Onko terveelliset päivän syömiset?
-aamulla kaurapuuroa mehukeitolla,kahvi maidolla
-aamupv rahkaa ja mehukeittoa
-päivällä kanaa ja kasviksia
-iltapv rahkaa ja mehukeittoa, ruisleipä
-illalla kalaa ja salaattia
-jos jatkan näillä niin onko toivoa laihtumisesta tai kiinteytymisestä? Onko noissa proteiinit, rasvat ym terveellisesti?
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:30"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:21"]
Mitä jos korvaat jonkun mehukeittoannoksen marjoilla?
[/quote]
en ole vielä valmis marjoihin...yritän rahkaa saada ekakasi alas mehukeiton kanssa ja maistuu hyvin. :)
ap
[/quote]
Mitä ihmettä tarkoittaa "en ole valmis marjoihin"? Mistä sen huomaa että on "valmis marjoihin"? Itse olen syönyt marjoja pienen ikäni, ei ole tarvinnut käydä mitään "mehukeittovaihetta" läpi ekaksi...
[/quote]
Marjat on liian happamia sen rahkan kanssa, ei mene alas.Olen mustikkaa ja vadelmaa kokeillut.
ap
[/quote]
nehän ovat tosi makeita marjoja.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:36"]
Käytättekö laihduttajat noita keinomakeutettuja mehukeittoja ja mehuja? Itsestä makeutusaineet tuntuu kamalan epäterveellisiltä...
Ap, kannattaa kiinnittää huomiota rasvan laatuun eli hyviä rasvoja mukaan.
T. Laihduttaja itsekin
[/quote]
Kerrohan sitten, mikä on mielestäsi hyvä rasva.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:19"]
-aamulla kaurapuuroa mehukeitolla,kahvi maidolla
-aamupv rahkaa ja mehukeittoa
-päivällä kanaa ja kasviksia
-iltapv rahkaa ja mehukeittoa, ruisleipä
-illalla kalaa ja salaattia
-jos jatkan näillä niin onko toivoa laihtumisesta tai kiinteytymisestä? Onko noissa proteiinit, rasvat ym terveellisesti?
[/quote]
Sulla on liikaa proteiina eikä rasvaa ollenkaan. Ilman rasvaa ei laihdu.
Kevyet eväät kyllä ovat, mutta terveellisyydestä en menisi sanomaan, kuulostaa aika yksitoikkoiselta. Terveellinen ruokavalio on mahdollisimman monipuolinen, jotta saat kaikkia ravintoaineita tarpeeksi.
Minkähän kokoinen annos tuota rahkaa on? Jos se 250g, niin aika paljon rahkaa puoli kiloa päivässä etenkin kun se ei oo ees mitään terveellistä :S
ehkä mun pää ei kestä sitä 0,5kg tahtia painonpudotuksessa...eli yritän nyt n.1200kcal syödä. Olen kiloklubissa. Lasken sinne päivittäis syömiset...kyllähän järjen mukaan laihtumista pitäisi tulla jos syö vähemmän kuin kuluttaa ja yrittää edes syödä järkevästi. En nyt alussa edes yritä saada kiloklubissa niitä palloja täyteen tai kaikkia ravintoarvoja.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:38"]
ruuan kanssa juon vettä, kala on lämminsavustettua ja kana on paistettu öljyssä pannulla, kasvikset mikrotettu. Hyvä vinkki tuo pesto...pelkään vaan että tulee liikaa rasvaa siitä. Se olisikin hyvä mauste lihalle tai kasviksille. Opettelen vasta oikeaa ateriarytmiä ja oikeanlaista syömistä. Laihduttanut olen aikaisemminkin mutta kilot on tulleet takaisin.
ap
[/quote]
Kyllä rasvaa pitää saada
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:04"]
Minkähän kokoinen annos tuota rahkaa on? Jos se 250g, niin aika paljon rahkaa puoli kiloa päivässä etenkin kun se ei oo ees mitään terveellistä :S
[/quote]
oli joo 250g. :( eli vähennän rahkassa. Mitä tilalle? Olen paljon lukenut aiheesta mutta en vain opi. Jostain niitä kaloreita tarvisi saada ja en halua leipää puputtaa.
ap
Vai kannattaisiko alkuun ottaa ihan nutrauskuuri? Toimiiko normaalipainossa laihduttavalle?
ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:06"]
[/quote]
oli joo 250g. :( eli vähennän rahkassa. Mitä tilalle? Olen paljon lukenut aiheesta mutta en vain opi. Jostain niitä kaloreita tarvisi saada ja en halua leipää puputtaa.
ap
[/quote]
Kaloreita saa rasvasta
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:11"]
Vai kannattaisiko alkuun ottaa ihan nutrauskuuri? Toimiiko normaalipainossa laihduttavalle?
ap
[/quote]
Pussikuurit ei ole terveellisiä, syö ennemmin oikeaa ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:06"]
[/quote]
ap
[/quote]
Ehkä annos marjoja tai hedelmiä, ei tarvi olla joka päivä samaa. Ja kun lisäät sitä rasvaa koko päivään, niin siitäkin tulee kaloreita lisää.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 04:19"]
googlaa virallinen ravitsemussuositus ja syö sitä loppuelämäsi.
Tuo sinun dieettisi on ihan syvältä. Saat liian vähän kuituja ja liian vähän suojaravintoaineita. Myöskin liian vähän hyviä rasvoja. Saat myös liian vähän energiaa, etkä tule jaksamaan tuollaista dieettiä kauaa, ja sitten kilot tulevatkin takaisin. Unohda ne mehukeitot. Syö sen sijaan marjoja.
[/quote]
Virallinen ravitsemussuositus on lähinnä laitosruokailua varten.
Järkevä ihminen ottaa itse selvää ravinnosta ja syö niinkuin itsestä hyvältä tuntuu. Ei niinkuin joku määrää.
Etkai syö keinomakeutettua mehukeittoa? se on todella epäterveellistä. Osta sokerillista tai vaihda marjoihin.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:21"]
[/quote]
en ole vielä valmis marjoihin...yritän rahkaa saada ekakasi alas mehukeiton kanssa ja maistuu hyvin. :)
ap
[/quote]
Mitä ihmettä tarkoittaa "en ole valmis marjoihin"? Mistä sen huomaa että on "valmis marjoihin"? Itse olen syönyt marjoja pienen ikäni, ei ole tarvinnut käydä mitään "mehukeittovaihetta" läpi ekaksi...
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:18"]
Olisitpa kertonut määrät ja tarkemmin, että mitä mehukeittoa yms. Laske niitä kaloreita jollain sivulla pliis. Ja sitten laske jossain, et paljonko sun pitää syödä ja mieti, missä ajassa haluat pudottaa.
Ei oikein jaksas kysellä puuttuvien tietojen peräänkään.
[/quote]Niin. Noilla aloittajan tiedoilla on kyllä tosi vaikea ulkopuolisen arvata, että onko toivoa laihtumisesta tai onko noissa proteiinit, rasvat ym terveellisesti? Määrät ja laatu (onko rasvaton, sokeriton jne.?) on todellakin oleellista tietoa.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:18"]
Olisitpa kertonut määrät ja tarkemmin, että mitä mehukeittoa yms. Laske niitä kaloreita jollain sivulla pliis. Ja sitten laske jossain, et paljonko sun pitää syödä ja mieti, missä ajassa haluat pudottaa.
Ei oikein jaksas kysellä puuttuvien tietojen peräänkään.
[/quote]Niin. Noilla aloittajan tiedoilla on kyllä tosi vaikea ulkopuolisen arvata, että onko toivoa laihtumisesta tai onko noissa proteiinit, rasvat ym terveellisesti? Määrät ja laatu (onko rasvaton, sokeriton jne.?) on todellakin oleellista tietoa.
[/quote]
Niin ja laihduttajan ei todellakaan kannata mitään rasvattomia ruokia syödä. Nälkä on laihduttajan pahin vihollinen ja rasvalla nälkä lähtee.
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
Marjat on liian happamia sen rahkan kanssa, ei mene alas.Olen mustikkaa ja vadelmaa kokeillut.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:30"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
Mikä pakko sitä rahkaa on syödä. Juo rasvatonta maitoa ja syö marjoja sellaisenaan. Marjojen syöminen on tottumiskysymys. Ei ruuan tarvitse olla aina hyvää. Kyllä sitä voi syödä, vaikka olisikin hapanta.