Muistathan loppukesän juhlissa, että tennarit ei ole juhlakenkä ja että juhla-asuun kuuluu aina sukat!
Sillä ei ole merkitystä, että tennarit on siistit tai sääret on ruskeat tai että on helle.
Ja jos jalkasi hikoavat, apua löytyy apteekista.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Jätin kummilapsen konfirmaation väliin, koska olen niin lihava, ettei minun kokoiselleni ole olemassa juhlakenkiä. Ainoat jalkineet, mitkä mahtuvat on varrettomat tennarit tai muut kangaslipokkaat.
Nilkkani ovat paksut tolpat ja minulla on ns. rintava jalka.
Maailmassa ei tietääkseni ole valmistetty juhlakenkiä, jotka mahtuisivat jalkaani.
En ole myöskään löytänyt sukkia tai sukkahousuja näin lihaville.
Koska osaan pukeutumisetiketin, jään pois juhlista.
Miksi tama haloo juhlakengista? Kengathan jatetaan pois jalasta Suomessa, ei niita kukaan nae. Paljaat varpaat parketilla.
t. usalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tältä palstalta ei kannata hyviä tyylivinkkejä odottaa. Tämän palstan yleisen mielipiteen mukaan huppari ja lippalakki ja tennarit ja farkut ovat suunnilleen parasta, mitä päälle laitetaan. Pitää olla "rento", nääs. Nahkakenkiä, kauluspaitoja tai suoria housuja eivät käytä kuin papparaiset.
Ihmettelin jo muksuna juhlia, kun kukaan ei halunnut mennä eikä juhlissa kellään näyttänyt olevan kivaa. Kaikki vain pönöttivät puvut päällä ja odottivat ajan kulumista.
Tyypillistä peruspalstalaisen puhetta. Etiketin mukaista juhlapukeutumista pidetään pönöttämisenä. Voivoi teitä!
Sitähän se on jos fakkiintuneesti pysytään jossain 40-luvun pukeutumisetiketissä eikä eletä ajanmukaisesti.
Eletään vuotta 2021, juhliin voi mennä vaikka hupparissa. Kukaan ei vaadi ihmisii ostaa pukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka viikko sama virsi.
Juntteja on pakko muistuttaa, tuntuu olevan niin hukassa tuo juhlaetiketti useammilta.
Sinä se juntti olet, jos et osaa noudattaa pukukoodia. Esim. meidän häissämme pukukoodi oli rento kesäasu.
Aloituksessahan puhuttiin nimenomaan juhlapukeutumisesta.
Teidän "rennot" hänne ovat eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka viikko sama virsi.
Juntteja on pakko muistuttaa, tuntuu olevan niin hukassa tuo juhlaetiketti useammilta.
Sinä se juntti olet, jos et osaa noudattaa pukukoodia. Esim. meidän häissämme pukukoodi oli rento kesäasu.
Juntti ei tajua, että juhla on juhla vaikka siellä oltaisiin alasti. No, eipä juntti osaa edes kirjoittaa, joten ei voi vaatiakaan tajuamaan normaaleille ihmisille itsestään selviä asioita.
Hö ei lenkkareita, laitan sitten häihin shortsit ja kumisaappaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka viikko sama virsi.
Neuvotaanko siellä etiketissä pukukoodin ohella väheksymään ihmiset tärkeää juhlapäivää? Jos kyllä, en yhtään ihmettele, miksi kukaan fiksu ihminen ei halua etikettiä noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Hö ei lenkkareita, laitan sitten häihin shortsit ja kumisaappaat.
Kyllä lenkkarit saa laittaa. Tennarit vain kiellettyjä. Niinhän ap sanoi.
Laitankin sukkikset sekä pitkävartiset korolliset kumisaappaat jotka otan välillä pois kintuista jotta hikinen kumin tuoksu leviää ympärille ;-D :-D :-D
Suomi-naisilla mukavuus ennen kaikkea!
Vierailija kirjoitti:
Eikös juhlissa ole tarkoituskin olla mukavaa. Kuka (muu kuin etikettihullut) haluaa mennä juhliin, jossa ei ole mukavaa.
Etiketissä kaikkein tärkein asia, ylivoimaisesti, on huolehtia, että kaikille on ystävällinen ja kaikilla on hyvä mieli. Tapahtui mitä tapahtui. Jos vaikka joku tulee päivälliselle pikkuvauvan kanssa (on tapahtunut meillä) käyttäydytään ikäänkuin olisi itsestäänselvää, että vauva oli kutsuttu, ja järjestetään tilanne niin, ettei vieras missään vaiheessa edes tajua, että tilanne oli yllättävä. Sama koskee pukeutumista. Itse pyritään noudattamaan kutsun pukukoodia, ja kaikkia muita rohkaistaan näiden valinnoista riippumatta, jotta he kokisivat olonsa kotoisaksi.
T. Diplomaatti edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Heh, ja trikoorötky on ihan kelpo juhlavaate linttaan asuttujenkenkien kanssa. 😅
Jos joku voi tulla juhliin rinnat puolipaljaana, minä voin laittaa tennarit,
Vierailija kirjoitti:
Muistan toki.
t. tennareissa konfirmaatioon menevä
Sivistymätön nulikka!
Mulla oli omissa häissänikin tennarit hääpuvun kanssa. Ilman sukkia.
Minua kyllä kuvottaa, jos aikuisella ihmisellä ei ole yhden yhtä juhla-asua kenkineen. Saman tyyliset rytkyt puetaan päälle, mentiinpä sukulaisen häihin, työkavereiden kanssa terassille tai ystävän kanssa yksille.
Ihmisen pitää kyetä erottamaan arki ja juhla sekä kunnioittamaan juhlan sankaria myös vaatetuksellaan.
Toki juhlavaatetusta on nykyään monenlaista, mutta hupparit ja collegehousut ei ole juhlapukeutumista, eikä antava bilemekko. Farkut voivat olla miehellä jees, jos niihin osaa yhdistää sopivan pikkutakin ja kauluspaidan. Ja naisilla suorat housut ja bleiseri on oikeinkin kiva, varsinkin jos sen asustaa juhlavasti.
Juhlavaatteita saa nykyään niin halvalla ja kierrätettynä, että rahasta se ei ole kiinni. Juhlapukeutuminen voi myös olla mukava päällä.
Sukkahousut / sukat eivät nykyaikana ole pakolliset, ja tyylikkäät tennarit voivat käydä juhlakengistä, mutta linttaan astutut likaiset värinsä menettäneet kengät eivät sovi juhlaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua kyllä kuvottaa, jos aikuisella ihmisellä ei ole yhden yhtä juhla-asua kenkineen. Saman tyyliset rytkyt puetaan päälle, mentiinpä sukulaisen häihin, työkavereiden kanssa terassille tai ystävän kanssa yksille.
Ihmisen pitää kyetä erottamaan arki ja juhla sekä kunnioittamaan juhlan sankaria myös vaatetuksellaan.
Toki juhlavaatetusta on nykyään monenlaista, mutta hupparit ja collegehousut ei ole juhlapukeutumista, eikä antava bilemekko. Farkut voivat olla miehellä jees, jos niihin osaa yhdistää sopivan pikkutakin ja kauluspaidan. Ja naisilla suorat housut ja bleiseri on oikeinkin kiva, varsinkin jos sen asustaa juhlavasti.
Juhlavaatteita saa nykyään niin halvalla ja kierrätettynä, että rahasta se ei ole kiinni. Juhlapukeutuminen voi myös olla mukava päällä.
Sukkahousut / sukat eivät nykyaikana ole pakolliset, ja tyylikkäät tennarit voivat käydä juhlakengistä, mutta linttaan astutut likaiset värinsä menettäneet kengät eivät sovi juhlaan.
Minua kuvottaa se, että aikuisella ihmisellä on tarve hakkua muita ihmisiä ja pitää itseään muita parempana, kun sattuu omistamaan nätin mekon.
Tyypillistä peruspalstalaisen puhetta. Etiketin mukaista juhlapukeutumista pidetään pönöttämisenä. Voivoi teitä!