siis miten jaksatte teinien äidit?
Mä en millään jaksaisi, jatkuvat raivarit ja sotku ja itsekeskeisyys. Mihin katosi se herttainen tyttö.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 21:55"]Mä en voi edes levätä töissä, sillä työskentelen sosiaalipäivystyksessä ja lastensuojelussa.En oikein itsekään tiedä miten jaksan. Joskus kun teini karjuu vihaavansa mua vitsailen, että teen kiireellisen huostaanoton ja sijoitan teinini johonkin sijaiskotiin.
[/quote]
Veit sanat suustani. Tieto lisää tuskaa ja siksi olenkin oikea natsi-mursi kun päivittäin tekemisissä sosiaalitapausten kanssa. Hermoja kysyy ja voimia vie tuo teineily.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 20:53"]
Ihan hyvin. Teini ei raivoa, paisko ovia tms. mitä teinit nyt yleisesti tekevätkään. Keskustelemalla on pärjätty hyvin. Tupakasta, viinasta, huumeista ja seksistä olemme puhuneet ajoissa ja avoimesti hyvässä hengessä. On kyllä muutenkin luonteeltaan rauhallinen ja diplomaattinen, joten en usko että tässä mitään katastrofia on odotettavissa.
[/quote]
Samoin täällä. Kolme teinipoikaa.
33 jatkaa vielä....kunto kasvaa, kun joka päivä on käytävä lenkillä tai jumpassa, että pää kestää teinin angstailua.
No ihan ookoo. Kyllähän ne on olevinaan kaikesta oikeassa :) helpolla ollaan vissiin päästy. Kotiin on tultu kun on pitänyt jne. Suurin murhe on isoimman masennus. Ihan ollaan ihmeissämme. Onneksi on hoidon piirissä. Silti ahdistaa kun ei osaa auttaa eikä osata ymmärtää kun itsellä ei kokemusta :(
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 20:53"]
Ihan hyvin. Teini ei raivoa, paisko ovia tms. mitä teinit nyt yleisesti tekevätkään. Keskustelemalla on pärjätty hyvin. Tupakasta, viinasta, huumeista ja seksistä olemme puhuneet ajoissa ja avoimesti hyvässä hengessä. On kyllä muutenkin luonteeltaan rauhallinen ja diplomaattinen, joten en usko että tässä mitään katastrofia on odotettavissa.
[/quote] Meillä myös kolme teiniä ja keskustellen on pystytty asiat hoitamaan. Ei ole tarvinnut huutaa. Mutta ovat kai sitten tavallista rauhallisempia ja tunnollisempi. Itse asiassa nykyään on aika mukavaa, kun ovat jo niin isoja, että pystyy keskustelemaan kaiken maailman jutuista maailmanpolitiikasta lähtien.
Jotkut lapset nyt vaan ovat temperamenttisempia kuin toiset — niin kuin myös vanhemmat. Näistä saadaan aikaan sitten erilaisia yhdistelmiä, ja joskus saman katon alle osuu kaksi niin kovaa päätä, ettei riidoilta voida välttyä. Lapset myös kehittyvät eri aikoihin. Itse olin aivan järkyttävä teininä vasta 16-18-vuotiaana, siihen asti olin ollut kuin herran enkeli koko lapsuuden. Siskoni taas sisupussi pienestä asti, pahin kuohuntavaihe 13-15-vuotiaana ja sen jälkeen vanhempien kanssa todella hyvää pataa aina.
Jaksat vaan rakastaa ja asettaa rajoja, ja muistutat itsellesi, ettei nuori pahuuttaan kuohu vaan epävarmuuttaan. Kyllä se siitä.
Huonosti jaksan. Kaksi teiniä, 15v ja 18v. 15v on kuin enkeli, mutta 18v on vanhentanut minua varmaan 10 vuotta. Kaikkea mitä vain kuvitella saattaa on ollut. Ainoa milloin tuntuu, että huonomminkin voisi olla, on kun lukee huumeiden käyttäjien äitien keskustelupalstaa.
