Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko työtön muuttaa toiselle paikkakunnalle ilman työtä

Vierailija
01.08.2021 |

Tilanne on siis sellainen, että multa meni työt alta tän pandemian takia. Asun pk- seudulla ja kaikki sukulaiseni asuvat Kuopiossa. Olin jo vuosi sitten tehnyt päätöksen, että etsin uuden työpaikan Kuopiosta ja muutan sinne nyt syksyllä. Olen elänyt toimeentulotuella nyt 3kk täällä Helsingissä. Nyt mulle olis asunto tiedossa Kuopiosta, mutta työpaikkaa en ole onnistunut vielä saamaan. Sukulaiseni auttaa minua muutossa, siihen ei siis rahaa menisi. Mutta voinko nyt ihan pokkana vaan muuttaa sinne Kuopioon ja jatkuuko toimeentulotukeni ja asumistukeni siellä ihan normaalisti? Jos joku tietää niin olisin kiitollinen vastauksesta.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin pois Helsingistä, koska siellä kotikaupungissani on kammottavaa asua työttömänä, sairaana ja rahattomana, ja muutenkin pääkaupunki vain rumentuu sekä silmissä että mielessä. Helsingin kaupunki toisaalta oli erittäin innostunut pääsemään minusta eroon, joten apua annettiin.

Kesti pitkään löytää uusi paikka, mutta löytyi tilava, kaunis ja hiljainen asunto yksityiseltä vuokranantajalta, joka osasi nähdä sen, mitä olen ollut suurimman osan elämästäni: kunnollinen ja tunnollinen TyEl- ja YEL-veronmaksaja. Töihin en enää koskaan pääse, mutta otan nyt täällä susirajalla tuet vastaan, kun kerran tulin niiden maksamiseen osallistuneeksi niin pitkään.

Vierailija
42/48 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion muuttaa Turkuun tämän vuoden aikana. 

Saynora sanon näille savolaisille junteille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan ketjua näin 2025.

Miten menee nykyisin tämä juttu.

Meinaan pikkusen vittumainen tilanne kun työnantaja (uudella paikkakunnalla). Kysyy onko asuntoa. Joo ei vielä. Ok me soitellaan myöhemmin uudelleen. 

Eli mitenkä nykyään onnistuu muutto työttömänä. Vai joko ovat estäneet tämän jotenkin?.

Pitäisi muuttaa toiseen kaupunkiin. Saada NS pesä kuntoon ja päästä aloilleen sit työhön

Vierailija
44/48 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuslain vapaus valita asuinpaikkansa ja EU:n säädös työvoiman vapaasta liikkuvuudesta ovat täysimääräisesti voimassa myös työttömien kohdalla.

Ei voi olla mitään estettä muuttaa. Jos työtä on tiedossa, haetaan liikkuvuusavustusta. Myös lähtöpaikkakunnan sossu kustantaa menomatkan oikein mielellään.

Vierailija
45/48 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile

Vierailija
46/48 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, hyvin voit muuttaa.

Jesssssss

Vierailija
47/48 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aion muuttaa Turkuun tämän vuoden aikana. 

Saynora sanon näille savolaisille junteille.

Turku on sitten täynnä hämäläisiä.

-hesan savolaisuutta turkuun paennut

Vierailija
48/48 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisit edes osa-aikatyön ennen muuttoa, niin olisit oikeutettu te-toimiston liikkuvuusavustukseen

Se poistuu ellei ole jo poistunut. Leikkuri, leikkuri...