Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä elämäntilanteessa 24 vuotiaan tulisi mielestäsi olla?

Vierailija
16.08.2014 |

?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna toisten määritellä elämääsi. Älä ole ulkoaohjautuva.

Vierailija
2/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäisi olla koulut käytynä, ja kovaa kyytiä etsimässä töitä ja suunnittelemassa lasten tekoa, eli parisuhdekin olisi hyvä olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu opiskeluista yms. Itse olin ollut työelämässä jos useita vuosia. Oma yritys perustettu ja naimisiin menossa. Olen kyllä aina edennyt vauhdilla.

Osa ystävistä silloin vielä opiskeli ja osa oli työelämässä. Osalla jo lapsia.

Vierailija
4/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ala määritellä. Aikuinen voi päättää otse missä tilanteessa on.

Vierailija
5/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään standardia. Jokainen tekee mitä haluaa. 

Vierailija
6/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osalla on asuntolainat, lapset, vakityöt ja osa taas hakee vielä itseään eikä ole välttämättä se haluttu koulutuskaan hankittu tai edes opiskelemassa haluamaansa alaa.

Itse olen 24-vuotias ja taidan olla melko "keskiarvo". Valmistumassa pian maisteriksi, osa-aikatyötä opiskelun ohella, vakitöitä pikku hiljaa hakemassa, kirkko varattu ensi kesäksi häitä varten ja lasta emme vielä ole alkaneet yrittämään, mutta vuoden päästä sekin.

Vierailija
7/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hyvä olla 2. asteen koulutus käytynä ja oma asunto (eli siis ettei enää asuisi vanhempien nurkissa).

Vierailija
8/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla jotain työ- tai opiskelukuvioita. Ja siis pidemmän tähtäimen työkuvioita, ei mitään välivuosia tai itsensä etsimistä (ne sijoittuu elinvuosille 18-22).

Vierailija
9/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelemassa viimeistä vuotta yliopistossa, alan töitä etsiskelemässä. Vuokralla asuminen, oma asunto häämöttää jossain tulevaisuudessa. Siinä elämäntilanteessa, että kaikki on toivottavasti vielä edessäpäin: omistusasunto, vakava parisuhde, perheen perustaminen.

Vierailija
10/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin asua omillaan pois vanhempien helmoista. työpaikka tai opiskelu pitäisi olla jo hyvällä mallilla. mutta kyllä 24v pitää vielä nauttiakin elämästä, pitää hauskaa ja matkustella. kunhan nuo perusasiat ovat kunnossa.

Vierailija
11/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandi tehtynä tai ainakin hyvällä mallilla jo.

Vierailija
12/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 23 ja aloitan syksyllä opinnot yliopistossa. Istun siis seuraavat 5 vuotta koulussa ja ajattelin ottaa ilon irti opiskeluajoista :) Avoliitossa asun, mutta oma asunto, häät ja lapset tulevat vasta joskus 30 jälkeen.

Vierailija
13/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu omillaan. Töissä ja/tai opiskelee. Nauttii elämästä sekä nuoruudesta, tekee sitä, mikä tuntuu itsestään kivalta ja mukavalta.

Jos nyt pitäisi joku sellainen elämäntilanne valita, missä 24-vuotiaan pitäisi mielestäni olla, niin tuossa yllä mainitsemani asiat.

Vierailija
14/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:18"]

?

[/quote]

Pitäisikö siis kaikkien edetä elämässän samassa, av-mammojen määrittelemässä tahdissa? Jokainen elää omalla tavallaan ja tekee omat virheensä. Joku viihtyy sinkkuna, joku on nuorena sairas ja asiat viivästyvät, joku hankkii teininä lapset, joku ei pääse opiskelemaan unelma-alaansa, jonkun elämä on jo nuorena valmis, mutta yhtäkkiä kaikki voikin mennä päreiksi.

Vierailija
15/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:18"]

?

[/quote]Pitäisikö siis kaikkien edetä elämässän samassa, av-mammojen määrittelemässä tahdissa? [/quote]

Kyllä pitää, koska av-mammojen määrittelemä tahti on ainoa oikea, muuten on wt-ihminen. Kyllä 24-vuotiaana pitää olla jo aikoja sitten opinnot opiskeltu, oman alan töissä jo hyvän aikaa, asuntolainat ja asuminen omistusasunnossa, oma auto tai kaksi, koira tai kaksi, useamman vuoden vakaa avioliitto jo takana ja vähintään kaksi lasta, kolmaskin jo tulossa.

Vierailija
16/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemässä sitä, mikä tekee onnelliseksi.

Vierailija
17/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotiaan ei enää tarvitse nauttia elämästä...

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:28"]

Ainakin asua omillaan pois vanhempien helmoista. työpaikka tai opiskelu pitäisi olla jo hyvällä mallilla. mutta kyllä 24v pitää vielä nauttiakin elämästä, pitää hauskaa ja matkustella. kunhan nuo perusasiat ovat kunnossa.

[/quote]

Vierailija
18/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiie miten muut 24v:t mut itellä esikoinen tulossa, naimisissa, vakitöissä, mies valmistuu DI:ksi tuossa tuokiossa. Itse oon painanu lukion jälkeen duunia, vähän opiskellutkin :)

Vierailija
19/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ammatti opiskeltuna tai ainakin loppusuoralla. Toinen tai kolmas vakituinen seurustelukumppani. Matkustellut hieman. Lapsen teko suunnitteilla seuraavan viiden vuoden sisällä.

Tämä siis ihanteena.

Vierailija
20/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistuin yliopistosta keväällä maisteriksi ja nyt olen töissä. Minulle tämä sopii, olen onnellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän