raskausvatsan näkyminen
Jos kohtu on greipin kokoinen noin viikolla 12, miten ihmeessä raskausmaha ei muka voisi näkyä? Kun aina toitotetaan ettei noilla viikoilla pömpötä kuin korkeintaan turvotuksen vuoksi, mutta greippihän on jo iso! Ei sellaista voi olla huomaamatta, ellei vyötäröllä ole ylimääräisiä makkaroita.
Kommentit (14)
Mulla on näkyny naamasta ennen kun on testiä ehtiny tekemään! Nenä turpoaa heti kaksinkertaiseksi! :D
Itellä rv 13 ja tänään ihmiset juhlissa jo huomasivat, varmasti toki alkoholittomien juominen aiheutti ylimääräistä silmäilyä vatsanseudulle :) Olen 163 cm, 55 kg ja kyllä tuo alavatsa on jo niin pömppö ettei sitä oikein edes lihomiseksi pysty luulemaan. Osalla sitten ei näy vaikka viimeisillään....
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:21"]Itellä rv 13 ja tänään ihmiset juhlissa jo huomasivat, varmasti toki alkoholittomien juominen aiheutti ylimääräistä silmäilyä vatsanseudulle :) Olen 163 cm, 55 kg ja kyllä tuo alavatsa on jo niin pömppö ettei sitä oikein edes lihomiseksi pysty luulemaan. Osalla sitten ei näy vaikka viimeisillään....
[/quote]
Mulla näkyi myös samoilla viikoilla jo ihan selvästi. Vatsa kasvoi alkuun todella paljon mutta lopussa ei juurikaan. 160/48 mitat eli ei ylimääräistä vyötäröllä.
Minulla taas ilman vaatteita näkyi pieni kumpu viikolla 22, vaatteet päällä ei huomannut vielä viikolla 27 ellei tarkasti katsonut. Koulussa terveydenhoitaja sanoi viikolla 28 "sulla on varmaan seuraava lääkäri sitten puolivälissä" ...:)
Ja ennen raskautta olin 167/49 eli ei minullakaan ylimääräistä missään.
Mulla työkaveri huomasi kun olin 9. viikolla. Olen muuten aika hoikka, ja vatsa jotenkin pullahti tuossa vaiheessa.
Hoikkana ekassa raskaudessa ei näkynyt ollenkaan, tai kyllähän lopussa vähän mahaa oli mutta esim naapurit saivat tietää kun lapsi oli syntynyt.
Toisessa vasta rv 30 jälkeen kyseltiin että olenkohan raskaana. Tosin yksi naapureista yllättyi kun olikin kaksi lasta että ei huomannut siltikään :)
Kohtu on juurikin taaksepäin kallistunut ja sf-mitta siinä alakäyrällä suunnilleen ollut molemmissa. Housut ym on silti ruvenneet ahdistaa jo ensimmäisellä kolmanneksella.
No kyllä siinä aika hoikka saa olla, jos ei greippi mahdu lantion sisään pullottamatta. Turvotusta se on mikä noilla viikoilla näkyy. Toki raskauden merkki tavallaan sekin.
Jos sulla on kreipin kokoinen paska suolessasi, näkyykö se ulospäin? ...niinpä.
Kohtu voi olla voimakkaasti taaksepäin kääntynyt, jolloin vatsaa ei näy ollenkaan, edes viimeisillä viikoilla.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:59"]
Kohtu voi olla voimakkaasti taaksepäin kääntynyt, jolloin vatsaa ei näy ollenkaan, edes viimeisillä viikoilla.
[/quote]
Mulla oli juuri niin joka raskaudessa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:57"]Jos sulla on kreipin kokoinen paska suolessasi, näkyykö se ulospäin? ...niinpä.
[/quote]
Itse asiassa kyllä :D jos kärsin ummetuksesta, pystyn näkemään jos tavara liikkuu ja vatsa on ilmapallona. Sellaista se on kun ei ole makkaroita.
Se riippuu ihan ihmisestä. Minulla on hoikka, pitkä työkaveri, jonka raskaus näkyi tosi aikaisin. Tai on näkynyt joka raskaudesta. Näytti jo viidennellä kuulla siltä, että synnytys voisi olla seuraavalla viikolla. Ja synnytyksen jälkeen oli parin kuukauden jälkeen taas ihan hoikka. Itse olin aika keskimääräinen, mutta oliko turvotus vai mikä, niin ei kyllä normaalit farkut enää mahtuneet. Tai jos mahtui, tuntui ahdistavalta,
Usko pois. Olen 170cm pitkä ja ennen ekaa raskautta painoin 61 ja vatsa näkyi ekan kerran viikolla 20. Ennen tokaa raskautta painoin 57 ja vatsa näkyi viikolla 18.
Kyllä se voi näkyä, varsinkin jos lisäksi turvottaa. Minulta kysyi asiasta esimies viikolla 11, vaikka yritin vatsaa peitellä pitkään vielä senkin jälkeen. Kasvu on sittemmin tasoittunut ja nyt viikolla 34 ihmetellään, onko raskaus todellakin niinkin pitkällä. Vauvan kasvu kulkee lähellä alakäyrää...