Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko keneltäkään poistettu hampaita?

Vierailija
15.08.2014 |

Poislukien "normaalit" viisaudenhampaat?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sattui tapaturma, kun olin 11v. Kaaduin koulussa (itse en muista tapahtumaketjua) naamalleni lattialle ja toinen etuhammas lähti irti, toinen meni poikki. Meillä oli silloin koulussa alakerrassa hammaslääkäri, jonne menin heti. Irtilähtenyt hammas tökättiin takas paikoilleen ja katkennut kiinnitettiin paikka-aineella.

Vuosien kuluessa näitä hampaita hoidettiin eri tavoin (mm. juurihoito), mutta huonompaan suuntaan menivät. Lopulta ne leikattiin kokonaan pois ja tilalle sain tekarit.

Tästä ehkä vuoden kuluttua mulle tehtiin luusiirre leukaluusta (omasta) yläikeneen ja kun luu oli parantunut kunnolla, asennettiin titaani-implantit.

Tässä pitkä (noin 14 vuoden) tarina lyhyesti.

Vierailija
2/10 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ylähampaiden vika hammas. Nykyään viisuri kasvaa siihen, melkeen kiinni seuraavaan hampaaseen. Hampaassa oli niin syvä reikä, ettei voinut enää hoitaa. Ei ollut edes kipeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, poskihammas mutta ei siis viisuri vaan ihan rautahammas 2 vuotta sitten.

Vierailija
4/10 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ne perus 4x viisuri. Ja niiden lisäksi yksi kulmahammas ja  poskihammas.

Vierailija
5/10 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ ja oli muuten ihan pirun kipeä ennen poistamista. Olis pitäny tehdä ainakin 4 juurihoitoa joten pois vaan.

Vierailija
6/10 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 15:53"]

^ ja oli muuten ihan pirun kipeä ennen poistamista. Olis pitäny tehdä ainakin 4 juurihoitoa joten pois vaan.

[/quote]

Tämä siis jatkoa viestille nro 4 :)

Vierailija
7/10 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ylhäältä kaksi poskihammasta oikaisuhoidon yhteydessä. Viisaudenhampaita sen sijaan ei ole poistettu.

Vierailija
8/10 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi hammasta poistettu yhteensä, neljä viisauden ja kaksi muuta. Viisaudenhampaiden poisto oli kyllä paljon ikävempää koska ne ovat suurimpia hampaita ja niissä on neljä juurta. Verrattuna noihin kahteen muuhun, niissä oli vain kaksi juurta. Mitään traumoja ei ole jäänyt hampaiden poistoista vaikka onhan ne seuraavat pari päivää aika tukalia.

Vierailija
9/10 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 rautahammasta on poistettu kun eivät mahtuneet suuhun. Minulla on nyt 30 hammasta ja tulossa 4 viisaudenhammasta.

Normaalisti ihmisellä on 28-32 hammasta. Minulla olisi ilman repimistä lopulta 36...

Vierailija
10/10 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hammas poistettu. Se oli haljennut ja aiheutti järjetöntä kipua. Poisto vei kivun välittömästi.