Ujon miehen esitteleminen. Vinkkejä?
Mies on kahden kesken tosi kultainen ja osaa jutella normaalisti. Ei tosiaan tuppisuu. Porukassa kuitenkaan ei kuulemma pääse juttuihin mukaan, joten jää aina ulkopuoliseksi. Haluaisi osallistua keskusteluihin, mutta ei jotenkaan osaa. Miehellä siis ei ole paljoakaan kavereita ja hän kärsii siitä:(
Oon kerran ollut miehen kavereiden illanistujaisissa. Oli normaalia hiljaisempi, mutta jutteli kuitenkin jotain eikä vaan mököttänyt. Huomasin kuitenkin, että itse juttelin tosi paljon sen kavereille ja mies oli mun sijasta ulkopuolinen, vaikka kaverit on sen.
Nyt sit pitäis esitellä ukko mun kavereille. Suorastaan hirvittää. Kaverini ovat tosi rempseitä, reippaita ja sosiaalisia. Meinaan itsekin jäädä joskus ulos jutuista, mutta heittäydyn normaalia enemmän mukaan ja täten pysyn porukassa. Olen kavereiden seurassa normaalia sosiaalisempi.
Mieheni on aivan toista maata. Tiedän jo valmiiksi, että hän ei tule suunvuoroa saamaan kun puheenaiheet vaihtuvat nopeasti yms. Kaverini tuskin osaavat ottaa miestä huomioon, vaan hän menee heillä kategoriaan "no ei se sanonu mitää.tylsä".
Muuten ei haittais, mutta mies luultavasti harmistuu kun odotukset niin kovat. Haluaisi jutella ja olla "in", mutta ei varmasti onnistu tuossa porukassa. Kauheeta sanoa näin, mutta totta. Mies todennäköisesti pahoittaa mielensä ja on hiljaa, tahtoisi kotiin. Odottaisi et mä pidän hälle seuraa koko ajan, mutta en halua eristäytyä sen kanssa mihinkään nurkkaan..Haluan jutella myös kavereilleni.
Vinkkejä? Miten valmistelen miehen, että se ei pettyisi.. Tärkeintä toki on, että meillä synkkaa kahdestaan ja meillä on hauskaa. Mies vaan ei osaa olla ryhmässä ja kaverini ovat tosiaan aika meneviä tapauksia..
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:04"]
Sosiaalisuus on nykyisin täysin yliarvostettua. Ei ihminen välttämättä ole lainkaan ujo, vaikka olisi hiljainen. Antaa niiden räpättää jotka rakastaa omaa ääntään. Elämä helpottuu kun oppii hyväksymään itsensä hiljaisena eikä pyry miellyttämään muita esittämällä sosiaalista.
[/quote]
Jos osaisin tykätä tästä useamman kerran niin tekisin sen!
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:04"]Sosiaalisuus on nykyisin täysin yliarvostettua. Ei ihminen välttämättä ole lainkaan ujo, vaikka olisi hiljainen. Antaa niiden räpättää jotka rakastaa omaa ääntään. Elämä helpottuu kun oppii hyväksymään itsensä hiljaisena eikä pyry miellyttämään muita esittämällä sosiaalista.
[/quote]
No mies pettyy itseensä. Kyllä hän on ujo, sanottavaa olis paljon vaan ei uskalla.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:06"]Sinulla on omat kaverisi, miehelläsi omansa, älkää tuppautuko toistenne kavereiden luokse väkisillä. Voitte olla joskus hetken ilman toista ja omien kavereiden kanssa, se tekee ihan hyvää molemmille.
[/quote]
Kyse on esittelemisestä, ei jatkuvasta hengailusta. Niin emme tule tekemään, mutta mun mielestä on kohteliasta esitellä puoliso jossain vaiheessa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:03"]Oot Ap täys pöljä.
[/quote]
No mitä mun sitten pitää tehdä? Mies on tervetullut mukaan, mutta haluaisin yrittää saada tilanteen mahdollisimman mukavaksi kaikille osapuolille. Tälläsenään miehelle tilanne on kaikkea muuta kuin mukava ja mua harmittaa hänen puolestaan.
Ap
[/quote]
En ymmärrä mitä kavereita ne sellaiset ovat joille et ole jo etukäteen höpöttänyt ummet ja lammet miehestä, oli se sitten millainen hyvänsä...
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:04"]Sosiaalisuus on nykyisin täysin yliarvostettua. Ei ihminen välttämättä ole lainkaan ujo, vaikka olisi hiljainen. Antaa niiden räpättää jotka rakastaa omaa ääntään. Elämä helpottuu kun oppii hyväksymään itsensä hiljaisena eikä pyry miellyttämään muita esittämällä sosiaalista.
