Tuttu kummasteli kun ostan vaateet ihan kaupasta, vaikka olen nyt työtön
Kysyin "miten sulla riittää varaa?!" Sanoin, no koska en käy misssään ja en käytä päihteitä. EIkö tämä ole ihan yleistäkin? Mistä ne sitten pitäisi ostaa, jostain facebook ryhmästä vai? En ole facebookissa
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi todiste siitä, että Suomessa työttömyyskorvaus ja muut tuet ovat liian korkeita. Ja me TYÖSSÄKÄYVÄT maksamme tämän(kin) sikailun.
Anteeksi nyt vaan mutta:
Perusosa on kiinteä summa niistä menoista, jotka on tarkoitettu jokapäiväisen elämän välttämättömiin menoihin (esim. ruoka ja vaatteet).
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi todiste siitä, että Suomessa työttömyyskorvaus ja muut tuet ovat liian korkeita. Ja me TYÖSSÄKÄYVÄT maksamme tämän(kin) sikailun.
Pitäskö työttömän olla ilman vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät minkälaisia summia AP on käyttänyt niihin vaatteisiinsa? Prismasta esimerkiksi saa ostettua farkut vain 12 eurolla ja jos alennuksia katsoo niin laadukkaammistakin kaupoista voi saada vaatteita todella halvalla.
Vierailija kirjoitti:
En ole ole työtön. mutta ottaako pattiin kun monellakin liiton korvaus isompi kun vikisijän palkka ?
Mun tuttu taas kummasteli miten mä pystyin ostamaan erään kalliimman jutun osamaksulla. Mun tuttavapiirissä luottotietojen menetys on niin normi :D
Töitä saadakseen pitää olla siistit vaatteet(kin). Resupekkaa, jolla on hapsutukka t. ajelematon parta, ei töihin oteta. Osa työnantajista vaatii meikkiäkin, en tiedä miksi. Ehkä siksi mua ei oteta töihin, etten koskaan ole meikannut (arkisin).
Käyn töissä, mutta enemmän ostan vaatteita kirpparilta kuin kaupasta. :D
Vierailija kirjoitti:
Mene hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttu taas kummasteli miten mä pystyin ostamaan erään kalliimman jutun osamaksulla. Mun tuttavapiirissä luottotietojen menetys on niin normi :D
Eiköhän sekin riitä perusteluksi jättää palkkaamatta että henkilö on työtön vaikka olisikin pukeutunut yhtä kalliisti kuin hienoinkin businesmies. Ei kukaan halua palkata työttömiä koska se on riski kun ei voi tietää mistä ikävästä ja huonosta syystä henkilö on työtön. Kyse voi olla vaikka henkilön käytöksestä tai siitä että tämä on huono työntekijä. Paljon kannattavampaa ja järkevämpää on palkata sellainen luotettavampi työntekijä joka on vaihtamassa toisesta työpaikasta uuteen työpaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitää saa kierrätyskeskuksissa halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä aina löydy, varsinkin jos ei ole "normaali" kokoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kierrätyskeskukseen 100km. Eikä sieltä löydä ikinä oikean kokoista vaatetta.
Eivät kaikki työttömät elä kädestä suuhun tai ole edes köyhiä. Itse elän perinnöllä esimerkiksi.
Olen pitkäaikaistyötön ja syön viikoittain ravintoissa ja harrastan kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
ilmeeni kun vaatteiden käyttö on jonkun mielestä "sikailua"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taaskaan yksi todiste siitä, että Suomessa työttömyyskorvaus ja muut tuet ovat liian korkeita. Ja me TYÖSSÄKÄYVÄT maksamme tämän(kin) sikailun.
En ole ole työtön. mutta ottaako pattiin kun monellakin liiton korvaus isompi kun vikisijän palkka ?
Ihan sivuhuomautuksena, että ne "liiton rahat" ovat edelleenkin pääasiassa veronmaksajilta kerättyä tulonsiirtoa. Liiton osuus maksajana on aivan mihimaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulepas, sinäkin saatat ihan hyvin joutua työttömäksi joku kaunis päivä. Ei kannata keulia nyt kun vielä on palkkatyö itsellä. Tosiasia on, että työmarkkinatuella ei pysty Suomessa kukaan elämään jos ei saisi muita tukia. Minä on saanut jo vuosia peruspäivärahaa, ei se riitä kuin muutamaan ruokakauppareissuun. En olisi enää edes olemassa, jos olisin yksineläjä. Onneksi on aviomies joka kustantaa vaatteet ja terveydenhuollon. Työtöntä ei tosiaan kenenkään tarvitse kadehtia. Minäkin maksoin yli 35 vuoden ajan veroja, ja näin osallistuin yhteiskunnan kustannuksiin. Ikää tulee ja työmarkkina-arvo katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tarvinnut kierrätyslumppuja. En ole noissa putiikeissa kierrellyt. Ei siellä ole sopivia kokoja eikä oikeeta materiaalia. Ei tarvitse vaatteissa säästää mihinkään muuhun tarkoitukseen.
Tuttavasi elää sikäli Wanhan-maailman aikaa, että hän kuvittelee ja uskoo, että uutena kaupasta ostettu vaate olisi aina kalliimpi ja arvokkaampi kuin käytetty. - Näinhän ei aina ole.
Vaikka kun olin itse viimeksi myymässä omia vaatteitani niin toki kohtaisin taas sen arkkityypin, jonka mielesä kirpparilla mikään ei saa maksaa yhtään mitään, koska se on jo ollu jo jonkun (tässä kohtaa minun) käytössäni, eikä enää aivan uusi..
No en minä uutena myynytkään. Mutta sen verran toivoin saavani, että saisin maksettua myyntipaikkani vuokran katetuksi myynnissä olleitten tavaroiden ( =täl krt lähinnä käytettyjen vaatteiden) tuloilla. - Ja ellen olisi saanut niin olisin voinut toimittaa niistä ainakin osan Emmyyn tai vastaavaan, ehkä osan hyvän tekeväsiyyteenkin. Mutta en ainakaan suoraan roskiin.
Yliopisto-opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ilmeeni kun vaatteiden käyttö on jonkun mielestä "sikailua"
Enempi sikailua olisi kuljeskella julkisesti alasti. Alasti työhaastatteluun....