Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana opettaja uudistaa koululaitosta!!!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä 30 vuotta kokemusta opettajantyöstä, eli tietää mistä puhuu! Jakakaapa tätä!!!

Vierailija
2/9 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomionhakuista uhkapelata viattomien lasten koulutuksella, en tykkää :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:11"]

Huomionhakuista uhkapelata viattomien lasten koulutuksella, en tykkää :(

[/quote]

Änkyröillä on aina ollut tapan vastustaa kaikkea uutta :)

Vierailija
4/9 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi nyt koululaitosta ole muuttamassa ja monella opettajalla samantyyppisiä juttuja. Ongelma on se, että yleensä kunnat kieltää tällaisen sisustuksen, hygieniasyistä, sisäilmaongelmien ym. takia mitään vanhoja käytettyjä huonekaluja (ja paikoin kasveja) ei saa tuoda. Yleensä paloviranomaisilla on myös sanomista asiaan. Monissa kouluissa on kyllä omien pulpettien sijaan isot pöydät ja esim. meidän koulussa luokissa on uutena hankitut isot fatboyt... (siis ei jokaiselle vaan 1/luokka)

Jos rahaa olisi uutena kalustaa luokat enemmän tähän tyyliin, niin kyllä suurin osa opettajista siihen ryhtyisi.

Vierailija
5/9 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:14"]

Ei toi nyt koululaitosta ole muuttamassa ja monella opettajalla samantyyppisiä juttuja. Ongelma on se, että yleensä kunnat kieltää tällaisen sisustuksen, hygieniasyistä, sisäilmaongelmien ym. takia mitään vanhoja käytettyjä huonekaluja (ja paikoin kasveja) ei saa tuoda. Yleensä paloviranomaisilla on myös sanomista asiaan. Monissa kouluissa on kyllä omien pulpettien sijaan isot pöydät ja esim. meidän koulussa luokissa on uutena hankitut isot fatboyt... (siis ei jokaiselle vaan 1/luokka)

Jos rahaa olisi uutena kalustaa luokat enemmän tähän tyyliin, niin kyllä suurin osa opettajista siihen ryhtyisi.

[/quote]

Kuntien täytyy sitten muuttua pölyisistä 300 vuotta vanhoista opetusmetodeista tähän päivään. Pölyhuiskulle on nyt todellakin käyttöä!

Vierailija
6/9 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin totta:

"– Meillä on sellaisia lapsia, joiden lahjakkuutta koulu ei ikinä huomaa. Pakotamme heidät lukemaan yhdeksän vuotta samoja aineita, kiinnosti heitä tai ei. Käsillätekijät pakotetaan akateemisuuden muottiin, he saavat huonoja numeroita ja itsetunto menee. Sitten he eivät pääse jatko-opintoihin.

– Kuinka monen huonosta itsetunnosta koulu itse asiassa on vastuussa?"

Olen itsekin opettaja, mutta minkäs teet tuolle. Se mikä pitää opetussuunnitelman mukaan opettaa, pitää opettaa. Ei voi alkaa itse pitämään yläasteella autonkorjauskurssia tai hierontakurssia tai kiinteistönkorjauskurssia tai vaatesuunnittelukurssia, koska ops ja teoreettisuus.

Vierailija
7/9 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:23"]

Tämä on niin totta:

"– Meillä on sellaisia lapsia, joiden lahjakkuutta koulu ei ikinä huomaa. Pakotamme heidät lukemaan yhdeksän vuotta samoja aineita, kiinnosti heitä tai ei. Käsillätekijät pakotetaan akateemisuuden muottiin, he saavat huonoja numeroita ja itsetunto menee. Sitten he eivät pääse jatko-opintoihin.

– Kuinka monen huonosta itsetunnosta koulu itse asiassa on vastuussa?"

Olen itsekin opettaja, mutta minkäs teet tuolle. Se mikä pitää opetussuunnitelman mukaan opettaa, pitää opettaa. Ei voi alkaa itse pitämään yläasteella autonkorjauskurssia tai hierontakurssia tai kiinteistönkorjauskurssia tai vaatesuunnittelukurssia, koska ops ja teoreettisuus.

[/quote]

Tuskin olet opettaja, hirveän huono lauserakenne.

Vierailija
8/9 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä kuin löisitte niitä oppilaitanne jollain kirjoilla päähän! Huoh!

Onko tämä muuten se linkki, missä joku kertoo kuinka koululaitos saadaan täysin maksuttomaksi ja kaikki kukat kukkimaan?

Vierailija
9/9 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ergonomista lötköttää säkkituolissa tai sohvalla ja näpytellä tablettia.