Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu kummasteli kun ostan vaateet ihan kaupasta, vaikka olen nyt työtön

Vierailija
02.08.2021 |

Kysyin "miten sulla riittää varaa?!" Sanoin, no koska en käy misssään ja en käytä päihteitä. EIkö tämä ole ihan yleistäkin? Mistä ne sitten pitäisi ostaa, jostain facebook ryhmästä vai? En ole facebookissa

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se oletti, että ompelet itse vai?

Vierailija
22/33 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi todiste siitä, että Suomessa työttömyyskorvaus ja muut tuet ovat liian korkeita. Ja me TYÖSSÄKÄYVÄT maksamme tämän(kin) sikailun.

Kuulepas, sinäkin saatat ihan hyvin joutua työttömäksi joku kaunis päivä. Ei kannata keulia nyt kun vielä on palkkatyö itsellä. Tosiasia on, että työmarkkinatuella ei pysty Suomessa kukaan elämään jos ei saisi muita tukia. Minä on saanut jo vuosia peruspäivärahaa, ei se riitä kuin muutamaan ruokakauppareissuun. En olisi enää edes olemassa, jos olisin yksineläjä. Onneksi on aviomies joka kustantaa vaatteet ja terveydenhuollon. Työtöntä ei tosiaan kenenkään tarvitse kadehtia. Minäkin maksoin yli 35 vuoden ajan veroja, ja näin osallistuin yhteiskunnan kustannuksiin. Ikää tulee ja työmarkkina-arvo katoaa.

Peruspäiväraha on verojen jälkeen noin 500 euroa. Minkälaisiin ruokakauppaostoksiin se riittää, riippuu tietysti siitä paljonko kerralla ostaa, mutta älä viitsi esittää asiaa niin kuin se ei kuukaudeksi riittäisi yhden ihmisen ruokiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin mielestä työttömien pitäisi elää itse kerätyillä sienillä ja istua sarkasäkistä tehdyssä kauhtanassa pimeässä.

Minä ostan paljonkin vaatteita käytettynä, koska tykkään erikoisista vaatteista, mutta ei ne käytetyt ole halvempia kuin kaupan vaatteet. Toki joskus tekee löytöjä, mutta aina ei vaan ole kirpparilla uuden veroisia maihareita 7 eurolla tai villakangastakkia 13 eurolla.

Niin se vain on, että työttömänäkin on tärkeää pitää ulkonäöstä huolta, koska jos saa mahdollisuuden haastatteluun, ne siistit vaatteet pitää olla valmiina, ei niitä siihen hätään välttämättä saa mistään hankittua.

Vierailija
24/33 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi todiste siitä, että Suomessa työttömyyskorvaus ja muut tuet ovat liian korkeita. Ja me TYÖSSÄKÄYVÄT maksamme tämän(kin) sikailun.

Kuulepas, sinäkin saatat ihan hyvin joutua työttömäksi joku kaunis päivä. Ei kannata keulia nyt kun vielä on palkkatyö itsellä. Tosiasia on, että työmarkkinatuella ei pysty Suomessa kukaan elämään jos ei saisi muita tukia. Minä on saanut jo vuosia peruspäivärahaa, ei se riitä kuin muutamaan ruokakauppareissuun. En olisi enää edes olemassa, jos olisin yksineläjä. Onneksi on aviomies joka kustantaa vaatteet ja terveydenhuollon. Työtöntä ei tosiaan kenenkään tarvitse kadehtia. Minäkin maksoin yli 35 vuoden ajan veroja, ja näin osallistuin yhteiskunnan kustannuksiin. Ikää tulee ja työmarkkina-arvo katoaa.

Peruspäiväraha on verojen jälkeen noin 500 euroa. Minkälaisiin ruokakauppaostoksiin se riittää, riippuu tietysti siitä paljonko kerralla ostaa, mutta älä viitsi esittää asiaa niin kuin se ei kuukaudeksi riittäisi yhden ihmisen ruokiin. 

Ruokakauppaostosten jälkeen on monella varmasti muitakin menoja. Itse en osta juurikaan ruokaa enkä maksa asumista. Työttömyystuki menee melkein eurolleen laskuihin.

Vierailija
25/33 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osa kummasti omaa erikoisia asenteita palkkatyön kärrynpyörästä tavalla tai toisella tippuneita kohtaan.

Ollaan millä tulonimikkeellä hyvänsä itse kukin nyt ollaankin, tuntuu löytyvän aina henkilöitä joista muille kuin HEILLE ei kuulu yhtään mikään jos nyt lyhyesti ja ytimekkäästi asian ilmaisisi. Heistä muiden tulisi välittömästi statuksensa muututtua tippua jopa vallan eri "säätyyn" kuten ennen vanhaan sääty-yhteiskunnassa oli tiukka säätyjako sitä myöden jossa jopa sopivat vaatemateriaalitkin oli tiukasti rajoitettu. Näillä osalla on jokkn haikailu siihen päästäkseen voitelemaan huonoa itsetuntoaan.

Muilla ei sopisi tipahduksen jälkeen olla enää edes omaa irtainta omaisuuttaan. Saatetaan alkaa letkautella miten mistä nyt syystä hyvänsä ns köyhäksi / - emmäksi katsottavalla ei saisi olla "statukselleen" sopimattomia kamppeita tai tehdä, harrastaa tai käyttää mitä nyt hyvänsä. Voidaan sairaalta ihmiseltä suusanallisesti esittää voitavan "hyvää hyvyyttä hyväntekeväisyyttä ottaa riesoilta pois" vaikkapa kodin irtaimistoa koska mitäs nyt sellainen ja sellainen enää millään tekee.

Jos joku sellainen lukee, osta itse, pyydä Roskalavalta tai ole ilman mutta älä norkoile huonommassa asemassa olevilta!

Vierailija
26/33 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee. Kyllä täällä suomaassa on uskomattoman huonosti asiat kun työtöntä niin kadehditaan. Hyvä työtön on sellainen joka kuuliaisesti kerjää avustusruokansa, hakee rytkyt pitkin poikin kierrätyksestä ja muistaa niiata kun herra iso herra TYÖNTEKIJÄ kävelee vastaan ja nyökkää hyväksyvästi nöyristelevälle työttömälle.

Iltaisin työtön avaa radion ja, kuuntelee korvat punaisina falsettiin nousevaa paasausta työnantajalta joka huutaa työttömälle, että on tämän vika kun kilpailukyky kärsii ja voitot eivät ole riittävät: on uhrauduttava vielä lisää ja kiristettävä vyötä. Jatkossa on työttömän tyydyttävä siihen että ruokakassi maksaa ja sitä ei saa jos ei ole tehnyt ilmaistöitä 20h työnAntajan hyväksi.

Kämppä on kontti.

Kelaraha ei saa, vain kuponki

Lääkkeitä ei saa.

Kipulääkkeitä EI Anneta koska riippuvuus

Tässä on suomaan tulevaisuus.

Tämä on piankin totta kun Sadat tuhannet joutuvat lopettamaan työn päästökaupan räjäytettyä polttoaineiden hinnan.

Vierailija
27/33 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee lukemisen ja musiikin rajattomiin tilauksiin noin 20€ kuussa yhteensä.

Luulisi että eräillä pers* repiäisi ajatuksesta, jollakulla muulla menee 20€ kuussa johonkin mitä eivät itse arvosta tai käytä tai mitä eivät millään soisi muille. Oli suuri ilo sanoa yhdelle aivan kammottavalle kääkälle ettei asia kuulu hänelle pienimmässäkään määrin sen paremmin kuin hänenkään rahansa minulle. Kehotin hyppäämään rauhassa vaikkapa viileään järveen viilentelemään tunteitaan ja lopettamaan somessa sellaisten ihmisten kyyläyksen jotka eivät huoli edes somessa listaan - hyvästä syystä.

Kenellekään millään taholla ei kuulu, mitä minä teen 20 eurolla kuussa. Minä en puutu muiden rahankäyttöön sillä se ei kuulu minulle eikä minun omani kuulu muille. Saan kuunnella ja lukea vapaasti vaikka p*skaa 24/7/365. Voit olla vapaasti eri mieltä niistä mitä ei minulle tarvitse toimittaa sillä se ei kiinnosta minua pätkääkään, mutta et voi olla eri mieltä oikeudestani tehdä niin. Laki määrää niistä asioista.

T: köyhä sairauseläkeläinen

Vierailija
28/33 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan reilu 600e nettona ja ostan ihan kaupasta itselle ja lapsille vaatteet.

Vierailija
29/33 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäskö työttömän olla ilman vaatteita?

Niitää saa kierrätyskeskuksissa halvalla.

Kierrätyksessä on nykyään saman hintaista vaatetta kuin marketeissa. Itse ostan esim. Lidlistä vaatteita kun saan monet vaatteet alle 20 eurolla kappale. Esim. kolme ribbitoppia maksoi jonkun 8 e per pakkaus.

Vierailija
30/33 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokakauppaostosten jälkeen on monella varmasti muitakin menoja. Itse en osta juurikaan ruokaa enkä maksa asumista. Työttömyystuki menee melkein eurolleen laskuihin.

Totta kai on, mutta eihän tässä siitä ole kyse. Tuossa väitettiin, ettei peruspäiväraha riitä kuin "muutamaan ruokakauppalaskuun". Mielestäni se on paljon (~16 eur/pv). Eikö yhtään vähempi riitä monipuoliseen ruokaan + muihin talouskuluihin ilman että tuntee köyhäilevänsä?

Itse en kuluttanut noin paljon töissä ollessanikaan, saati työttömänä tai nykyisin osa-aikaisena, joten todellakin minusta 500 euroa ruokakauppaan joka kuukausi olisi ylellisyyttä. 

Vierailija
31/33 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs hemmettiä :D Pitäisikö työnsä menettäneen tai työttömäksi joutuneen joutaa kadulle tai kulkea rikkinäisissä vaatteissa sitten jos ei ole tajunnut/ voinut säästää kuin Roope Ankka ennen työttömäksi joutumista? Ihme aivopieruja täällä näkee

Vierailija
32/33 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai on, mutta eihän tässä siitä ole kyse. Tuossa väitettiin, ettei peruspäiväraha riitä kuin "muutamaan ruokakauppalaskuun". Mielestäni se on paljon (~16 eur/pv). Eikö yhtään vähempi riitä monipuoliseen ruokaan + muihin talouskuluihin ilman että tuntee köyhäilevänsä?

Itse en kuluttanut noin paljon töissä ollessanikaan, saati työttömänä tai nykyisin osa-aikaisena, joten todellakin minusta 500 euroa ruokakauppaan joka kuukausi olisi ylellisyyttä. 

Jos on perhettä niin 500e ei riitä ruokaan.

Vierailija
33/33 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jahas vai sellaista holtitonta tuhlailua

työttömän on hankittava ryysynsä jostain kierrätyksestä tai vaateapujonosta. myös roskiksista voi löytyä ehjiä tekstiilejä. sukulaisilta ja tutuilta voi kysyä vaatteita jotka muuten menisi kaatopaikalle.

jos työtön eksyy vaatekauppaan on se varsin epäilyttävää...

😬

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä