Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö vauva opettaa liikkumaan??

27.08.2006 |

Tyhmänä kyselen... Minulla on 1 lapsi, 7,5 kk vanha. Hän köllöttelee vain mahallaan lattialla, pyörii kyllä siinä paikallaan ympyrää mutta ei vielä mene eteenpäin. Pitääkö häntä jotenkin opettaa vai oppiiko hän luonnostaan liikkumaan? Entä konttaaminen? Istumaan nouseminen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsi oppii sitten kun on siihen itse valmis. Kannustaa tietysti voi esim. erilaisten leikkien muodossa:)

Vierailija
2/4 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän halusin kuulla. Aloin nimittäin jo miettiä, että teenkö jotain väärin. Ei sillä, että tässä vielä kiire olisi. Poika ehtii varmasti tehdä tuhojaan ihan tarpeeksi vielä myöhemminkin. Kiitos sinulle, Ekku13. Hyvää syksyä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekku13:

Jokainen lapsi oppii sitten kun on siihen itse valmis. Kannustaa tietysti voi esim. erilaisten leikkien muodossa:)

Voin siis olla rauhallisin mielin. Nyt vaan odottelemaan, että typsykkä itse hoksaa lähteä ryömimään.

Vierailija
4/4 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voit laittaa leluja pienen matkan päähän jotta vauva joutuu niitä tavoittelemaan. Sylissä pukeminen kehittää myös lapsen kehon hallintaa ja lihaksia. Mahdollisimman paljon lattialla kovalla alustalla, sitterissä vain lyhyitä aikoja. Nauti rauhassa ajasta, jolloin lapsi ei liiku, kyllä lapsi sitten lähtee liikkeelle kun on itse valmis :)

T: vilkkaasti liikkuvien vajaa 7kk ikäisten kaksosten äiti