Sota ei pelottaisi, jos ei olisi lapsia!
Jos ne lapset sitten lähettäisi vaikka Ruotsiin turvaan, niin enhän mä mitenkään voisi heitä enää ottaa takaisin, kun ovat niin pieniä etteivät enää muistaisikaan äitiään! Lapset 6kk ja 1,5v. Menettäisin rakkaat lapseni. :(
Kommentit (17)
Minne ne muuten sielä menisi? Johonkin perheeseen? Lastenkotiin?
Ei tule mitään sotaa Suomeen ihan oikeesti nyt mammat rauhottuu.
Jaa. Mua pelottaa vaikka ei lapsia olekaan.
Meidän perhe matkailee Ruotsiin laivalla ticotico välittömästi. Mikä sua estää silloin lähtemästä?
Kyllä mua lapsettomana (toivottavasti kohta raskaana) pelottaa rakkaan miehen menetys! Miettikää miltä tuntuis hyvästellä oma rakas ja tietää että mies joutuu näkemään ja kokemaan ties mitä hirveyksiä ja tod. kuolee rintamalle.
Täytyy toivoa että putler saadaan kuriin ennenkuin alkaa laajentamaan diktatuuriaan Suomeenkin :/
No ei nykyaikaisissa sodissa ole mitaan rintamaa. Ilmasota kaydaan suurista kaupungeista, joihin myos joukot sijoitetaan. Ihanaa taa teidan talvisotaromantiikka....
Aloittajan kanssa samoilla linjoilla. Tässä taannoin Ukrainan kriisin uutisointia seuratessani havahduin rukoilemasta Jumalalta maailmanrauhaa, vaikka en edes ole mitenkään hengellinen. Lapsen saamisen jälkeen tämä on itselläni mennyt tällaiseksi murehtimiseksi...
Todennäköisin vaihtoehto (99,9%): Ukrainan kriisi ei sotilaallisesti laajene ainakaan entisen Neuvostoliiton ulkopuolelle
Toiseksi todennäköisin vaihtoehto (0,1%): Vastaikkainasettelujen kierre, vanhentuvat asejärjestelmät ja inhimilliset erehdykset johtavat globaaliin ydinsotaan, joka, jos ei tuhoa ihmiskuntaa kokonaan, tappaa miljardeja ihmisiä ympäri maailman, romahduttaa meidän tuntemamme sivilisaation ja aiheuttaa ekokatastrofin, jonka rinnalla ilmaston lämpeneminen on pikku kupru.
Kaikkein epätodennäköisin vaihtoehto (<0,00001%): Konflikti laajenee Suomeen ulottuvana, perinteisenä sotana, jota pääsee turvaan esim. muuttamalla Ruotsiin.
No mutta miettikää nyt oikeasti, jos se sota leviäisi Suomeen niin mitkä on vaihtoehdot lasten kanssa.
1. Eläisivät keskellä sotaa vailla ruokaa yms. Saattaisivat menehtyä.
2. Lähetät ne turvaan, etkä saa heitä enää takaisin.
Tai varmaan saisi takaisin, mutta onko se oikein lasten kannalta, jos ovat noin pieniä ja joutuisivat olemaan Ruotsissa vaikka kaksi vuotta?
Mikset mee ite lapsen mukaan sinne ruotsiin?
Mikset mee ite lapsen mukaan sinne ruotsiin?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 20:03"]
Kyllä mua lapsettomana (toivottavasti kohta raskaana) pelottaa rakkaan miehen menetys! Miettikää miltä tuntuis hyvästellä oma rakas ja tietää että mies joutuu näkemään ja kokemaan ties mitä hirveyksiä ja tod. kuolee rintamalle.
Täytyy toivoa että putler saadaan kuriin ennenkuin alkaa laajentamaan diktatuuriaan Suomeenkin :/
[/quote]miehet niitä julmuuksia tekevät. Siinä vaiheessa kun maa miehitetään, alkaa sivistymätön käytös viattomia kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:10"]Mikset mee ite lapsen mukaan sinne ruotsiin?
[/quote]
Päästäisivätkö?
Oho, löyty taas lisää syitä olla onnellinen. Naisparina kummankaan meistä ei tarvi lähtä rintamalle ja korvessa asutaan eli jos ilmaiskuja kaupunkeihin niin eihän meillä oo hätäpäivää. Jep, pitäkää avioliittonne,mä oon tyytyväinen että perhe pysyy kasassa vaikka tulis sota :D
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:23"]Oho, löyty taas lisää syitä olla onnellinen. Naisparina kummankaan meistä ei tarvi lähtä rintamalle ja korvessa asutaan eli jos ilmaiskuja kaupunkeihin niin eihän meillä oo hätäpäivää. Jep, pitäkää avioliittonne,mä oon tyytyväinen että perhe pysyy kasassa vaikka tulis sota :D
[/quote]
Olen kateellinen.
Ap
Viitsitkö selittää alapeukun?