[/quote]Ihminen voi olla myös sosiaalinen vaikka on hiljainen. Kuullostaa vähän joltain pitaliitopurukalta, jos kaikkien pitäisi olla äänessä, kertoa nokkelia juttuja antaa hyvä kuva itsestään. Jätäisin suosiolla väliin.
Mä olen kertonut miehestä paljon mun kavereille. Ovat nähneet kuvia yms. En mä häpeä miestä. Haluaisin vaan, että miehelläkin olis mukavaa kun tavataan mun kavereita.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:04"]Sosiaalisuus on nykyisin täysin yliarvostettua. Ei ihminen välttämättä ole lainkaan ujo, vaikka olisi hiljainen. Antaa niiden räpättää jotka rakastaa omaa ääntään. Elämä helpottuu kun oppii hyväksymään itsensä hiljaisena eikä pyry miellyttämään muita esittämällä sosiaalista.
[/quote]Ihminen voi olla myös sosiaalinen vaikka on hiljainen. Kuullostaa vähän joltain pitaliitopurukalta, jos kaikkien pitäisi olla äänessä, kertoa nokkelia juttuja antaa hyvä kuva itsestään. Jätäisin suosiolla väliin.
[/quote]
Tämä on enemmänkin miehen oletus ja jos muut ovat tällaisia hänen "ihanteitaan", hän tietysti turhautuu kun ei yrittämisestä huolimatta onnistu.
Ap
Minkä ikäisiä olette? Uskomattoman lapsellisia "ongelmia".
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:16"]Minkä ikäisiä olette? Uskomattoman lapsellisia "ongelmia".
[/quote]
Minulla, miehellä vai kavereillani? Minä kun en juuri kavereideni mielipiteistä välitä, eivät pitäneet exästäni ja se oli mulle aika sama. Mies taas voi ajatella ikävästi kavereistani, mutta ajatelkoon. Tekeekö tästä lapsellisen miehen omat odotukset? Ilmeisesti mun pitäisi olla tyytyväinen jos miehelle tulee epäonnistunut olo. Asiat ovat varmaan sitten aika hyvin jos ja kun tämä on mua ainut vaivaava asia.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:20"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:16"]Minkä ikäisiä olette? Uskomattoman lapsellisia "ongelmia".
[/quote]
Minulla, miehellä vai kavereillani? Minä kun en juuri kavereideni mielipiteistä välitä, eivät pitäneet exästäni ja se oli mulle aika sama. Mies taas voi ajatella ikävästi kavereistani, mutta ajatelkoon. Tekeekö tästä lapsellisen miehen omat odotukset? Ilmeisesti mun pitäisi olla tyytyväinen jos miehelle tulee epäonnistunut olo. Asiat ovat varmaan sitten aika hyvin jos ja kun tämä on mua ainut vaivaava asia.
Ap
[/quote]Kuka siltä hiljaiselta miheletä odottaa puheliaisuutta? Mikä painostaa toimimaan luonnettaan vastaan? Teidän täytyy olla tosi nuoria, jos olette kumpikin noin epävarvoma itsestänne. Kyllä se siitä, älkää jännittäkö turhaan.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:20"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:16"]Minkä ikäisiä olette? Uskomattoman lapsellisia "ongelmia".
[/quote]
Ap
[/quote]Kuka siltä hiljaiselta miheletä odottaa puheliaisuutta? Mikä painostaa toimimaan luonnettaan vastaan? Teidän täytyy olla tosi nuoria, jos olette kumpikin noin epävarvoma itsestänne. Kyllä se siitä, älkää jännittäkö turhaan.
[/quote]
Mies itse itseltään. En ymmärrä yhtään, että miksi. Mies on muuten ihan "normaali", ei mitenkään täysin itsetunnoton ja pinnallisella tasolla kykenee tutustumaan esim. Työkavereihin. Mies on tosi innoissaan tosta tapaamisesta, minkä ymmärrän kun se haluaisi lisää ystäviä ja koittaa laajentaa sosiaalisia verkostojaan. Aika pieni todennäköisyys, että heillä ois mitään yhteistä. Eikä tarvitsekaan, mutta mies nyt jotenkin olettaa niin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:03"]Oot Ap täys pöljä.
[/quote]
No mitä mun sitten pitää tehdä? Mies on tervetullut mukaan, mutta haluaisin yrittää saada tilanteen mahdollisimman mukavaksi kaikille osapuolille. Tälläsenään miehelle tilanne on kaikkea muuta kuin mukava ja mua harmittaa hänen puolestaan.
Ap