemmälle tämän toisen ihmisen kanssa. Kuulostaa vain todella pinnalliselta ja suoraan sanoen tuollaiset muihin kyllästyjät ovat itse niitä tylsiä tyyppejä.

Vaikka menisit miten syvälle tahansa, se kaverisi, johon tutustuit 3-vuotiaana hiekkalaatikolla, voi jo teininä ja viimeistään viiskymppisenä olla ihan eri ihminen kuin silloin. Ei ole enää mitään yhteistä. Ei mitään yhteisiä mielenkiinnon kohteita. Ei mitään, mitä kumpikaan haluaisi tehdä yhdessä. Ei mitään, mistä molemmat haluaisi jutella. 

Tämä on vähän surullistakin. Itselläni oli oikeastaan vain yksi tuollainen lapsuudesta asti säilynyt ystävyys, joten yritin kynsin hampain pitää siitä kiinni. Mutta me kasvettiin niin täysin erilaisiksi, oikeastaan joka asiasta oltiin eri mieltä. Se nyt ei vielä ollut niin paha asia, koska saahan ihmiset olla eri mieltä, en minä mitään keskinäisen kehun kerhoa tarvitsekaan. Mutta kun ne perus elämänarvotkin alkoivat yksi toisensa perään mennä ristiin. Hän halusi esimerkiksi harrastaa seksisuhteita varattujen miesten kanssa. Se oli mulle jo liikaa. Yritin sitäkin asiaa sietää, mutta huomasin ettei siitä tule mitään. En enää edes kuullut mitä hän puhui kun otti vain päähän kaikki asiat hänessä. Tuli vaan raja vastaan mun sietokyvyssäni.

Jos me olisimme aikuisina tavattu, en olisi halunnut tutustua häneen paremmin. Ei se ystävyys pelkästään niillä hiekkakakkumuistoilla ollut mahdollista säilyttää.

Minusta ei ole mitään surullista, että ihmiset kasvavat ja muuttuvat. Surullisempaa olisi, jos hiekkalaatikolta lähtien seuraisi ystäväänsä kuin hai laivaa ja jättäisi oman elämänsä elämättä. 

Vierailija
31/34 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku toinen on kiinnostunut esimerkiksi lähinnä koirista ja autoista, niin jaksan ehkä puoli tuntia kiinnostua yleissivistyksen vuoksi mutta sitten alkaa riittää. Samoin en halua puhua jollekulle itselleni tärkeistä asioista, mikäli häntä ei ne autenttisesti kiinnosta ollenkaan.

Vierailija
32/34 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että monia vanhoja ystäviä (siis ollaan oltu kauan ystäviä, ei olla vanhoja) on nykyään ihan fine nähdä vain kerran vuodessa. Vuodessa ihmiselle yleensä on ehtinyt tapahtua edes jotain kertomisen arvoista ja aika menee usein ihan rattoisasti myös niitä vanhoja juttuja muistellessa, kun kyseessä on vain yksi päivä vuodessa.

Juuri näin!

Vierailija
33/34 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kyllä ystävistäni mutta minulla on ollut niin suuria elämänmuutoksia viimeisten 5 vuoden aikana että kyllästyminen on tainnut tapahtua puolin ja toisin. Ajattelen eri tavalla ja aikuisemmin kuin ennen, he taas eivät.

Vierailija
34/34 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se luonnollista, mutta silloin se on todellinen ongelma jos ei helposti löydä uusia ystäviä. Siksi en oikein ymmärrä niitä jotka sanoo, että "ystäviä tulee ja menee" kun mulla se ei ole koskaan mennyt niin. Tuntuu, että uusia on ihan pirun vaikea löytää ja siksi suren jos vanha ystävyys syystä tai toisesta kariutuu. Tällä hetkellä minulla ei ole ollut yhtään ystävää moniin vuosiin kun se viimeinenkin meni menojaan eikä uutta ole löytynyt. On se sinänsä vähän tylsää, mutta ymmärrän kyllä ettei ystävyyttä voi pakottaakaan, jos kasvetaan erilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän