Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten erotatte hyvän feikin aidosta (LV, Burberry, Chanel jne.)

Vierailija
17.08.2014 |

Shanghai, Turkki, Hong Kong, Dubain basaarialue ovat täynnä väärennettyjä merkkilaukkuja. Osa on hyviä kopioita ja osa taas heti rikki meneviä huonoja, mutta miten te asiantuntijat erotatte feikin aidosta pelkällä silmäyksellä?

Voin kuvitella, että retkahtaneet saumat ja riippuvat langat voivat paljastaa jotakin, halkeileva muovi jne. Mutta silloin, kun laukku on uusi, mistä sen huomaa, että ei ole aito?

Minulla on niitä feikkejä muutama ja mietin, kehtaanko käyttää niitä, vai näkeekö kaikki, että ne on vain kopioita?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan näe suoralta kädeltä onko laukku aito vai feikki, mut kyllä sen usein ihmisestä "haistaa". Joku Seppälän takki ja vuittonin laukku ei oikeen kuulu samaan kuvaan.

Vierailija
2/21 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kehtaisi kulkea feikki kädessä. En siksi, että muut näkevät sen olevan feikki, vaan koska itse tietäisin sen olevan kopio.

Miksi muuten olet ostanut feikkilaukun, ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:48"]

Mä en kehtaisi kulkea feikki kädessä. En siksi, että muut näkevät sen olevan feikki, vaan koska itse tietäisin sen olevan kopio.

Miksi muuten olet ostanut feikkilaukun, ap?

[/quote]

No, siksi, että ei ollut varaa ostaa aitoa ja halusin olla jollain lailla kai parempi tai hienompi ihminen. Nyt en kuitenkaan kehtaa käyttää niitä feikkejä. Nolottaa.

ap

Vierailija
4/21 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi mitään johtopäätöksiä vaatteiden perusteella paitsi jos laukun kantajalla on jotain epäsiistiä ja repsottavaa päällään. Itselläni on sekä Vuittonia että Chanelia, ja ihan sujuvasti käytän esim. KappAhlin farkkuja, Lindexin paitoja ja HM:n t-paitoja. Käytän designer-merkkejä, mutta yksi HM:n trenssikin on.

Vuittonin feikit on helppo erottaa, varsinkin Monogrammit. Nahkaosat ja kiinnityskohdat paljastavat helpoimmin, samoin miten laukku on vanhentunut käytössä, patina puuttuu. Nämä erotan kaukaakin tai vaikka kaupan kassajonossa.

Chanelin feikeissä nahka on useimmiten kevyttä, samoin metalliosat. Tikkauksista erottaa myös. Yleisesti ottaen laatu puuttuu. Tosin en ole koskaan päässyt tutkimaan hyvää Chanel-kopiota omin käsin.

Kannattaa muistaa kopiota ostaessaan, että samalla tukee järjestäytynyttä rikollisuutta.

Vierailija
5/21 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:52"]

En tekisi mitään johtopäätöksiä vaatteiden perusteella paitsi jos laukun kantajalla on jotain epäsiistiä ja repsottavaa päällään. Itselläni on sekä Vuittonia että Chanelia, ja ihan sujuvasti käytän esim. KappAhlin farkkuja, Lindexin paitoja ja HM:n t-paitoja. Käytän designer-merkkejä, mutta yksi HM:n trenssikin on.

Vuittonin feikit on helppo erottaa, varsinkin Monogrammit. Nahkaosat ja kiinnityskohdat paljastavat helpoimmin, samoin miten laukku on vanhentunut käytössä, patina puuttuu. Nämä erotan kaukaakin tai vaikka kaupan kassajonossa.

Chanelin feikeissä nahka on useimmiten kevyttä, samoin metalliosat. Tikkauksista erottaa myös. Yleisesti ottaen laatu puuttuu. Tosin en ole koskaan päässyt tutkimaan hyvää Chanel-kopiota omin käsin.

Kannattaa muistaa kopiota ostaessaan, että samalla tukee järjestäytynyttä rikollisuutta.

[/quote]

Mulla on yksi Chanelin feikki, joka on tosi hyvälaatuinen. Se on myös tosi painava. Metallisangat painaa varmaan kilon. Onko aidoissakin näin painavat sangat?

Vierailija
6/21 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:58"]

[/quote]

Mulla on yksi Chanelin feikki, joka on tosi hyvälaatuinen. Se on myös tosi painava. Metallisangat painaa varmaan kilon. Onko aidoissakin näin painavat sangat?

[/quote]Useat, suht hyvät feikit on jostain syystä painavampia kuin aidot esikuvansa.

Vierailija
7/21 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä olen paha ihminen, kun olen joskus ostanut feikkejä ihan siistä syystä, että olen halunnut tukea tiettyä tuttavaperhettä pysymään leivässä. Tekevät nimittäin omassa kodissaan laukkuja, että saavat lapsensa ruokittua ja koulutettua. Eivät tietääkseni kuulu järjestäytyneeseen rikollisjoukkioon. (Omat ostokseni toki pyysin valmistamaan ilman minkäänlaista logoa, ja sitäkös kummastelivat.)

Vierailija
8/21 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, huvittaa tuo vouhkaaminen laadusta, Liinassa tehtyä paskaa, jota myydään isolla nimellä!

Vierailija
9/21 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 12:03"]Mä olen paha ihminen, kun olen joskus ostanut feikkejä ihan siistä syystä, että olen halunnut tukea tiettyä tuttavaperhettä pysymään leivässä. Tekevät nimittäin omassa kodissaan laukkuja, että saavat lapsensa ruokittua ja koulutettua. Eivät tietääkseni kuulu järjestäytyneeseen rikollisjoukkioon. (Omat ostokseni toki pyysin valmistamaan ilman minkäänlaista logoa, ja sitäkös kummastelivat.)

[/quote]Hmmm, ja mitään muutahan työtä ei leivän eteen olisi voinut tehdä, kuin rikollista?

Vierailija
10/21 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä feikin erottaa - canvastuotteissa esimerkiksi siinä, miten leikkaukset on tehty, miten kuviointi sijoittuu laukun eri osissa, miten huolellisesti nahkaosat on tehty, metalliosien laatu, vuori, suojapussit, tagit...

Vierailija
11/21 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:52"]

[/quote]

[/quote]

Mikä on laukkusi malli? Flap bag medium esimerkiksi?

Vierailija
12/21 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:52"]

[/quote]

Mä olen paha ihminen, kun olen joskus ostanut feikkejä ihan siistä syystä, että olen halunnut tukea tiettyä tuttavaperhettä pysymään leivässä. Tekevät nimittäin omassa kodissaan laukkuja, että saavat lapsensa ruokittua ja koulutettua. Eivät tietääkseni kuulu järjestäytyneeseen rikollisjoukkioon. (Omat ostokseni toki pyysin valmistamaan ilman minkäänlaista logoa, ja sitäkös kummastelivat.)

[/quote]

Perhe saa elantonsa valmistamalla laittomia kopioita rekisteröityjen tavaramerkkien tuotteista ja myy niitä ja antaa todennäköisesti tuotteita edelleen myyntiin, joka sekin on laitonta. Kyse ei ole kertaluonteisesta rikoksesta, joka ehkä kaduttaisikin, vaan järjestäytyneestä rikollisuudesta. Tuttavaperhe ei sitten pysty valmistamaan ihan luvallisia tuotteita jonkun suunnittelijan alihankkijana?

Vierailija
13/21 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:52"]

[/quote]

[/quote]

Mikä on laukkusi malli? Flap bag medium esimerkiksi?

[/quote]

Tällainen http://www.polyvore.com/chanel_black_patent_lambskin_medium/thing?id=17305333

Vierailija
14/21 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen huomaa ompeleesta

Vierailija
15/21 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:52"]

[/quote]

[/quote]

Perhe saa elantonsa valmistamalla laittomia kopioita rekisteröityjen tavaramerkkien tuotteista ja myy niitä ja antaa todennäköisesti tuotteita edelleen myyntiin, joka sekin on laitonta. Kyse ei ole kertaluonteisesta rikoksesta, joka ehkä kaduttaisikin, vaan järjestäytyneestä rikollisuudesta. Tuttavaperhe ei sitten pysty valmistamaan ihan luvallisia tuotteita jonkun suunnittelijan alihankkijana?

[/quote][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei pysty.

Vierailija
16/21 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että feikkien valmistajat kiertelevät etsimässä juuri tällaisia keskusteluja, joissa kerrotaan ihan suoraan, millä tavalla feikeistä saa aidon näköisiä. Esimerkiksi The Purse Forum -keskustelupalstalla rohkaistaan ihan suoraan siihen, että laukun aitoutta epäileville annettaisiin vain kyllä/ei-tyyppinen vastaus ilman sen suurempia perusteluja.

Vierailija
17/21 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 12:28"]

Kannattaa muistaa, että feikkien valmistajat kiertelevät etsimässä juuri tällaisia keskusteluja, joissa kerrotaan ihan suoraan, millä tavalla feikeistä saa aidon näköisiä. Esimerkiksi The Purse Forum -keskustelupalstalla rohkaistaan ihan suoraan siihen, että laukun aitoutta epäileville annettaisiin vain kyllä/ei-tyyppinen vastaus ilman sen suurempia perusteluja.

[/quote]

Mä en nyt ihan ymmärtänyt. Voitko tarkentaa?

Vierailija
18/21 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:39"]Mä en ainakaan näe suoralta kädeltä onko laukku aito vai feikki, mut kyllä sen usein ihmisestä "haistaa". Joku Seppälän takki ja vuittonin laukku ei oikeen kuulu samaan kuvaan.

[/quote]

Jaa no minulla on aitoja laukkuja yhdistettynä h&m vaatteisiin. Mies on merkkifriikki ja ostaa minulle sitten lahjaksi esim.laukkuja. Itselle taas on yksi lysti mitä merkkiä kannan. Joten hyvinkin voi olla halpista ja kallista merkkiä yhdistetty. En viitsi jättää laukkuja käyttämättäkään...

Vierailija
19/21 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä feikin näkee selvimmin kantajasta. Ei välttämättä se ovatko vaatteet H&M:stä, vaan se ovatko ne siistejä, onko tyyli lähiöprinsessaa vai toimistotyyliä. Roikkuuko huulessa tupakka ja onko joka toinen sana vittu. Onko vieressä kulkeva poikis lähiöräkälästä repäistyn näköinen vai siististi pukeutuva. Kannetaanko laukkua normaalisti vai pidetäänkö sitä tyrkyllä niin että logo varmasti erottuu. Yhteiskuntaluokkaansa ja makuaan on paljon vaikeampi feikata kuin laukkua.

Vierailija
20/21 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen: vähän vanhemman feikin näkee yleensä myös siitä miten laukkua on pidetty. Aito laukku on arvokas, ja sitä myös yleensä hoidetaan sen mukaisesti. Se säilytetään dust bagissa, sitä käsitellään nahanhoitoaineella. Sitä pidetään nätisti, ei pidetä missään jaloissa pyörimässä. Feikkilaukku on arvoton omistajansakin mielestä, joten sitä ei tyypillisesti hoideta, ehkä ei edes osata/voida hoitaa.