Lue keskustelun säännöt.
apua 2kk vanhan nukuttamiseen
27.08.2006 |
Vauvamme ei syö tuttia eikä tuttipulloa, ei pidä kantoliinasta, rintarepusta eikä nuku hyvin vaunuissa. Näkee että lasta nukuttaa mutta etsii vain rintaa, joka on ainoa paikka jossa lapsi viihtyy. Herää kuitenkin rinnalta nostettaessa eli apua ei ole. Onko kenelläkään ideoita?
Kommentit (2)
Esimerkiksi lelun vetäminen soimaan, tuttu unilelu, äidintuoksuinen unirätti... Meidän vauva sylki tänään tutti veks koko ajan ja rauhoittui kun sai huuliensa väliin unirätin reunan!
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tuli mieleeni, että missä asennossa mahdat imettää? Jos vauvasi nukahtaa hyvin rinnalle, niin kannattaisiko kokeilla imetystä makuullaan, niin että molemmat makaatte kyljellänne? Niin vauva nukahtaa siihen mukavasti imettyään eikä häntä tarvi nostaa mihinkään. Ja sinun tietysti kannattaa maata siinä niin kauan, kunnes vauva on unessa ja itse irrottaa otteen rinnasta. Jos tosin imetät jo kyljelläsi, niin sitten vinkki menee harakoille ;)
Tutista puheenollen - minä toimin itse rintoineni alkuun huvituttina, kun vauvan imemisen tarve oli todella suuri. Noin kuukauden iässä annoimme hänelle tutin, jota hän nyt syö oikein hienosti. Jotkut vauvat tykkäävät tutista samantien, joillekin tutin syömistä pitää hieman opettaa - tiedän sellaisia vauvoja, jotka alkuun hylkivät tuttia mutta harjoittelun jälkeen ovat alkaneet sitä syödä tyytyväisinä. Oletko jo koittanut erimerkkisiä tutteja? Useinhan tuttia pitää hiukan aikaa " painaa" vauvan suuta vasten, jotta vauva saa sen kunnon imuun (muuten tutti tipahtaa helposti muutaman imaisun jälkeen pois - ja tämähän saattaa vaikuttaa siltä, että vauva ei muka haluaisi tuttia, vaikka oikeasti ei vain saanut siitä vielä kunnon otetta.) Meidän vauva myös saa tuttiin paremman otteen, kun sitä tutin " yläkärkeä" ohjaa selkeästi kohti kitalakea.
Jaksua teille molemmille!
annelie ja lillikkä 2,5kk