voi *piip*! tajusin että mun täytyy varmaan synnyttää 4 kk päästä
Olen sitä aina pelännyt. nyt katsoin mahaani peilistä ja whummm... Kylmä hiki vaan valui otsalta kun sisäistin sen! Voi itku kun kun se tuntuu pelottavalta :'(
Kommentit (13)
Niinhän sun täytyy. Ei se lapsi sinne mahaankaan voi jäädä. Ja se synnytys sattuu ihan helvetisti, mutta siitä kyllä selviää. Älä turhaan mieti liikaa, menet sitten hetken mukana. KOska se synnytys kun alkaa niin se on ainut asia mitä pystyt miettimään.
Onnea, pian saat ihanan vauvan syliisi :)
3kk päästä sä jo lasket päiviä ja odotat että syntyispä se jo.
Neljän kuukauden päästä koet olosi niin tukalaksi ja olet niin väsynyt raskaana olemiseen, että jo suorastaan odotat synnytystä. Tsemppiä! :-)
Mitäkö sitten? No että miten siitä oikein voi selvitä? Mitä jos kuolen tai vammaudun? Mitä jos lapsi kuolee tai vammautuu? Miten voin selvitä kivusta?? Hienoa jos sinä olet täysin sinut näiden kaikkien juttujen kanssa.. ap
Ihan luonnollista pelätä, mutta hyvin se kuule menee. Kuuntelet vaan kroppaas :)
Pitää varmaan kysyä tuosta pelkopolista? Mulle ei ole kukaan siitä missään maininnut, mutta kai sinne pyytämällä pääsee? Ap
Täysin tuttua! Suurinosa käy noita ajatuksia läpi. Onneksi onkin pitkä raskausaika :)
Loppua kohden alkaa rauhoittumaan.
No eihän sun tarvii synnyttää, vaadit vaan sektiota niin saat sen.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 21:47"]
Mitäkö sitten? No että miten siitä oikein voi selvitä? Mitä jos kuolen tai vammaudun? Mitä jos lapsi kuolee tai vammautuu? Miten voin selvitä kivusta?? Hienoa jos sinä olet täysin sinut näiden kaikkien juttujen kanssa.. ap
[/quote]
Muuttuuko nämä asiat jotenkin murehtimalla? Kukaan ei koskaan voi tietää mitä käy. Turhaan rasitat itseäsi henkisesti miettimällä tuollaisia. Juttele asiasta neuvolassa. Sektiolla synnyttämisessä on omat riskinsä myös. Kipujen kanssa on pakko pärjätä, kipulääkkeitä on saatavilla ja ota ihmeessä kaikki mitä on mahdollista saada.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 21:47"]
[/quote]
Muuttuuko nämä asiat jotenkin murehtimalla? Kukaan ei koskaan voi tietää mitä käy. Turhaan rasitat itseäsi henkisesti miettimällä tuollaisia. Juttele asiasta neuvolassa. Sektiolla synnyttämisessä on omat riskinsä myös. Kipujen kanssa on pakko pärjätä, kipulääkkeitä on saatavilla ja ota ihmeessä kaikki mitä on mahdollista saada.
[/quote]
Onko elämä jotenkin helpompaa jos kieltää pelkonsa? Saattaa tulla ehkä yllätyksenä mutten ajankulukseni kaivele tuollaisia ajatuksia päähäni. Tuota "älä ajattele"- metodia olen käyttänyt, tähän asti toimi.
Pelkopoli?