Olenko perusterve, jos minulla on ptsd
Kommentit (11)
Et ole. Perusterveys tarkoittaa pitkäaikaissairauksien poissaoloa, ptsd on sairaus siinä missä reuma tai korkea kolesterolikin, usein vaatii terapiaa ja monesti myös lääkityksen.
Samaa mieltä edellisen kanssa. Jos sulla on diagnosoitu mielen sairaus, johon syöt jatkuvaa lääkitystä ja saat hoitoa, et ole perusterve.
Onko asialla jotain meekitystä, niin ei minusta.
Riippuu siitä miten perusterveen määrittelee ja kuinka vakava sinun ptsd on.
Miten itse koet asian?
Stressin alla toi puhkee. Aina.
Onneksi, itse omat paskat selvittäneenä, tiedän jo kuinka toimia.
Voimia ja vointeja.
Mulla on ollut ptsd 5 vuotta. 2 vuotta olin täysin työkyvytön, enkä liikkunut kodin ulkopuolelle kuin pakolliset. Nyt tienaan 4000-5000€. Edelleen on ptsd, joka estää rikosilmoituksen teon, koska ahdistus nousee sellaiseen itse.murhamoodiin.
Kiitos kommenteista!
Koen olevani terve, koska pystyn elämään oireitten kanssa. Ne ovat lieviä nykyään enkä tarvitse lääkitystä kuin varalle. Minulla myös meni vuosia työkyvyttömänä.
Ap
Olet ” somaattisesti perusterve, taustalla traumaperäinen stressihäiriö”.
Hei hyvä kysymys! Itsellä masennus, johon syön lääkettä sekä ptsd, johon en syö lääkettä. Aina kun kysytään että olenko perusterve, sanon aina automaattisesti kyllä. Tätä voisi miettiä, mielenterveyden sairaudet ovat yhtälailla sairauksia kuin pelkät fyysiset.
Kyllä olet, jos se ei vaikuta elämänhaluusi ja työkykyysi.
Minulla se myös,.Miksi et hoida ongelmaasi emdr-terapialla.? Kelan tukemaakin. MInulla nyt kesällä kuusi emdr-terapiaa ja on ollut pelkästään positiivisia kokemuksia.
Olet.