Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen äiti ei anna 6 ja 7 vuotiaiden leikkiä?

Vierailija
15.08.2014 |

Myynyt lasten lelut pois ja iskostanut näihin ajatuksen, että jos sen ikäinen leikkii, se on noloa. Ja koulussa ja päiväkodissa/iltapäiväkerhossa eivät saa leikkiä ulkona ja rymytä kuin muut lapset, ettei vaan kalliit vaatteet sotkeennu, ja sisälläkin pitää tosi varovasti leikkiä, ettei vaatteet sotkeennu tai mene rikki.

Lapset pelkää tosi paljon, että mitä jos vaatteet sotkeentuu, sitten äiti suuttuu.

Ei ole lapsen elämää sellainen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:02"]

kannattaa varmaan tehdä ls-ilmoitus, ihan oikeasti. Kyllä tyonikäisten pitäisi vielä saada leikkiä ja kirmata.

[/quote]

tätä olen tosissaan miettinyt mieheni kanssa. Tuo mitä kerroin on vain jäävuoren huippu siitä mitä tietää perheestä, ja paljonko pidetään salassa muilta.

Heidän nuorempi lapsi sulkeutunut, ei osaa leikkiä muiden lasten kanssa eikä keskustele oikein kenenkään kanssa. Käy psykologilla keskustelemassa, on kuulemma ahdistunut ja sulkeutunut. Ei tottele mitään mitä sanotaan, edes vaikka vieras ihminen sanoo. Mielummin on yksin mitä kavereiden kanssa.

Äiti töissä todella paljon tai sitten muuten menossa, miestänsä ei päästä lasten kanssa mummolaan ilman että hän on mukana (miehensä siis minun veli), moni yrittänyt veljeni kanssa heidän tilanteesta keskustella, mutta menee lukkoon tai pakenee paikalta. Olen miettinyt, että hyväksyykö hän tilanteen sellaisenaan, vai uhkaileeko vaimonsa häntä jollakin eikä sen vuoksi uskalla alkaa puhumaan? Veljeni alkanut muuttua sulkeutuneeksi. 

Vierailija
2/11 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykologille passitettu päiväkodin taholta tämä lapsi, siellä huomattu ongelmat lapsen käytöksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:02"]

kannattaa varmaan tehdä ls-ilmoitus, ihan oikeasti. Kyllä tyonikäisten pitäisi vielä saada leikkiä ja kirmata.

[/quote]

tätä olen tosissaan miettinyt mieheni kanssa. Tuo mitä kerroin on vain jäävuoren huippu siitä mitä tietää perheestä, ja paljonko pidetään salassa muilta.

Heidän nuorempi lapsi sulkeutunut, ei osaa leikkiä muiden lasten kanssa eikä keskustele oikein kenenkään kanssa. Käy psykologilla keskustelemassa, on kuulemma ahdistunut ja sulkeutunut. Ei tottele mitään mitä sanotaan, edes vaikka vieras ihminen sanoo. Mielummin on yksin mitä kavereiden kanssa.

Äiti töissä todella paljon tai sitten muuten menossa, miestänsä ei päästä lasten kanssa mummolaan ilman että hän on mukana (miehensä siis minun veli), moni yrittänyt veljeni kanssa heidän tilanteesta keskustella, mutta menee lukkoon tai pakenee paikalta. Olen miettinyt, että hyväksyykö hän tilanteen sellaisenaan, vai uhkaileeko vaimonsa häntä jollakin eikä sen vuoksi uskalla alkaa puhumaan? Veljeni alkanut muuttua sulkeutuneeksi. 

[/quote]

tehkää ilmoitus nimettömänä. Kun et ole veljesi lapsiin missään ammattisuhteessa, niin voit sen nimettömänä tehdä. Mainitset leikkimisen kieltämisen, sen, että ip-kerhossa/päiväkodissa eivät saa rymytä ja lelujen myymisen. Kun mainitsen ip-kerhon ja päiväkodin, niin sossut varmaan tarkistavat sieltä, että onko asia todellakin näin.

