Voinko viedä työnantajalle sairaslomalapun, jossa diagnoosina asperger
En haluaisi että hän saa tietää dg mutta varmaan pakko koska se lukee sairaslomapaperissani?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaavanlainen tapaus (saikkulapun diagnoosimerkinnän ongelmallisuus) poiki mun työpaikalla isommankin työterveysjutun, jossa nostettiin esille alemman työnjohdon kiusaaminen. Se oli ihan hyvä alkusysäys asialle.
Mitö siellä saikkupaperissa oli?😯
Siellä oli diagnoosi, josta oli odotettavissa pomon vittuilua. Korvattiin diagnoosinumerolla sitten, vaikka tietysti sen selvittäminen on helppoa.
Kyseinen pomo sai sitten myöhemmin lähteä, potkujen vaihtoehdoksi annettiin vapaaehtoinen irtisanoutuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaavanlainen tapaus (saikkulapun diagnoosimerkinnän ongelmallisuus) poiki mun työpaikalla isommankin työterveysjutun, jossa nostettiin esille alemman työnjohdon kiusaaminen. Se oli ihan hyvä alkusysäys asialle.
Siellä oli diagnoosi, josta oli odotettavissa pomon vittuilua. Korvattiin diagnoosinumerolla sitten, vaikka tietysti sen selvittäminen on helppoa.
Kyseinen pomo sai sitten myöhemmin lähteä, potkujen vaihtoehdoksi annettiin vapaaehtoinen irtisanoutuminen.
Oli siis varmaan joku persoonallisuushäiriö dg?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä asperger diagnoosina pysyy, jos sellainen on annettu.
Tietenkin pysyy. Nyt oli kyse sairauslomatodistukseen merkitystä diagnoosista. Aivan eri asia siis.
Joku väitti ettei ole enää ollenkaan diagnoosina, mutta kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitä ei ole pakko työnantajalle kertoa!!!
Ei tietenkään ole. En sellaista sanonutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin pysyy. Nyt oli kyse sairauslomatodistukseen merkitystä diagnoosista. Aivan eri asia siis.
Joku väitti ettei ole enää ollenkaan diagnoosina, mutta kyllä on.
Niin kyllä on asperger dg olemassa. En tiedä muuttuulo sitten autismikirjon häiriöksi myöhemmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli siis varmaan joku persoonallisuushäiriö dg?
F-diagnoosi, eli mielenterveysasia.
Vierailija kirjoitti:
Asperger-diagnoosia ei ole enää olemassa. Se on autismin kirjo. Diagnoosin omaavana haluaisin tietää miten tämä oikeuttaa sairaslomaan?
Mun tyttö sai keväällä asperger-diagnoosin. Lääkäri sanoi, että ihan hyvin voi vielä puhua aspergerista, vaikka diagnoosi onkin poistumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asperger-diagnoosia ei ole enää olemassa. Se on autismin kirjo. Diagnoosin omaavana haluaisin tietää miten tämä oikeuttaa sairaslomaan?
Mun tyttö sai keväällä asperger-diagnoosin. Lääkäri sanoi, että ihan hyvin voi vielä puhua aspergerista, vaikka diagnoosi onkin poistumassa.
Tuosta AS-diagnoosin poistumisesta on ollut pitkään juttua, mutta 12v lapseni sai lähetteen tutkimuksiin syynä ADD- ja asperger- epäily.
Tutkimukset kesken, joten ei tietoa, tuleeko diagnooseja.
Voit viedä moisen lapun työnantajalle, mutta saikun loputtua joudut koodariksi.