Mistä saisin virtaa kirjoittaa työhakemuksia?
Pitäisi hakea töitä, mutta ei millään jaksaisi taas aloittaa. Olen hakenut töitä tammikuusta alkaen, räätälöidyillä hakemuksilla ja kerran päässyt haastatteluun. Hakijoita, ja nimenomaan hyviä hakijoita tuntuu nyt olevan paljon kaikkialle. Jokainen "valitettavasti valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun" syö itsetuntoa. Vähintään yhtä paljon harmittavat ne paikat, joista ei koskaan kuulu edes sitä, ja pieni toivo elää, vaikka järjellä tajuaa, että valinta on tehty jo aikoja sitten.
Muita kohtalotovereita?
Kommentit (7)
Mitenkä niin aloittaa työnhaku? Eikös kannata hakea töitä jatkuvasti kunnes löytyy?
Parikymmentä hakemusta, tosin olin edellisessä työssä huhtikuuhun asti. Mulla on aika kapea osaamisala, ja paikkoja, joihin ylipäätään voin hakea, on ylipäätään aika vähän.
-ap
Samassa veneessä. Olen hakenut töitä jostain toukokuusta lähtien. Periaatteessa haluaisin töihin vasta vuodenvaihteesta, mutta olen valmis tarvittaessa aloittamaan aiemmin (opinnot vielä vähän kesken, mutta sumplisin ne jotenkin)
Yhdessä haastattelussa olen ollut, muuten pelkkiä kiitos mutta ei kiitos -viestejä. Olen kyllä tässä vaiheessa hakenut vain oikeasti kiinnostavia töitä, ehkä noin 10 avointa paikkaa hakenut ja muutaman avoimen hakemuksen olen tehnyt muuten kiinnostaviin yrityksiin.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:43"]
Mitenkä niin aloittaa työnhaku? Eikös kannata hakea töitä jatkuvasti kunnes löytyy?
[/quote]
Tarkoitin aloittamisella av:n sulkemista ja avoimien paikkojen etsimistä ja hakemusten kirjoittamista tänään.
-ap
Samassa veneessä täälläkin. Mä en päässyt yliopistoon vielä, joten välivuosi ja taskussa vain ylioppilastodistus ja vaatetusartesaanin paperit.
Ei niillä paljoa työtä saa, koska mulla ei ole kokemusta edes kaupan kassalta. Työharjoittelu oli joskus asiakaspalvelusta ja kassaharjoittelu olisi kuulunut siihen, sen sijaan siivosin kuukauden, koska siivooja oli just irtisanoutunut eikä he raskineet palkata uutta. En tehnyt mitään alaan liittyvää koko harjoittelun aikana...
Työkokemusta vain lastenhoidosta, koska olen ollut kaikki kesät töissä eri tarhoissa ja olen MLL hoitaja, mutta nyt ei ole enää lastentarhoillakaan varaa palkata kesätyöntekijöitä. Olen laittanut toukokuun jälken varmaan hakemuksen kaikkiin mahdollisiin vaatekauppoihin, lastentarhoihin ja korjausompelimoihin, mutta joka paikkaan halutaan enemmän kokemusta omaava henkilö. Nyt pääsin viimein haastatteluun yhteen vaatekauppaan, huomenna selviää kuin käy.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:39"]
Kuinka monta hakemusta olet laittanut? Tammikuusta asti työnhaku käynnissä ja vasta yksi haastattelu on kyllä vähän, eli ehkä jossain on ongelma :(
Itselläni on työnhaku ollut kesäkuusta käynnissä ja ensi viikolla on 4. haastattelu. Tuntuu että isoin kynnys on vielä haastatteluissa pärjääminen, todellakin paljon on hyviä hakijoita liikkeellä :(
[/quote]
On ongelma, kun samoja paikkoja hakee kymmeniä päteviä. Alani työpaikat ovat julkisia, eli yleensä on käytännössä jo valittu joku, mutta on oltava muodollisesti avoimessa haussa. Toiseksi julkiset varat ovat vähissä, ja silloin otetaan halvin. Sellainen voi olla vaikka todistuksen allekirjoittamista vailla valmis maisteri, joita minun alani paikkoihin hakee.
En ole aloittaja, mutta olen ollut myös tammikuun alusta työttömänä työnhakijana. Yhden haastattelukutsun olen saanut, mutta sekin peruttiin kun löytyi yksi kelpoisuusehdot täyttävä hakija. Yhtä paikkaa tarjottiin. Sen verran olen pitkällä ja värikkäällä työuralla oppinut, että joskus on pakko sanoa ei. Se paikka oli niin kaukana minun osaamisestani, että olisi mennyt mahdottomaksi tyyliin "eläinlääkärille hammaslääkärin" työtä.
Sen ainoan työtarjouksen sain avoimella hakemuksella. Niitä kannattaisi aloittajankin lähetellä, eihän sitä koskaan tiedä jos tärppäisi. Työttömällä on se etu, että voi aloittaa vaikka sijaisena heti, kun työssäolevilla on irtisanomisaika.
Kuinka monta hakemusta olet laittanut? Tammikuusta asti työnhaku käynnissä ja vasta yksi haastattelu on kyllä vähän, eli ehkä jossain on ongelma :(
Itselläni on työnhaku ollut kesäkuusta käynnissä ja ensi viikolla on 4. haastattelu. Tuntuu että isoin kynnys on vielä haastatteluissa pärjääminen, todellakin paljon on hyviä hakijoita liikkeellä :(