Kannattaako koronarokotuksen lievistä oireista tehdä haittavaikutusilmoitus Fimeaan?
Otsikossa kysymys.
Olen saanut Pfizerin tehosterokotuksen toissapäivänä ja rokotuspäivän iltana alkoivat lievät oireet. On siis rokotuskohdan kipua, väsymystä, lämpöä ja yleiskunnon laskua. Näitä osasinkin odottaa enkä ole huolissani. En myöskään kysymykselläni halua lietsoa rokotusvastaisuutta. Ihan vain mielenkiinnosta haluaisin tietää, tulisiko näistä oireista ilmoittaa fimealle? Onko siitä jotain hyötyä?
Kommentit (5)
Ei normaaleista rokotusreaktioista kannata. Jokainen tietää, että voi tulla kuume, kipu ja niin edelleen.
Sen sijaan, niistä mitkä tulevat pysyväksi ja vammauttaviksi myöhemmin, tekisin kyllä.
Totta kai. Vain siten saadaan lisätietoa rokotteen vaikutuksista.
Itse en tehnyt. Ei totta puhuen juolahtanut mieleenkään, ennen kuin myöhemmin luin jostain, että juuri tuonkaltaisista oireista ihmiset tekevät haittailmoituksia. Minulle tuli ensimmäisestä rokotteesta juuri kuvailemiasi oireita, toisesta ei mitään muuta kuin vähän arkuutta pistoskohdassa.
No ei todellakaan. Eikö siinä ohjelapussakin sanota, että noin pienet vaivat kuuluvat normaaleihin oireisiin? Ovat siis jo hyvin tiedossa eikä ilmoittamisesta ole mitään hyötyä.
Oletko varma että johtuu juuri rokotteesta. Jos näin on, tee ilmoitus.