Miten kihlasit kumppanisi? Oliko sormus kysyttäessä jo hankittu?
Kaveri kihlaa naisiaan oudoissa tilanteissa. Huomautin siitä jo edellisen kohdalla, mutta nyt taas uudet kihlat kai.
Uusi nainen on ollut kuvioissa noin 5 viikkoa ja kaveri puuhaa jo neljättä kertaa kihloja.
Aiemmat kihlaukset ovat olleet saman tyyppisiä hetken mielijohteesta ilmoille heitettyjä pyyntöjä. Lasten äitin kihlasi tämän ilmoitettua raskaudesta. Ei kuulemma koskaan rakastanut tätä 3 lasta hänelle synnyttänyttä. Toinen kihlaus ehdotus heitettiin ilmoille yrityksenä pitää nainen, joka oli kyllästynyt miehen kiristämiseen ja muuhun toilailuun. Viimeisintä exää oli yrittänyt kihlata riidan päätteeksi ilman sormusta. Nainen kieltäytyi ja tästä mies märisi illanistujaisissa kuinka nainen ei suostunut kihloihin. Nainen sanoi ettei miehellä ollut sormusta, eikä kihlausta hoideta riidan päätteksi, vaan kun on oikeasti hyvä olla ja halu sitoutua menemään naimisiin. Mielestäni nainen kieltäytyi hyvästä syystä ja mies katkeroitui syyttä.
Viime viikolla kaverin facebook seinälle ilmestyi kuvapostaus, jonka alla yrittää kihlata naista. Nainen sanojensa mukaan suostui, mutta näköjään taas kyseessä aika erikoinen ilman sormusta hetken mielijohteesta tapahtunut kihlaus.
Mies kertoi haluavansa kostaa exälleen ja siksi näin nopea toiminta uuden kanssa. Kaveri haluaa myös lapsen tämän kanssa.
Ollaan tunnettu pitkään ja taas jutut kuulostaa siltä, että vääristä syistä vie asiaa vauhdilla eteenpäin. Olisi sanonut edes, että nykyinen nainen on paras ja siksi etenevät nopeasti.
Aina sama kaava oudoissa tilanteissa. Tämän viimeisen tekee oudoksi se, että erosi noin 6 viikkoa sitten exästään, jonka kanssa puhui loppuelämän suhteesta vielä viime kuussa. Nainen ei pystynyt sitoutumaan ajatukseen, koska mies oli ollut todella ikävä tätä exää kohtaan kuukausia. Oli rahan kiristämistä, oli rikokseen kiristämistä, oli aggressiivisuutta ja paljon ikäviä asioita.
Meillä 2 vuotta suhdetta takana ja pian alkaa olla kihlojen aika. Hoidanko ne samalla tyylillä kuin kaveri, vai olisko teillä kokemusta tai vinkkiä miten kihlaus hoituisi jotenkin kivasti, niin että sen muistaisi aina tärkeänä hetkenä?
Kommentit (34)
Kihlaus tarkoittaa sopimusta naimisiinmenosta. Kun otsikossa sanot, "oliko sormus jo kysyttäessä hankittu", niin oikea sana on kosittaessa, ei kysyttäessä.
Ja meillä ei ollut sormuksia hankittuna, hankittiin ne jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Mies vaikuttaa psyykkisesti epätasapainoiselta, joten ei ehkä kannata liikaa miettiä sellaisen touhuja.
En mietikään sen enempää. Toki kaveria haluaisi auttaa, mutta kai hänen on itse opittava. Ehkä neljäs kihlaus pn todellinen lupaus avioliitosta.
Oma kihlaus on mielessä. HaLuan se olevan ikimuistoinen.
Vierailija kirjoitti:
Kihlaus tarkoittaa sopimusta naimisiinmenosta. Kun otsikossa sanot, "oliko sormus jo kysyttäessä hankittu", niin oikea sana on kosittaessa, ei kysyttäessä.
Miten kosinta tapahtui?
Kuulostaa siltä että kaverillasi on aika paljon isompia ongelmia kuin sormus. Ymmärtääkö hän, mitä kihlaus tai avioliitto edes tarkoittaa?
Mielestäni ei ole hyvä idea hankkia sormusta etukäteen. Se on outo amerikkalainen tapa, Suomessa yleensä hankitaan sormukset yhdessä kihlauksen jälkeen. Ethän sä tiedä sen toisen sormuskokoakaan sovittelematta. Kun kuulin, minkä tyylisen sormuksen oma aviomieheni olisi mulle ostanut, jos olisi itse valinnut sen ennen kihlausta, olin tosi tyytyväinen siihen, että oli luopunut ajatuksesta. Saatiin lopulta kivat sormukset, jotka on oikeasti munkin makuun.
Jälkikäteen, että saa mieleiset ja sopivat sormukset. Yhdessähän näitä asioita päätetään. Kosia voi ilman sormusta, kukkakimppu olisi hyvä olla.