Näin ei saisi sanoa, mutta sanon kuitenkin: olkaa onnellisia että teille huutaa teidän omat teinit, joita ootte kasvattaneet ja joihin olette muodostaneet tunnesiteen pienestä pitäen. Mulle mun kotona huutaa meillä asuva puolison teini-ikäinen lapsi. Ja mua tietty vihaat eniten koska oon vaan se äitipuoli...
Mulla on 3 teiniä, revi siitä. 13, 14 ja 16 vuotiaat. Pakko on ollut oppia kestämään draamaa, raivareita ja kilareita ihan mistä vain
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 15:58"]
Useimmilla äideillä kai on vähemmän kuin 25 teiniä samaan aikaan? Miettikää opettajia, kuinka he jaksavat.
[/quote]
Se vastuu kuitenkin on melko toisenlainen opettajalla ja vanhemmalla.
Kuulostaa hurjilta tapauksilta nuo teidän teinit.
Onhan sillä sotkusta huoneessaan, mutta siivoaa kyllä kun pyydän. Mitään jatkuvia raivareita ei ole, mutta perus teinivastustusta kyllä. Kuitenkin on loppupeleissä kiltti ja hoitaa hommansa, kun vaan itse jaksan pitää kiinni säännöistä ja muistan, että teinin kuuluu niskuroida välillä tarkoittamatta sillä mitään pahaa. Ihana poika!
En tiedä tytöstä mutta pojan murrosikä ei oo paha ollut. Ihan hyvin tässä on selvitty ja tänävuonna täyttää 18 vee.
Ei me kaikki pahoja olla :D Minä pääsin koulusta jo kahdeltatoista ja siivosin kotia kolme-neljä tuntia sit iihan putipuhtaaks ennenku äite pääs itse töistä. Ja laitoin kahvit tottakai tippuu just ennenku tää pääs kotia :3 Kohtapuoliin aletaan sit kattoo jotain leffaa ja aamulla voisin lämmittää saunan.
t. 16v
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 20:56"]Ei me kaikki pahoja olla :D Minä pääsin koulusta jo kahdeltatoista ja siivosin kotia kolme-neljä tuntia sit iihan putipuhtaaks ennenku äite pääs itse töistä. Ja laitoin kahvit tottakai tippuu just ennenku tää pääs kotia :3 Kohtapuoliin aletaan sit kattoo jotain leffaa ja aamulla voisin lämmittää saunan.
t. 16v
[/quote]
muistathan välillä relatakin :)
Onko pojat helpompia kuin tytöt tuossa vaiheessa?
Mä olen selvästikin onnekas. Mulla on kaksi teiniä 13 ja 18v, enkä yhtään ymmärrä, mistä tässä puhutaan. Riitaa ja temperamenttia toki ajoittain näkyy, mutta ei draamaksi asti. Töissä tapaan n. 100 uutta nuorta vuosittain, olen siis peruskoulun ja lukion ope, enkä sielläkään tätä näe. Toki tilanteita tulee, joissa jutellaan, että juu toki tajuan, että v***ttaa, niin muakin aina välillä, mutta tämä nyt vain ei toimi. Luultavasti he sitten purkavat loput turvallisessa ympäristössä eli kotona. Voimia tuota vastaanottaville <3 Ihania nuo pohjimmiltaan ovat nuoruuden innossaan ja palossan.
Miksi en jaksaisi? Mun tyttäreni on niin fiksu ja kiva ja hänestä kasvaa kyllä ihan upea aikuinen. Totta kai välillä teiniys näkyy, mutta ei nyt niin paljon ettenkö sitä kestäisi ja jaksaisi.
Hänhän on oma rakas lapseni. Meillä on tosi kivoja reissuja yhdessä. Käydään kaupoilla, kaupunkilomilla niin suomessa kuin ulkomailla kahdestaan välillä. Hän on jo nyt tosi mukavaa matkaseuraa.