Miten kauan kestää ekaluokkalaiselta kävellä 1,5 km:n matka?
Kommentit (13)
Ja kouluun meni alle puoli tuntia, kotiin joskus kaksikin.
Jos on tottumaton kävelemään, niin ½ tuntia-45 min. Meillä 5-vuotias kävelee äidin ja kanssa parin kilometrin matkan n. puolessa tunnissa, mutta silloin siina olen tietty minä rajoittamassa vähän noita tutkailuja :).
Jos itseltäsi menee 10 min, varaa lapselle 30min.
Juu, on liikaa, mut parempi niin. Matkalta kun löytyy yllättävän monta kiinnostavaa katsottavaa...
Vaan tässä meidän rivitalossa asuu ekaluokkalainen ja kun olen nyt äitiyslomalla niin lupasin tarvittaessa ottaa aamuisin meille ja lähettää kouluun :) Enkä tajunnut kysyä mihin aikaan pitää lähettää. Toivon että muistan kysyä kun ensimmäinen aamukatsontakerta koittaa!
ap
ja siihen kuluu aikaa 40 min - 2,5 tuntiin =)
sitä kun pieni ihminen saattaa unohtua matkan varrella ihmettelemään monenlaisia asioita
että kävelee reippaasti kouluun että ehtii. Meillä ei tosin auttanut sekään.
Tosin lähettäisin matkaan jo vähintään 45min ennen koulun alkua. Useimmat lapset tulevat koulun pihalle ajoissa ja ehtivät sitten leikkiä vähän yhdessä ennen koulun alkamista. Meillä ekaluokkalainen oli aina noin 25min ennen koulun alkua koulun pihalla.
.riippuen siitä montako koppakuoriaista tai muuta mönkiäistä tiellä sattui näkymään. Tosin poika käveli vain kotiinpäin, aamulla aina vein.
Kyllä kouluikäisen pitää jo osata kävellä TYÖPAIKALLEEN niin ettei jokaista muurahaista pysähdytä katsomaan. Ei siellä koulussakaan voi olla hidas matelija joka ruokajonossa pysähtyy ihmettelemään jotakin.
vaikka koulun aloittaisivatkin..
Kyllä kouluikäisen pitää jo osata kävellä TYÖPAIKALLEEN niin ettei jokaista muurahaista pysähdytä katsomaan. Ei siellä koulussakaan voi olla hidas matelija joka ruokajonossa pysähtyy ihmettelemään jotakin.
On kiva olla vähän ajoissa koululla.