Hankkikaa oikeat sormukset myöhemmin yhdessä, älä hanki valmiiksi kosintaa varten. Siten saatte molemmille mieleiset, vaihtoehtoina valmiiden sormusten valinta tai yksilöllisten sormusten suunnittelu kultasepän luona.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että kaverillasi on aika paljon isompia ongelmia kuin sormus. Ymmärtääkö hän, mitä kihlaus tai avioliitto edes tarkoittaa?
Mielestäni ei ole hyvä idea hankkia sormusta etukäteen. Se on outo amerikkalainen tapa, Suomessa yleensä hankitaan sormukset yhdessä kihlauksen jälkeen. Ethän sä tiedä sen toisen sormuskokoakaan sovittelematta. Kun kuulin, minkä tyylisen sormuksen oma aviomieheni olisi mulle ostanut, jos olisi itse valinnut sen ennen kihlausta, olin tosi tyytyväinen siihen, että oli luopunut ajatuksesta. Saatiin lopulta kivat sormukset, jotka on oikeasti munkin makuun.
Olet oikeassa. Mutta voisiko se olla joku leikkisormus. Esim joku minkä teen pahvista ja sanon sitten, että mennään yhdessä sormuskaupoille.
Kaverin exä taiskin sanoa just tosta, että niitä sormuksia voi yhdessä käydä joskus katsomassa, että saa sellaset kuin haluaa, mutta kihlaushetken pitäs olla mukava.
Meillä on ollut hyvä suhde 2 vuotta jo ja on oikea aika. Ideat on vielä vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Mentiin kihloihin (eli kosinta tapahtui) ei hankittu sormuksia.
Miten kosinta tapahtui?
Aiotteko hankkia sormuksia missään vaiheessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kosinta tapahtui?
Juhannuksena mökillä mies alkoi puhua, että voitaisiin mennä naimisiin. Sovittiin, että niin tehdään, ja mietittiin, että tehdään se seuraavana kesänä. Ei siis mitään fanfaareja, polvistumisia tai sormuksia shamppanjalasin pohjalla.
Seuraavalla viikolla mentiin sitten sormuskauppaan, ja kaiverruksien päivämääräksi tuli se päivä, jolloin tuo keskustelu käytiin.
Millainen tilanne kihlauksenne on ollut?
Kaverin ex ei suostunut kihloihin, koska mies oli juuri aiemmalla viikolla kiristänyt miehen lasten vakuutusmaksuun rahaa, kun oli omat rahansa tuhlannut autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Mutta voisiko se olla joku leikkisormus. Esim joku minkä teen pahvista ja sanon sitten, että mennään yhdessä sormuskaupoille.
Kaverin exä taiskin sanoa just tosta, että niitä sormuksia voi yhdessä käydä joskus katsomassa, että saa sellaset kuin haluaa, mutta kihlaushetken pitäs olla mukava.Meillä on ollut hyvä suhde 2 vuotta jo ja on oikea aika. Ideat on vielä vähissä.
Anteeksi mutta pahvinen leikkisormus kuulostaa ihan kammottavan huonolta idealta. :D Jos haluat välttämättä sormuksen kihlaushetkeksi, niin osta sitten vaikka joku halpa hopeinen sormus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mentiin kihloihin (eli kosinta tapahtui) ei hankittu sormuksia.
Miten kosinta tapahtui?
Aiotteko hankkia sormuksia missään vaiheessa?
No kysyin mennäänkö naimisiin ja puoliso vastas, että mennään. 3 kuukautta tuosta vietettiin häät ja silloin molemmille sormukset.
Sanoin miehelle, että nyt täytyy mennä naimisiin. Sormukset hankittiin jälkikäteen, kumpikin valitsi tietenkin mieleisensä itse. Kyllä se pitää itse voida valita, jos kerran pitäisi käyttääkin joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihsn mun exältä toi kaveris 😂
Outoa!!!
Ja todellakin toivon, että nyt suhde kestää.
Käynyt nimittäin aika kovan koulun exien kanssa, joten saattaa olla jo oppinut mikä on soveliasta ja mikä ei. Rahan pummasminen ja laskujen maksamattomuus, ulosotto, loisiminen, kiristäminen, hyväksikäyttö, jäätävä vaino, pitkävihaisuus, epävakaus jne. oli riitojen aiheina. Toivottavasti nyt tyyppi olis kasvanut jo sen verran ettei toistu enää.
Jos taas siirtyy äitin ruokapadoilta naisen hoivattavaksi, saattaa olla ettei toteudu.
Silti toivon, että nyt oikeat ihmiset kohtas.
Me ei kihlauduttu, koska riidan päätteeksi ei ole hyvä hetki kihlautua.
Tuskin mun exästä tässä kyse, mutta kuulosti oudon samalta...
Jos et halua ns tyhjin käsin kosia, niin ehkä voisi olla kuohuviinipullo valmiina jäissä ja lasit esillä tms?
Onko ne yleensä sellasia arkisia tilanteita, vai oletteko juhlistaneet mitenkään?
Mies vaikuttaa psyykkisesti epätasapainoiselta, joten ei ehkä kannata liikaa miettiä sellaisen touhuja.