Kaverini on kokoajan vauvassa kiinni
Kaverillani on 3kk ikäinen vauva. Jos vauva vähänkään inahtaa unissaan on kaverini ryntäämässä heti vauvan luokse. Kerran olin heillä käymässä kaverini meni vessaan ja vauva rupesi heräilemään uniltaan ja inisi kaverini jätti vessareissun kesken ja sinkosi vauvan luokse välittömästi. Siis oikeesti näitä tilanteita on ollut monia. Ei voi edes pissalla käydä ja mennä sitten sen jälkeen vauvan luokse.
Outoa touhua. Kai se vauva minuutin pari voi odottaa. En ymmärrä. Ei ihme että kaverini valittaa kun on niin väsynyt vauvan kanssa. Täytyy joka inahduksesta rynnätä vauvan luokse ja ottaa syliin ei ihme jos on kaveri väsynyt.
En tiennyt että vauvan luokse täytyy juosta heti yhdestä äänestä,inahduksesta. Ymmärrän jos vauva itkee tai huutaa täysillä. Mutta se että vauva rupee heräilemään uniltaan pienesti äänneellen en ymmärrä miksi pitää aina rynnätä välittömästi vauvan luokse.
Kommentit (14)
Niin? Mitä haluat meidän tekevän sille, ettet ymmärrä?
Ihmettelisin ihan samaa, olen lapseton enkä tiedä mitä se sitten on kun oma lapsi joskus syntyy. Ehkä muutun samanlaiseksi kanaemoksi, vaikka nyt uskonkin olevani järkevä vanhempi sitten joskus. Omille maneereileen on niin sokea, ettei omaa hulluuttaan huomaa. Jos olisit ystävällinen ja nätisti sanoisit asiasta, ehkä kaverisi ei vaan tajua mitä tekee.
Vastasyntynelle ei saa olla viivettä , ihan oikein kaverisi ryntää vauvalle.
Kokoajan vauva? Mitäs jos se olisi siivoojan, keittäjän tai maalarimestarin vauva niin olisiko kiinnostus sama?
Mitä se sua rassaa että ystäväsi hoitaa äitiyden velvollisuuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vastasyntynelle ei saa olla viivettä , ihan oikein kaverisi ryntää vauvalle.
Neuvolassa on kyllä sanottu että vauva ei mene siitä rikki jos muutamia sekuntteja tai pari minuuttia itsekseen inisee jos äidillä sattuu olemaan sitten vaikka se vessareissu kesken niin ihan hyvin voi hoitaa sen ja mennä sen jälkeen vauvan luokse.
Onko itselläsi lapsia? Tuo vaihe menee ohi, kun oppii lukemaan vauvaansa paremmin. Aluksi tulee helposti ylireagoitua moneen asiaan, kun kokemusta ei ole.
Juuri tuolla tavalla lapsesta tulee sellainen joka kitisee ihan koko ajan. Naapurissa on tuollainen tapaus, vanhemmat vouhkaa ja pentu kitisee 24/7.
Tuollaiseen ei pysty enää kahden lapsen kanssa, koska se toinenkin voi joskus tarvita jotain.
Vauvan luokse tietysti mennään viipymättä, jos vauva itkee.
Pelkkä ähinä heräilystä ei vielä tarkoita sitä, että vessareissu pitäisi keskeyttää.
Vähemmästäkin uupuu.
Minulla on kaksi lasta. Enkä minä nyt tuota asiaa kyllä ihan noin överiksi vetänyt. Jos tiesin että vauva on pinnasängyssä turvassa ja rupesi siellä vaikka heräilemään uniltansa pienellä ininällä niin kyllä minä siinä välissä tein sen asian loppuun mikä oli kesken. Kuopukseni oli kova inisemään vauvana kitisi ja inisi monta kertaa päivässä ei siitä olisi mitään tullut jos olisin joka kerta mennyt vauvan luokse en olisi pystynyt hoitamaan kotitöitä ollenkaan. Ja en ole huudattanut vauvaani. Vaan pikku kitinän takia minun mielestä ei tarvi olla heti juoksemassa vauvan luokse. Vauvahan oppii siihen että on kokoajan saamassa huomiota jos joka vauvan viestiin vastataan välittömästi.
No entäs jos vaan annat kaverisi olla äiti sillä tavalla kuin hänelle sopii. Ei, ei tosiaan tarvitse jättää vessareissua kesken ensimmäisestä inahduksesta, mutta toisaalta joskus vauva voi jatkaa unia jos menee heijaamaan uneen ennen kuin vauva ehtii kunnolla herätä? Mutta kyllähän varsinkin esikoisen äidit on joskus vähän ylisuojelevia. Voithan nätisti ehdottaa, onko hän kokeillut odottaa hetken, jos asia sinua kovasti häiritsee. 3kk ikäinen on toisaalta pieni, eikä jatkuvasta sylissä pitämisestä mitään haittaakaan noin pienelle ole.
Kokoajan vauva? Enempää en lue.