Mikä osa kanasta on mielestäsi parasta? Koipi? siipi? rintapala?
Mun mielestä rintapala. Siinä on eniten lihaa. Njams!!! :-P
Kommentit (14)
Koipireisi. En syökoskan rintaa vapaaehtoisesti, kuten en myöskään possunfilettä tai naudanpaistia. Ovat tosi kuivia.
Oliko siis kyse kanasta vai broilerista? Jälkimmäisessähän ei makua ole missään palassa juuri ollenkaan, mikä selittääkin sen valtavan suosion Suomessa. Oikeassa kanassa eniten makua on hankalasti syötävissä siipi- ja koipipaloissa. Niistä on hyvä keitellä makoisa liemi.
Broilerissa koipi-reisipalaon paras koska mehevin ja sen kohdan saa maustumaan läpikotasin. Rintapala on aina niin mauton ja kuiva.
Hyvin maustettu ja paistettu nahka.
koipi-reisi :) eniten makua eikä ole niin kuivaa kuin rintapalat. Siipikin on hyvää, mä en vaan usein jaksa sitä nyhrätä syötäväksi.
Koipi-reisi ehdottomasti. Rintapalat on ihan rasvattomia.
Ruskeaksi paistetut broikun koivet, pitkään uunissa hautuneet.
Itse jos teen, niin koipi-reisi, mutta äitini osaa tehdä rintapaloistakin ihanan muhevia ja maukkaita :).
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:21"]
Itse jos teen, niin koipi-reisi, mutta äitini osaa tehdä rintapaloistakin ihanan muhevia ja maukkaita :).
[/quote]
Rintapalasta saa mehevää näin. Upota kokonainen huoneenlämpöinen rintapala isoon kattilaan, joka on täynnä suolalla maustettua kiehuvaa vettä. Kansi päälle, pois liedeltä ja sitten odotat kunnes vesi on huoneenlämpöistä. Sieltä löytyy jatkojalostusta varten pala täysin kypsää ja ihanan pehmeää lihaa.
Rintapala on kalleinta, joten se on parasta. PISTE.
Siipiratas on parasta,huhtakylän jälkeen.Kolmanneksi parasta on könösen kuitulevy väliseinässä,se ei kupruile liikaa.
Ainoa kanoista saatava syötäväksi kelpaava on sen munat.