Jos taas et halua nimettömänä tehdä, niin pyydä kaverisi samaan aikaan teille ja anna kaverisi tehdä normaaleja kysymyksiä: Millaisia leluja lapsia on, onko tällä hetkellä suosikkilelua, mitä leikkivät päiväkodissa ja ip-kerhossa jne. Sitten hän tekee omalla nimellään ilmoituksen.

Leikki ei tietsyti tarvitse aina leluja, mutt lasten henkiselle kehitykselle leikki  on monellakin lailla tärkeää.

Vierailija
4/11 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme sitä miettineet, että onnistuuko ilmotus tehdä nimettömänä, sillä en haluaisi rikkoa välejä veljeeni tämän vuoksi, enkä tiedä miten ilmoitukseen suhtautuisi.

lapset itse sanoneet, että eivät leiki, koska se on noloa ja ne on liian isoja, äiti niin sanonut.

Meilläkin kun kävivät, lapset istuivat aikansa sohvalla ja sitten alkoi kitinä, että lähdetään kotiin ja riehuminen, sitten ihmetellään miksi lapset riehuu.

Miksiköhän, ei ole tervettä, että tuon ikäinen lapsi jaksaa pitkiä aikoja istua sohvalla kuuntelemassa aikuisten juttuja hiljaa. Ehdotin heille kirjojen lukemista, leikkimään menemistä, värittämistä, hamahelmillä tekoa, mikään ei innostanut.

ap

Vierailija
5/11 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 14:18"]

olemme sitä miettineet, että onnistuuko ilmotus tehdä nimettömänä, sillä en haluaisi rikkoa välejä veljeeni tämän vuoksi, enkä tiedä miten ilmoitukseen suhtautuisi.

lapset itse sanoneet, että eivät leiki, koska se on noloa ja ne on liian isoja, äiti niin sanonut.

Meilläkin kun kävivät, lapset istuivat aikansa sohvalla ja sitten alkoi kitinä, että lähdetään kotiin ja riehuminen, sitten ihmetellään miksi lapset riehuu.

Miksiköhän, ei ole tervettä, että tuon ikäinen lapsi jaksaa pitkiä aikoja istua sohvalla kuuntelemassa aikuisten juttuja hiljaa. Ehdotin heille kirjojen lukemista, leikkimään menemistä, värittämistä, hamahelmillä tekoa, mikään ei innostanut.

ap

[/quote]

Onnistuu nimettömänä, koska olet yksityishenkilö, etkä ammattiduhteessa lapsiin.

Vierailija
6/11 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:01"]

Kannattaisi pitää huoli vain omista asioistaan. Älä puutu toisten perheiden kasvatusmetodeihin.

[/quote]

älä puhu paskaa, ei se oikein ole, että toinen pilaa lastensa elämän. oletko samaa mieltä jos jossakin perheessä käytetään fyysistä väkivaltaa?

[/quote]

Monet on sitä mieltä, että perheen kärsimyskin on pyhää ja koskematonta... 

Vierailija
7/11 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairas.

Vierailija
8/11 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Itse olen harmitellut, kun oma 10-vuotias on käytännössä lopettanut leikkimisen kokonaan. Onneksi sentään mitään ulkona touhuamista ei ole lopettanut, tekee voimistelutemppuja pihalla, leikkii pihaleikkejä (erilaiset piilosleikit, jotka eri nimillä kulkevat) kavereitten kanssa, pelailee pihalla (tyttö siis kyseessä). Ja likaa niitä vaatteitaan ihan kiitettävästi.

Vielä 9-vuotiaana leikki paljonkin.

Vierailija
9/11 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi pitää huoli vain omista asioistaan. Älä puutu toisten perheiden kasvatusmetodeihin.

Vierailija
10/11 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/11 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:01"]

[/quote]

älä puhu paskaa, ei se oikein ole, että toinen pilaa lastensa elämän. oletko samaa mieltä jos jossakin perheessä käytetään fyysistä väkivaltaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan