Olisiko aihetta käydä lääkärissä vai onko tämä normaalia?
Miksi olen niin oksennusherkkä ihminen. Aina kun jännitän, tulee oksennus. Pienenä ennen kouluunlähtöä oksentelin silloin tällöin. Nyt aikuisena tuntuu vain pahentuvan. Kävin viime keväänä työhaastattelussa niin kesken haastattelun mun piti käydä oksentamassa! Siis ihan hirveää! Olisiko tähän jotain apua saatavilla vai onko tämä kestettävä...
Kommentit (14)
Ei siis kellään ollut tähän mitään sanottavaa...ap
Pulssi kohoaa liian korkealla ja tulee oksennus. Minulla tulee samanlainen olo jokaisen liikuntasuorituksen jälkeen.
En usko, että siitä tarvitsee huolestua, jos selkeästi yhdistät sen jännittämiseen, mutta ehkä lääkärillä voisi olla jotain pahoinvointilääkettä, jota voisit joissain tilanteissa ottaa? Huom, en ole lääkäri!
Kävisin sinuna lääkärissä tai psykologilla. Tuo voi aiheuttaa pahan kierteen, jos oksentamisen pelossa alat entistä enemmän jännittää sosiaalisia tilanteita.
no ei tarv mennä lääkäriin. ikävä juttu mut aika yleistä.
Ilman muuta lääkäriin. Tässä tapauksessa ei ongelmana ole oksennusherkkyys vaan jännittäminen, joka näkyy oksentamisena. Mene psykiatrille. Kyse on elämääsi vakavasti rajoittavasta ongelmasta.
Kannattaa käydä lääkärissä. Ilmeisesti oksentelusi liittyy jännitykseen ja tuollainen on kyllä elämää rajoittavaa.
No itse olen toinen ääripää, oksentanut viimeksi 15v sitten humalassa. Jotain jännitystä poistavaa lääkitystä? Tosin ei se nyt järkevää ole alkaa rauhoittavia popsimaan mahan takia.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 06:27"]
No itse olen toinen ääripää, oksentanut viimeksi 15v sitten humalassa. Jotain jännitystä poistavaa lääkitystä? Tosin ei se nyt järkevää ole alkaa rauhoittavia popsimaan mahan takia.
[/quote]
Kyse ei kyllä tässä tapauksessa näytä olevan mahasta vaan päästä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 06:26"]
En usko, että siitä tarvitsee huolestua, jos selkeästi yhdistät sen jännittämiseen, mutta ehkä lääkärillä voisi olla jotain pahoinvointilääkettä, jota voisit joissain tilanteissa ottaa? Huom, en ole lääkäri!
[/quote]
Jos syy ei ole pajhoinvointi vaan jännityksen aiheuttama oksennusrefleksi, ei siihen pahoinvointilääkkeet auta millään tavalla. Jännityksen poistava lääkitys tietty auttaa, mutta bentsodiatsepiini "pöhnä" on myös epämukava, varsinkin työhaastattelussa jos " käy hieman hitaalla".
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 06:29"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 06:27"]
[/quote]
Kyse ei kyllä tässä tapauksessa näytä olevan mahasta vaan päästä.
[/quote]
No ilmaisin itseni huonosti. Tarkoitin kannattaako popsia rauhoittavia sen takia, että maha reagoi jännitykseen jos pää muuten on kunnossa eikä ko. lääkitykselle ole tarvetta. Ne bentsot kun ei ole mitään kovin suositeltavia lääkkeitä.
Täytyy varmaan soittaa sit lääkärille. Jos sais jotain apua tähän. Tämä tosiaan rajoittaa sosiaalista elämääni. En halua lähteä kavereiden seuraan oksenteluni vuoksi. Aina ei okseta kaikista lähimpien seurassa, mutta heti jos vähän kaukaisempi kaveri olisi tulossa käymään niin eiköhän se ala jo aamusta. Onneksi sentään tunnen että nyt tulee oksennus ja ehdin aina vessaan, se vasta noloa olisi jos keskelle lattiaa yrjöäisin. Ap
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 06:30"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 06:26"]
[/quote]
Jos syy ei ole pajhoinvointi vaan jännityksen aiheuttama oksennusrefleksi, ei siihen pahoinvointilääkkeet auta millään tavalla. Jännityksen poistava lääkitys tietty auttaa, mutta bentsodiatsepiini "pöhnä" on myös epämukava, varsinkin työhaastattelussa jos " käy hieman hitaalla".
[/quote]
Mikä pöhnä? Itse ainakin olen skarpimpi, kun jännitys ei enää lamauta minua.
#yolo