Toistuva masennus ja ahdistus - luonnon lääkintää?
Olen kärsinyt teinitytöstä asti toistuvasta keskivaikeasta masennuksesta. Siihen on kokeiltu vuosien mittaan erilaisia lääkkeitä ja välillä myös terapiaa. Mikään ei kuitenkaan ole pitemmän päälle auttanut. Viime vuosina masennuslääkkeiden sivuvaikutukset ovat vain pahentuneet. Olen työtön ja yksinäinen, enkä jaksa oikein mitään. Hellekesä uuvutti ja vei minun uuden draivini pois. Nyt en saa nukutuksi.
Tilanne on sellainen, että lääkäriin on kuukauden jonot enkä haluaisi taas aloittaa uutta lääkitystä. Onko teillä neuvoa jotakin luontaistuotetta, joka helpottaisi ahdistusta ja masennusta (ovat erityisen pahoja aamulla). Älkää sanoko että lenkille vaan, menen kyllä kun syksy alkaa. Nyt ei riitä voimavarat. Minulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen thyroxin-lääkitys. Epäilen, ettei se ole riittävä, mutta en pääse lääkärille moneen viikkoon.
Auttaako mäkikuisma tai jokin muu depressioon? (Kesäni on myös ollut monessa mielessä hyvin ikävä, joten alakuloisuus on reaktiivistakin; ei tosin täysin. En jaksaisi ylös vuoteesta.)
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:42"]
Mistä nyt saa mäkikuismaa? Apteekki sanoi, että ei heillä ole sitä myynnissä.
[/quote]
Kyllä ainakin Yliopiston apteekista saa, samoin luontaistuotekaupoista. Netistäkin pystyy tilaamaan ihan kotimaisista luotettavistakin kaupoista. Apteekit eivät mäkikuismaa netin kautta myy siksi, että koska on tosiaan noita interaktioita muiden lääkkeiden kanssa, katsotaan että ilman ammattilaisen neuvontaa ei ole tuosta vaan hyvä voida mäkikuismaa ostaa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:38"]
Liikunta http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=onn00038&p_teos=onn&p_selaus=
[/quote]
Huomasit varmaan mitä sanoi aloituksessani lenkkeilystä? Jos siis luit sen
ap
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:05"]
Kokeile VHH:ta
[/quote]
Te karppaajat aina tarjoatte sitä. Minulla on erittäin terveellinen ruokavalio.
ap
Voiko mäkikuismaa ottaa imettäessä?