Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään muulla jalkapohjissa kroonista ekseemaa? Mä en enää kestä tätä!!

Vierailija
16.08.2014 |

Kaikki alkoi kun olin 2-vuotias. Atooppisen ekseema räjähti ja iho oli tosi huonossa kunnossa aina pitkälle teini-ikään.

Nyt iho on kuiva ja siis atooppinen, mutta ekseemaa ei ole, paitsi jalkapohjissa. Jalkapohjat on kipeät, siis niin helvetillisen kipeät ettei huvita aamulla laskea jalkoja lattialle kun sängystä nousee. Iho on jatkuvasti rikki, rikkoutuneet kohdat tulehtuu. Haavoja ja kaikkea. Iho on ohentunut vuosien kortisonikierteen vuoksi. Ja kun on pakko pitää kenkiä, niin jalat tietenkin hiemankin hikoiltuaan ärtyvät entisestään. Kosteus kengissä irrottaa nahasta käsittelymateriaaleja, jotka ärsyttävät jalkoja. Talkkia, pohjalisia ja ties mitä.

Mua todella masentaa tämä kipu. En ole koskaan tavannut ketään jolla olisi sama vaiva. Toisaalta en ikinä kerro kenellekään ongelmasta paitsi toki lääkärille.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy hyvä ihminen lääkärillä ja pyydä että hän kirjoittaa sinulle Elideliä.

Vierailija
2/9 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ruokavaliohoitoja. Löytynee googlettamalla sun oireisiin vaihtoehtoja. Tai käy funktionaalisen lääketieteen osaavalla lääkärillä. Kokeile ihan kookosöljyä, suolavesikylpyjä, ruokasoodaa sisäisesti ja ulkoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli vuosikausia, varmaan jotain 5vuotta . Kaikki mahdolliset voiteet kokeilin läpi, mikään ei auttanut. Sitten se noin vaan katosi. Jälkeenpäin olen huomannut, että iho voi paremmin jos syön mahd vähän vaaleita jauhoja ja sokeria.

Vierailija
4/9 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kamala :( Itsellä on vain pieni ekseema-alue kummankin käden sormissa ja erityisesti pesuaineet, muoviset hanskat ja liika käsienpesu pahentavat tilannetta nopeasti. Tämä vielä katoaa kortisonilla, mutta pelkään sitä päivää, kun kortisoni ei enää autakaan. :(

Ei ole mitään vinkkiä sinulle, mutta voin kuvitella olosi! Tsemppiä!

Vierailija
5/9 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavaiset jalat kannattaa liottaa merisuolavedessä ja kuivat hyvin. Apteekista saa Duoderm-keinoihoa, josta voi leikellä haavojen päälle suojan ja peittää paperilaastarilla. Kiitos sille nerolle, joka on Duodermin kehittänyt, en tulisi toimeen ilman tuota apua. Ainoa haittapuoli Duodermi lapuissa on, että sukat menee pilalle, kun ne tarttuu päivän kävelyissä sukkapohjiin, mutta hyöty on suurempi. En saisi edes nukuttua ilman että jalkapohjan "reijät" on tukittu.

Vierailija
6/9 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkät lätsykät tällä hetkellä :(

Vierailija
7/9 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kivut on hirveät eikä mikään auta niin eikö silloin kokeile mitä vaan? Olen kuullut, että yksi oikeasti toimiva keino on se kun mennään johonkin altaaseen ja kalat/murenat näykkii ihoa. Säännöllisesti tehtynä pahin ekseema pysyy poissa vaikka ei paranna atopiaa.

Vierailija
8/9 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on luultavasti (!!) perinnöllinen ihosairaus kämmenissä ja jalkapohjissa, ja jalkojen kanssa elo välillä yhtä tuskaa. Kannustan sua menemään uudelleen ihotautilääkärille, jotta saat oikeat rasvat jne. mä käytän neotigasonia mikä pitää ihon ohuena ja auttaa, mut silti aina kun mahdollista oon ilman kenkiä ja vaihtelen sukkia ja pohjallisia tiuhaan tahtiin. Ja kenkien valinta on todella tärkeää, ja se, et niitä on riittävästi. Sosiaalitoimistosta voit saada apua kenkien ostoon. Esim. mulla pakko olla goretex käyttökengissä, koska jalat ei voi kastua. Tsemppii!!

Vierailija
9/9 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolakylvyt on hyvä vinkki. Samoin ruokavalio, jätä ainakin kaikki maitotuotteet pois, lisää D3-vitamiinia reilusti. Käy ihotautilääkärillä.